خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«احتمال مهندسی مشارکت انتخابات» متولد شد!

اصولگرایان که همراه با کاندیدای خود هنوز شکست در انتخابات را نتوانسته اند هضم کنند، ادعاهای عجیبی را درباره‌ی علت پیروزی قاطع حسن روحانی مطرح کرده‌اند و در تازه ترین نمونه، یکی از آنها از «احتمال مهندسی مشارکت» سخن گفته است.

به گزارش انصاف نیوز، «عبدالله گنجی» مدیر مسوول اصولگرای روزنامه‌ی «جوان» در کانال تلگرامی خود در متنی با همین عنوان نوشت: «تاکنون واژه‌هايي مانند «مهندسي انتخابات» يا « مهندسي رای» را بعضاً شنيده بوديم که در تحليل رد یا تاييد صلاحيت‌ها استفاده مي‌شد. اما در اين انتخابات با « مهندسي مشارکت» براي اولين بار مواجه شديم که به دو روش انجام شد. اگرچه ممکن است در سرنوشت انتخابات تاثير نداشته باشد وامید است اینگونه باشد و کار کشور معطل نماند. 1- خريد و فروش راي که منجر به دستگيري‌هاي چند برابر نسبت به سال‌هاي قبل شده است. 2- مهندسي ارسال تعرفه به حوزه‌هایي که احساس عدم راي آوري بوده است».

وی در این باره ادعا کرده است: «ظاهراً پرونده‌ای در اين خصوص جهت 200 حوزه آماده شده است. آمار برخوردها و دستگيري‌هاي حدود 8، 9 استاني که بررسي شد نشان از بالا بودن سطح تخلف است. طبق اعلام رسمي دادستان‌هاي يک سوم استانها، براي حدود 400 نفر، تشکيل پرونده شده است که عبارتند از:
گيلان 30 نفر، مرکزي 15 نفر، مازندران 51 نفر که 4 مدير اجرايي در بين آنهاست، کرمان 7 نفر، استان تهران و تهران بزرگ 120 نفر، البرز 2 نفر، اردبيل 10 نفر، سيستان و بلوچستان 27 نفر و گلستان 50 نفر. اگر اين تعداد را به کل استان‌هاي کشور تعميم دهيم بيش از 1200 پرونده تخلف تشکيل شده است».

گنجی می‌گوید: «در تحليل اين موضوع دو دليل ارائه مي شود. اول: اصلاح طلبان با گسترده کردن تخلفات از جهت انساني، در صدد تحریک رقیب به اردوکشي خياباني هستند تا بتوانند پرونده فتنه 1388 را پاک کنند. دوم اينکه استرس ناشي از احتمال عدم راي بالاي 50 درصدي جريان مستقر عامل آن بوده است. بايد منتظر احکام قضايي و نتيجه ارسال شکايت رئيسي به شوراي نگهبان ماند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اينا ديگه رسما رد دادند! براي بيچارگان و متوهمين و مجانين بايد دل سوزاند و آرزوي شفايشان را داشت. همين!

    7
    1
  2. شما هم اگه مث مرتبطان با جوان اینهمه همه کار می کردی، بعد اینطوری آچمز میشدی، به هذیان گویی می افتادی

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا