خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اندر مصیبت اساتید اصولگرا!

«امید حسینی» فعال اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت:

🔹جناح اصولگرا در این سالها هزینه زیادی داده که عمده آنها بخاطر نابلدی سیاسی بوده است. بزرگان این جناح سالهاست به راهشان ادامه می‌دهند و تغییری در جایگاه و فکر و نظرشان ایجاد نشده. بعد از هر شکست، آماده می‌شوند برای شکستی دیگر! ولی من دلم برای پیاده نظام این جریان که بخش اعظم آنها جوانان و نوجوانان حزب‌اللهی‌ هستند می‌سوزد. آنها این‌روزها پریشان و افسرده‌‌اند چون تا دیروز نظرسنجی‌هایی را در جلسات حقیقی و مجازی خود می‌دیدند که به دروغ، پیروزی را به آنها وعده می‌داد! حالا حق دارند افسرده شوند.

🔹بیاییم یک بار برای همیشه مشکل را حل و اینقدر روح و روان این جوانان را با بازی‌های مسخره سیاسی خراب نکنیم. بیش از این زندگی حال و آینده آنها را نابود نکنیم. برای یک‌بار هم شده قبول کنیم که ماهم اشتباه می‌کنیم.

🔹به نظرم قدم اول این است که یک تغییر و تحول فکری و بنیادین در این جریان ایجاد شود. مداحان و سخنرانان مذهبی (ضمن احترام به آنها) به جایگاه خودشان برگردند و دست از تئوری‌پردازی و نظریه‌‌سازی بردارند. میدان سیاست، آدم خودش را می‌خواهد. آدمی که با تمام ریزه‌کاری‌های این عرصه آشنا باشد. با ادبیات صرفا مذهبی آنهم از نوع عوامانه نمی‌توان در این میدان کاری کرد. مداحان و خطبای مذهبی مگر چقدر سواد سیاسی و اجتماعی دارند که برای همه چیز این مملکت نسخه می‌پیچند؟ چرا جناح اصولگرا اصرار دارد که از این نسخه‌ی بی‌جواب، همچنان استفاده کند؟

🔹جناب پناهیان سالها پیش یک سخنران محبوب و مورد علاقه جوانان بود اما امروز مشغول تئوری‌پردازی است! قطعا حرفم این نیست که پناهیان حق اظهارنظر سیاسی ندارد، حرفم دقیقا این است که ایشان و امثال ایشان حد و حدود خودشان را بشناسند و جوانان حزب‌اللهی‌ هم توقع زیادی از آنها نداشته باشند. جناح اصولگرا به اندیشمند و متفکر و استاد و متخصص نیاز دارد، نه استادِ سخنران و منبری.

🔹در میان اصلاح‌طلبان آدمهایی هستند که کارشان سیاست و جامعه‌شناسی و روانشناسی و … است و در یک لحظه پناهیان و بزرگتر از پناهیان را فتیله‌پیچ و ضربه‌فنی می‌کنند. آیا نباید عبرت گرفت و لااقل از چهار نفر استاد و متخصص این عرصه استفاده کرد؟

🔹شما متفکران و اندیشمندان دو جناح را باهم مقایسه کنید. چه می‌بینید؟ چه آدمهایی در مقابل این همه استاد اصولگرا (استاد پناهیان، استاد میرباقری، استاد حاج حسین یکتا، استاد حسن عباسی و … ) قرار دارند؟ همه این‌ها عزیزند و محترم و دلسوز و انقلابی، اما برای یک‌بار هم شده فکر کنیم و ببینیم چه داریم برای رقابت؟ آیا یک‌بار، فقط یک‌بار از این اساتید مدعی نظریه‌پردازی شنیده‌اید که به اشتباه خودشان اعتراف کنند و پاسخگو باشند؟ آیا اینها اصلا اشتباه می‌کنند؟ سیاست عرصه آزمون و خطاست، اما آیا تا حالا دیدید و شنیدید که اینها بگویند ما هم اشتباه کردیم؟!

🔹وقتی منطق این آدمها چنان است که یک رقابت ساده‌ی انتخاباتی را به جنگ تاریخی حق و باطل تبدیل می‌کنند و خود را هم نماینده حق می‌دانند، آیا می‌توان توقع اشتباه از آنان داشت؟ حق همیشه با آنهاست و همیشه با همین منطق، همه چیز را توجیه می‌کنند. حتی حاضرند به ۲۰ میلیون رای جریان مخالف توهین و همه را به فساد و فحشا متهم کنند تا حقانیت خودشان را اثبات کنند. بعد از شکست هم با ادبیات مذهبی (که ما به تکلیف عمل کردیم و همچنان پیروزیم) حامیانشان را قانع می‌کنند. اما کسی نمی‌پرسد که آن منطق امام حسین در برابر یزید، چه ربطی به رقابت سیاسی شما در جمهوری اسلامی دارد؟ و اگر نتیجه برایتان مهم نیست، پس چرا اصلا رقابت می‌کنید؟

🔹بلایی که این سالها بر جناح اصولگرا نازل شد، بدتر از این شکست‌های سیاسی است. شکست‌ها را می‌توان جبران کرد، اما این قشری‌گرایی مذهبی و سیاسی بعید است به آسانی جبران شود. چنان فکر و ذهن جوانان را در جلسات بصیرت و تحلیل سیاسی، با بودجه‌‌های میلیونی خراب کرده‌اند، که به راحتی نمی‌توان با آن مقابله کرد.

🔹این چند خط را صرفا از سر دلسوزی نوشتم و می‌دانم بسیاری از دوستان از حرفم دلخور می‌شوند اما لااقل درباره‌اش کمی فکر کنید. بیایید علاوه بر اساتید مذکور، به چهار نفر آدم فهمیده دیگر هم مراجعه کنید. سالها حرف بزرگان اصولگرا و این اساتید را شنیدید، نتیجه‌اش را هم دیدید. حالا حرف دیگران را هم بشنوید. این درست که آن اساتید چنان بر همه چیز چنبره زده‌اند که جناح اصولگرا فقط با همین‌ها شناخته می‌شود اما هستند کسانی که حرف و تحلیلشان در این سالها، لااقل از این اساتید مدعی، بهتر، دقیقتر و واقعی‌تر بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    این رو از سر دلسوزی می نویسم
    چطور در مقابل خدا پاسخ گو خواهی بود: از کسانی که به دروغ حرف عدم آزدی و جنگ و دیوار و غیره را زدند از فتنه گران حمایت کردند و در ستادهایشان به وضوح به مقدسات توهین شد و وعده هایشان را به وضوح انکار کردند و تهمت های سنگین و ناروا را به دیگران در عرض 4 سال و خصوصا یک ماه و خصوصا یک هفته قبل به دیگران زدند و تخلفات مختلف را انجام دادند، دفاع می کنی و نام خود را روشنفکر گذاشته ای و دلسوزانه حرف میزنی.
    به خدا قسم من به رئیسی رای دادم و از رای خود خوشحالم حتی اگر تنها یک رای من را داشت . همیشه هم برای رای خود در جستجوی اصلح بوده ام.
    حق و باطل مثل روز روشن شده ولی بعضی ها چشم خود را بسته اند. برای چقدر پول یا برای چه چیزی این ها را مینویسی؟ ارزش دارد ؟ محتاجش آن چیزی هستی که میگیری؟ یا شاید به رایگان متعصبانه می نویسی؟ خدا میداند. ولی ای کاش باطل و حق را به وضوح میدیدی؟
    کاش وجدانی داشته باشی و کمی فکر کنی؟
    این را نوشتم برای خودت خواستی منتشر کن.

    7
    28
    1. در پاسخ جنابعالی اثرات مواعظ اقای پناهیان وتعاریف خود ساخته از حق وباطل وترسیم خطوط نادرست موج میزند شما مسائل دینی را از اقای پناهیان بپرس مسائل سیاسی را بتوصیه خود اقای پناهیان از متخصص وخبره این رشته سوال کن البته اخیرا اقای پناهیان وامثال ایشان خود را خبره در همه امور میدانند ونسخه میپیچند وبجای درمان طرف را از هستی ساقط میکنند

      17
      1
  2. چطور به رئیس جمهور و وزرایی که به16 میلیون نفر میگوید خشونت طلب را نمی بینید. خدایا کی این جماعت انصاف خواهند داشت.

    7
    17
  3. اى آقا ! ناشكرى نكن. همه متخصصان و نخبگان طرف مقابل سر جمع ، انگشت كوچيكه دكتر حسن عباسى هم نميشن !
    دكتر محموت كريمى، دكتر سعيد حداديان، ژنرال سعيد قاسمى، دكتر حميد رسائى ، دكتر زاكانى و ….

    28
    2
  4. جناب حسيني، کاملا درست مي فرمائيد اما مشکل اساسي اصولگرائي ، همين آقايانند که اگر بگذاريدشان مطمئنا خود را رسول و امام ميدانند و اينکه براي هر حرف و مطلب خود، گريزي و استنادي به دين و مذهب ميکنند تا خود را محق جلوه دهند. اين گريز و استناد به دين و مذهب، پدر همه را درآورده و نه تنها اثربخش نيست که متاسفانه اتفاقا باعث گريز مردم و به ويژه جوانان از دين و مذهب شده است، فقط اندکي اين آقايان بايد ببينند که باز هم با کمال تاسف، انگاري که از ديدن حقايق عاجز و ناتوانند.

    19
    4
  5. باسلام دوست عزیز دقیقا منو یاد این جمله انداختی که می گفتند علی علیه السلام سیاست بلد نیست و…
    عزیزم اگه سیستم انتخابات درست بود که اسلام هم از این سیستم استفاده می کرد
    چرا خدا خلیفه رو منصوب می کنه نمیشد بگه انتخابات برگزار کنید خلیفه اونی میشه که بیشتر رای بیاره
    کشورهای مدعی دموکراسی و مهد آزادی رو ببین کی میتونه کاندید بشه کسی که به یکی از احزاب وابسته باشه به قدرت و ثروت وصل باشه و…
    این خمیر خیلی آب میبره تا مردم بفهمند زر و زور و تزویر هیچ وقت نمیگذارند انتخابات حقیقی شکل بگبره و حقیقت روشن بشه

  6. گفتید:”اگر نتیجه برایتان مهم نیست، پس چرا اصلا رقابت می‌کنید؟”
    نتیجه مهم است خیلی هم مهم هست،اما نه به هر قیمتی.. نه با تهمت و تخریب و فریب وتخلف. کاش به آقای رئیس جمهور هم میگفتید که: کاش نتیجه اینقدر هم برایتان مهم نبود که راه را فدایش کنید!. چرا که “مسلمان مامور به وظیفه است نه به نتیجه” و “هدف وسیله را توجیه نمیکند”

    3
    11
  7. پاسخ به سلام/ با سلام. اگر هدف وسیله را برای مسلمان توجیه نمی کند، لطفا بگویید تتلو در ستاد رئیسی چه می کرد؟ هزینه کردن از امام رضا(ع)را چگونه توجیه می کنید ؟ و …….

    13
    2
  8. آقای رئیسی حتی به روزنامه قدس گفت یک خبر هم از من منتشر نکنید و چند سخنرانی شون رو لغو کردن تا تبلیغ محسوب نشه. تتلو به دیدن ایشون رفت باید میگفت نمیخوام ببینمت؟؟ضمنا مگه حمایت یک هنرمند از کاندیدا جرمه؟ پس اون همه هنرمند در کنار آقای روحانی چکار میکردن؟
    از امام رضا (ع) هیچ هزینه ای نشده اگر کمکی از طرف استان قدس به برخی مناطق شده خوبه که یاداوری کنیم این کار جز وظایف ایشون بوده و هم قبل و هم بعد انتخابات ادامه داشته. بهتره از رئیس جمهور بپرسید که چرا فقط زمان انتخابات یارانه فقرا را افزایش میده و..؟چرا بهشون نمیگین که دارن از امکانات دولت برای تبلیغات استفاده میکنن؟
    اینها رو در جواب آقا یا خانم قاسمی گفتم وگرنه اصلا منظور من از وسیله این چیزهای کم ارزش و دم دستی نبود.. منظور من از “هر وسیله ای”، تخریب و تهمت وفریب مردم در محدوده های بزرگتربود.

    1
    7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا