خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر: سر یاس نداریم

انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه امیرکبیر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله‌ی روز گذشته‌ی جمعی از مخالفان حسن روحانی به تابلوی این تشکل در محوطه‌ی دانشگاه و پاره کردن پوستر میرحسین موسوی، تاکید کرد که «ما سر یاس نداریم».

متن کامل این بیانیه که به انصاف نیوز ارسال شده در پی می‌آید:

لا یحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَ کانَ اللَّهُ سَمِیعاً عَلِیماً. خدا دوست نمی‌دارد که کسی با گفتار زشت، به عیب خلق صدا بلندکند، مگر آنکس که ظلمی به او رسیده باشد که خدا شنوا به اقوال و به احوال بندگان دانا است. (148 نساء)

در حالی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، موجی از جشن و پایکوبی سراسر کشور را فرا گرفته است، عده‌ای کژاندیش تنگ نظر سعی دارند تا این امید و سرور را به یاس و تلخ کامی بدل سازند. خشم و نفرتی بهت آور تمام جانشان را در برگرفته و نا امیدانه تلاش دارند تا به هر قیمتی توجهات را سوی خود جلب بکنند. در دانشگاهمان نیز گروهی قلیل با تخلفات بسیار سعی دارند تا با ایجاد جو رعب و وحشت، زمینه را برای تحمیل خود به دیگران فراهم نمایند.

در سکوت مسوولین دانشگاه دامنه توحش این گروه تا حدی گسترده شده که امروز در اقدامی بی‌سابقه، با گازانبر به برد انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه حمله‌ور شده و اقدام به شکستن برد و پاره کردن تصویر داخل آن می‌نمایند. حال آنکه پس از این اقدام‌شان نیز اعضای آن تشکل و دیگر دانشجویان حاضر را مورد حمله قرار می‌دهند و مذبوحانه بر تمامیت طلبی خود مبادرت می‌ورزند.

تمامی کنش‌های این گروه معطوف به قدرت است و چه باک اگر آزادگی فدای قدرت گردد؟ چه باک اگر دین و اعتقاد فدای قدرت گردد؟ عکسش را پاره کردید چه شد؟ نامش را صریح‌تر و بلندتر از همیشه در صحن دانشگاه شنیدید گویا از یاد برده‌اید که:

«تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ»،  آن را که کردگار کرد عزیز نتواند زمانه خوار کند.

شاید توانسته باشید با خشونت و ددمنشی، نمک به زخممان بپاشید و داغمان را تازه کرده باشید اما بدانید هرگز نمی‌توانید خللی به عزم و اراده‌مان وارد کنید. ما سر یاس نداریم. سال‌ها ارعاب، تهدید و اختناق مایوسمان نکرده است و اعمال کودکانه شما هم اثری بر ما نخواهد داشت.

هم‌دانشگاهیان ارجمند، یاران دبستانی، امروز بار دیگر دانشگاهمان وارد امتحانی بزرگ شده است. زنهار که اجازه دهید حریت دانشگاهمان را ذبح کنند. مبادا بگذارید پلی تکنیک سرافراز، عرصه جولان تندروهای بی‌ریشه گردد. اگر تاریخ پلی تکنیک درسی به ما دهد آنست که این دانشگاه هرگز سلطه قدرت طلبان را تحمل نخواهد کرد. همه ما در قبال این یادگار آزادی‌خواهان و تحول‌طلبان مسوولیم و در کنار هم نخواهیم گذاشت این سنگر مستحکم ازادی مصادره گردد.

به مسوولان دانشگاه هم یادآوری می‌کنیم که اقتدار شما محصول قانون است و هیچ عذری برای قانون شکنی پذیرفته نیست. تا فرصت باقیست با رعایت این مهم جلوی انتشار خشونت و بی‌نظمی را در دانشگاه بگیرید. حمله به دانشجویان و نهادهای قانونی دانشگاه بدعتی شوم است که باید هرچه سریعتر جلوی آن گرفته شود. نباید اجازه داد امنیت دانشگاه بازیچه قدرت‌طلبی و تمامیت‌خواهی گروهی کوچک و غوغا سالار گردد. انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه حق شکایت از عاملین حمله امروز را برای خود محفوظ می‌داند و تمامی توان خود را در جهت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به کار خواهد بست.

در پایان از یکایک هم‌دانشگاهیان عزیزمان که حمایت گرمشان پاسخی درخور به کینه توزان قانون گریز داد تشکر می‌کنیم و امیدواریم این همکاری و همدلی زمینه ایجاد دانشگاهی امن برای خانواده بزرگ پلی تکنیک را فراهم آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خب عکس مقدس بود یا صاحب عکس؟؟؟ آرامش جامعه رو بر هم نزنید… ما برای این آرامش جوان های بسیاری داده ایم

    1
    4
  2. دوستان عزیز شما خودتان هم پایبند به مصوبه شورای امنیت باشید و از مسول شورای امنیت بخواهید پیگیری دیدگاهتان باشد نه خودسر عکس مورد نظرتان را در تابلو نصب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا