خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران

رییس‌جمهور روسیه دستور ممنوعیت فروش سامانه موشکی دفاعی اس-300 را به ایران لغو کرد.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری‌های تاس روسیه و رویترز گزارش داده‌اند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه ممنوعیت تحویل موشک‌های اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرده است.
بنا بر گزارش‌ها دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که پوتین با امضای مصوبه‌ای انتقال موشک‌های زمین به هوای اس-۳۰۰ به ایران را امکان‌پذیر کرده است.
هم‌چنین به گزارش خبرگزاری اینترفاکس پوتین در این حکم ممنوعیت انتقال این موشک‌ها از خاک روسیه به ایران (از جمله از طریق هوایی) و تحویل آن به ایران در خارج از خاک روسیه از طریق کشتی یا هواپیماهای حامل پرچم روسیه را لغو کرده است.
پیش از این روسیه به ایران پیشنهاد داده بود به جای سامانه دفاعی اس-300 سامانه ضدموشکی Antey-2500 دریافت کند.
روسیه در سال 2007 قراردادی را برای ارائه پنج سامانه موشکی اس-300 به ایران با هزینه 800 میلیون دلار امضا کرد. ولی در سال 2010، دمیتری مدودف، رییس‌جمهور پیشین روسیه تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و به بهانه تحریم‌های ضد ایرانی این قرارداد را لغو کرد.
ایران پس از آن شکایتی بین‌المللی را علیه روسیه مطرح کرد و خواستار اجرای قرارداد شد. ایران معتقد بود سامانه اس-300 سامانه دفاعی است و تحت تحریم‌هاس سازمان ملل قرار ندارد.
اس-۳۰۰ یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع ضدهوایی در جهان است و می‌تواند تا ۱۰۰ هدف را به طور هم‌زمان در آسمان ردیابی کند. جدیدترین نوع این موشک‌ها بین ۱۹۵ تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و می‌تواند هواپیما و موشک‌های بالستیک را در ارتفاع ۲۷ کیلومتری از سطح زمین هدف قرار دهد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا