خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چمران عادت به دور زدن قانون دارد!

«سیدمحسن امامی فر» روزنامه نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و سرلیست محافظه کاران در انتخابات شورا با اختلاف رای بسیاری از نفر بیست و یکم، بیست و دوم شد و در ورود به شورای پنجم ناکام ماند!

بماند که اختلاف رای او با محسن هاشمی نفر اول تهران به بیش از یک میلیون و یکصد هزار رای می‌رسد.

چمران به دلیل اعتراضات نامعلوم به روند شمارش آرای انتخابات شوراها با علی لاریجانی رییس مجلس ملاقات کرده تا به اصطلاح خودش احقاق حق نماید.

حال آن که علیرضا رحیمی، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران در واکنش به دیدار تعدادی از اعضای لیست خدمت (لیست محافظه کاران) با رییس مجلس و درخواست از او برای ورود جدی به انتخابات شوراهای تهران گفت:

«مرجع رسیدگی به شکایات هیات‌های اجرایی و نظارت هستند. در قانون انتخابات برای رسیدگی به شکایات داوطلبان شوراها جایگاهی برای روسای قوا دیده نشده است».

بنابراین چمران خارج از ضوابط قانونی با لابی‌گری به دنبال ورود غیر قانونی به شوراست. هر چند میزان رای مردم به لیست امید آن قدر زیاد است و اختلاف رای‌ها بسیار، که جای هیچ شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد.

اما نکته جالب در این موضوع، رفتار چمران است. وی عادت دارد که همواره قانون را دور بزند و با برگزاری جلسات پشت پرده مقاصد خود را دنبال نماید.

به نظر شما چرا در شورای شهر هیچ گاه علیه تخلفات شهرداری حکمی صادر نشد و نظارت جدی بر عملکرد شهرداری عملا وجهی از اعراب نداشت؟

چرا که چمران در مواجهه با قالیباف و مدیران وابسته به او در شهرداری، به جای نظارت با قالیباف جلساتی برگزار می‌کرد و همه چیز حل می‌شد! و با همراهی اکثریت شورای شهر با خود، درخواست‌های اقلیت شورا در رسیدگی به پرونده‌های شهرداری پیش نمی‌رفت.

البته لازم به ذکر است علی لاریجانی همواره هوشمندتر و سالم‌تر از آن است که وارد روندهای فرا قانونی بشود. پذیرفتن دیدار با چمران از سوی لاریجانی صرفا به خاطر شنیدن اعتراضات محیرالعقول آنها بوده است.

بر همین اساس رییس مجلس هیچ رایزنی فرا قانونی با هیات عالی نظارت بر شوراها نداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. هيچ عملي چندش آور تر از اين نيست که از نام نيکي که متاسفانه وابستگي نسبي هم داشته باشد، سوء استفاده بشود، و با کمال تاسف بارها و بارها شده است.

    5
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا