خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از پاستور تا بهشت

«سیدسبحان بطحایی» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی با عنوان «از پاستور تا بهشت» نوشت:

انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه به مرحله‌ی آخر خودش رسید. با تمام مشکلات که در روز رای گیری بوجود آمد مردم ایران بار دیگر شگفتی آفریدند و مشارکتی کم سابقه با نتیجه ای روشن خلق کردند. دکتر حسن روحانی برای دومین بار در حالی با افزایش آرا به پاستور رسید که روسای جمهور مستقر بغیر از سید محمد خاتمی در دور دوم خودشان با کاهش آرا مواجه شده اند.

گام مهم دیگری که مردم در این روز برداشتند مساله‌ی شورای شهر بود به ویژه پایتخت! مدیریت شهری تهران ۱۲ سال است که محصور در دستان یک جریان سیاسی خاص٬ زندگی مردم را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است. نتایج غیررسمی نشان دهنده‌ی آن است که اصلاح طلبان علاوه بر ریاست جمهوری، در شهر تهران موفق به کسب اکثریت کرسی‌های نمایندگی شورای اسلامی شهر تهران شده‌اند. این مهم نوید بخش مدیریت شهری با رویکردی نو و با شعار شهرداری شیشه‌ای است.

اگرچه بدنه‌ی اجتماعی اصلاح طلبان نسبت به افراد لیست کمی انتقاد داشتند اما با کنار گذاردن اختلافات و موکول کردن آن به بعد از انتخابات توانسته‌اند موفقیت ارزشمندی را بدست آوردند.

بر فرض تایید خبر بالا، برای شهرداری تهران گزینه‌هایی جدی مطرح شده است که تلاش می شود گذری کوتاه بر ایشان داشته باشیم:

۱ – محسن هاشمی رفسنجانی فرزند مرحوم آیت الله رفسنجانی با سابقه مدیریت متروی تهران در زمان احمدی نژاد و قالیباف یکی از گزینه های شهرداری تهران بود. وی با ورود به لیست امید و امضای میثاق نامه اصلاح طلبان تعهد داده است که به خاطر هیچ منصب دیگری از شورای شهر انصراف ندهد و بدین صورت از کاندیداتوری شهرداری تهران استعفا داده است.

۲ – محسن مهرعلیزاده که در سال ۹۲ نیز از گزینه های شهرداری تهران بود سابقه ایجاد منطقه ی آزاد کیش، معاون وزیر صنایع، استاندار خراسان در زمان سید محمد خاتمی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات را در کارنامه‌ی خود دارد.

۳ – معصومه ابتکار نیز گزینه‌ی دیگری برای شهرداری تهران است که سابقه طولانی در ریاست سازمان محیط زیست را دارد.

در کنار اسامی بالا افرادی نظیر دکتر حناچی و حبیب الله بی‌طرف نیز دیده می شود که از شانس کمتری برای رسیدن به ساختمان خیابان بهشت برخوردار هستند.

نکته‌ی بسیار مهم دیگر در خصوص شورای شهر آن است که اعضا اولا به میثاق نامه خود پایبند بمانند و ثانیا اجماعی برای ریاست شورا کسب کنند. حادثه‌ی تلخی که در دوره‌ی قبل کام مردم شهرمان را تلخ کرد دیگر نباید تکرار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا