خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هدیه سخاوتمندانه عرب‌ها برای دختر ترامپ

دویچه‌ وله گزارش داد: سفر به عربستان برای خانواده ترامپ سفری موفقیت‌آمیز بود. در این سفر قراردادی تسلیحاتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو با مقامات عربستان امضا شد و دختر ترامپ نیز هدیه‌ای میلیونی از رهبری عربستان و امارات دریافت کرد.

رای ایوانکا ترامپ، دختر رئيس‌جمهوری آمریکا، نخستین سفر خارجی پدرش سفری بسیار موفقیت‌آمیز بود. او نخست شبکه‌های اجتماعی را در کشورهای عربی فتح کرد. هشتک “بنت ترامپ” (دختر ترامپ) بیشترین شمار جست‌و‌جوگر را به خود اختصاص داد.

ایوانکا ترامپ، دختر رئيس‌جمهوری آمریکا، همچنین از رهبری عربستان سعودی و امارات عربی متحده هدیه سفری به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو دریافت کرد. این مبلغ برای صندوقی در بانک جهانی است که او یکی از موسسان‌اش بوده و برای آن تبلیغ می‌کند.

ایوانکا ترامپ در کارزار انتخاباتی پدر، با سخنرانی ‌در مورد لزوم برابری دستمزد زنان، مرخصی زایمان و سیستم نگهداری کودکان سعی داشت حمایت زنان را به‌دست آورد. ایوانکا ترامپ پا‌به‌پای پدر به سفرهای انتخاباتی می‌رفت.
بیشتر بخوایند:ایوانکا ترامپ کالاهای مد خود را در چین تهیه می‌کند

این صندوق کمک بانک جهانی به کارفرماهای زن در اجرایی کردن طرح‌های‌شان کمک می‌کند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز در نشست جانبی گروه جی ۲۰ (G-20) یا گروه بیست اقتصاد بزرگ جهان که روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل (برابر ۵ اردیبهشت) در برلین برگزار در گفت‌وگو با ایوانکا ترامپ برای این صندوق کمک در بانک جهانی تبلیغ کرد.

در حالی که کشور سنی نشین عربستان سعودی تنها کشور جهان است که در آن زنان اجازه رانندگی ندارند و در این کشور زنان باید در انظار عمومی از سرتا پای خود را بپوشانند، ایوانکا ترامپ، دختر رئيس‌جمهوری آمریکا، بدون سرپوش حاضر شد و با مقامات عربستان گفت‌وگو کرد.

جیم یانگ کیم، رئیس بانک جهانی روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت / ۲۱ مه) اعلام کرد که با کمک رهبری عربستان به این صندوق و همچنین کمک‌های دیگری که بیشترشان در آمریکا تایید شده‌اند، این امکان بوجود آمده که در نشست اصلی گروه جی ۲۰ (G-20) در ماه مه ژوئیه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) در هامبورگ، این صندوق با بودجه‌ای یک میلیارد دلاری برای کمک به زنان جهان آغاز به کار کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رهبری عربستان سعودی بر سر معامله فروش اسلحه و تجهیزات نظامی به ارزش حدود ۳۴۰ میلیارد یورو موافقت کرده‌اند. روز دوشنبه (۱ خرداد / ۲۲ مه) بخشی از این معامله فاش شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که قرار است ۱۵۰ بالگرد چندمنظوره آمریکا از نوع “بلک هاوک” متعلق به شرکت لاکهید مارتین به ارزش شش میلیارد دلار به عربستان سعودی تحویل داده شود.

همچنین شرکت جنرال الکتریک آمریکا نیز تفاهم نامه‌ای با مقامات عربستان سعودی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار امضا کرده است که برمبنای آن دوطرف قرار است پروژه‌هایی را با همکاری هم انجام دهند.

عربستان سعودی نزدیکی تنگاتنگی با ایالات متحده آمریکا دارد و به صورت سنتی همه تجهیزات نظامی و سلاح‌هایش را از این کشور تهیه می‌کند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا