خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیروزی به یاد ماندنی روحانی

«رضا صادقیان» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی پیروزی حسن روحانی نوشت:

انتخابات برگزار شده نشان داد زیاده گویی و مبارزه کردن با رقیب خیالی در سال های پیش رو راه به جایی نمی برد، چهره ای که آنان از حسن روحانی و دولت او به مخاطبین تقدیم کردند با دنیای واقعی سازگاری نداشت. وعده یارانه بیشتر و شعارهایی که ریشه در واقعیات جامعه ایران امروز ندارد، با رای به روحانی ابطال شد. رای مردم به جریان اعتدال و اصلاح نمایان ساخت بیان این حرف ها نه تنها برآمده از خواست مردم شهر و روستا نیست بلکه حکایت گرد خویش گشتن و دوری جستن از مطالبات حقیقی مردم است.

خواسته های مردم را باید از کلام آنها نگریست و گوش سپرد نه جمع هایی که خواهان بیان درخواست های خودشان و القا آن به رقیب هستند، رقیبی که کارنامه نسبتا قابل قبولی در دوره مدیریت خود دارد بدون شک بخشی از این مطالبات را شنیده و در جهت حل آن تدبیر نموده، جا انداختن ناکارامدی دولت به دلیل واقعی نبودن و مقابل خواست مردم ایستادگی کردن سراب این دیدگاه پر جدل و یا یک‌سویه را بهتر از هر زمان نشان داد.

رای به روحانی تکرار همان تدبیری بود که مردم بعد از دولت نهم و دهم به آن رسیده اند. تکراری که دوری جویی از حاشیه ها و وعده های فریبنده توسط مردم را با بالا بردن پرچم اعتدال و پشت کردن به تخریب ها توسط رای دهندگان با صدای رسا فریاد زده شد. نه به بی برنامه بودن، نه به بداخلاقی، نه به پاره کردن بنرها و نه به شربت و شیرینی و شکلات نبات! مردم ترجیح دادن به کسی رای دهند که وعده کمتر بدهد و آرامش زندگی آنها را به بهانه های واهی نادیده نگیرد. رای به تفکری که ترجیح می دهد از تنش های ساختگی به نام اقتدار و عزت دوری کرده و به صلح و آرامش و تثبیت شرایط کشور برای زیست بهتر آری بگوید.

انتخابات اخیر نشان داد صندوق های رای بهترین و کم هزینه ترین راه برای رسیدن به خواسته های حداکثر مردم است. شهروندانی که دوستی با رای و صندوق ها را به هر کنش خطرناکی در عرصه سیاست مقدم می دارند و اعتقاد دارند با برگه های کوچک رای حرف خود را به گوش حاکمان برسانند.

انتخابات انجام شده نه میان دو جریان سیاسی و گرایش های اجتماعی در کشور بلکه صف آرایی میان دو شیوه فکر و اندیشه بود. دو تفکری که انتخاب های متفاوتی در عرصه سیاست را نمایندگی می کردند. تفکری که سخن خود را می گفت و به فکر پیروزی بدون چون و چرا در انتخابات بود و بدترین حمله ها و انکار را در پیش گرفته بود و اندیشه ای که تلاش داشت همانند سال های گذشته با پرهیز کردن از روش های پر ایراد و تجربه شده طی سال های اخیر در کشورداری کم هزینه ترین سیاست ها را به اجرا بگذارد.

اصولگرایان با انجام انتخابات اخیر نه تنها گامی به سوی مطالبات حداکثری مردم برنداشتند بلکه بیش از گذشته نشان دادند که همچنان در پی اجرایی کردن سیاست های اشتباه هستند. بیان شعارهای انتخاباتی آنها نه نزدیکتر شدن به خواسته های شهروندان که دور شدن از آن بود. آنها با انجام کارهای هنجار شکن و دیدار با خواننده ای زیر زمینی که گاه با استفاده از سخیف ترین ادبیات به منتقدان خود فحاشی می کند خواهان کسب رای بیشتر شدند، در صورتی که کسب رای بیشتر شهروندان از طریق نزدیکی به مطالبات مردم است و نه گرفتن عکس های یادگاری با فقرا و حاشیه نشینان شهر مشهد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا