خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معنای انتخابات اخیر از نظر دانشجویان تبریزی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در باره‌ی انتخابات 29 اردیبهشت ماه بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن بیانیه‌ی این تشکل دانشجویی در پی می‌آید:

جریانات انقلابی از همان شروع نهضت اسلامی همواره بر حق تعیین سرنوشت خود به عنوان یک خواست عمومی و ضرورتی عقلی و شرعی تاکید می کردند. هرچند نهادهای نهان قدرت همواره به مقابله با جریانات مردمی و شعائر آزادی خواهانه و عدالت طلبانه پرداخته اند اما مردم ایران نشان داده اند بر سر این شعارها استوار مانده اند و صحنه را خالی نخواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی حضور آحاد ملت برای تعیین سرنوشت چهارساله ی خود و مظهر دموکراسی و مردمسالاری در جامعه ای است که هنوز در آن زمزمه های رجعت طاغوت و استبداد به گوش می رسد.

ملت همیشه در صحنه ی ایران بار دیگر ثابت کردند که در بزنگاه های سیاسی و لحظات حساس انقلاب تاثیرگذار هستند و همواره پشتوانه ی انقلاب اسلامی خود محسوب می شوند. روز ۲۹ اردیبهشت، برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم روز حماسه ای دیگر از مردم فهیم و آگاه ایران خواهد بود. حضور ۴۰ میلیونی آحاد ملت در انتخابات ریاست جمهوری ایران و نیز مجلس شوراهای شهر و روستا نشان از فهم عمیق ملت برای ادامهی مسیر انقلاب دارد و همین حضور گسترده در پای صندوق های رای می تواند خطر خارجی را دفع و مکر و نیرنگ عوامل استبدادی داخل را خنثی کند. معتقدیم، شایسته است مسئولین نظام باید به جد در مقابل این خروش عظیم ملت سر تعظیم فرود آورند و تمام تلاش خود را برای رسیدن به مطالبات مردم به کار گیرند.

در این انتخابات مردم برای بار دیگر ثابت کردند بر سر عهدی که در جنبش دوم خرداد ۷۶ با هم بسته اند پایبندند و با وجود حذف بزرگان جریان منتخب خود در سالهای اخیر، حتی در شرایطی نابرابر نیز مسیر عقلانیت و اصلاحات و اعتدال سیاسی و اجتماعی را گم نکرده اند. در این بین خود را ملزم می دانیم تا این حضور گسترده توسط مردم را پاس بداریم و به آنها جهت حضور و صبر در صف های طولانی رای گیری تبریک عرض کرده و خسته نباشید بگوییم. معتقدیم این حضور ارزشمند می تواند پایه‌های وحدت ملی را که متاسفانه در سالهای گذشته به شدت خدشه دار شده بود را مستحکم تر نماید و مردم ایران با حفظ وحدت ملی خود در جهت پیشرفت و آبادانی کشور خود قدم بردارند.

پیام انتخابات ۹۶ به مانند دو انتخابات گذشته در خرداد ۹۲ و اسفند ۹۴ آنقدر واضح بود که کمتر انسان آگاهی آنرا نادیده میگیرد. نه به خشونت، نه به جنگ طلبی، نه به تحریم، نه به حصرهای فراقانونی، نه به ماجراجویی در منطقه پرالتهاب خاورمیانه از پیامهای اصلی انتخابات اخیر بود. مردم ایران ثابت کردند خواستار آزادی و آرامش و عدالت توام با پیشرفت و تعامل سازنده با دنیا در عین حفظ عزت بین المللی هستند.

ضمن تبریک به کاندید پیروز این انتخابات، جناب آقای دکتر حسن روحانی، یادآوری این نکته را لازم می دانیم که رای ۲۳ میلیونی مردم فهیم ایران به برنامه ها و تلاش های ۴ ساله ی دولت ایشان و نیز ادامه ی روند اعتماد به این برنامه ها و تلاشها در جریان انتخابات ریاست جمهوری، مسئولیت دولت و شخص ایشان در پیگیری مطالبات مردم بیش از پیش افزایش یافته و تلاش مداوم را طلب می کند. ذکر این نکته را نیز لازم می دانیم که بنابر سخنان رییس جمهور محترم در دیدارهای انتخاباتی مبنی بر لزوم درصد رای بالا برای پیگیری برخی از مطالبات مردم از جمله رفع حصر بزرگان جریان ترقی خواه و رفع ممنوع التصویری رهبر بزرگ اصلاحات و آزادی‌ها و گشایش سیاسی و اقتصادی، این اعتماد بادرصد رای بالا را دلیل بر پیگیری همین خواسته ها و مطالبات مردم می دانیم.

امروز بر کسی پوشیده نیست که طرفداران روزهای گذشته و قبل از انتخابات دولت، امروز در مقام مطالبه گر ظاهر خواهند شد و از هر صنف و قشری که هستند خواستار پیگیری مطالبات توسط دولت محترم به عنوان تنها مرجع اجرایی کشور می باشند. انتظار به حق از دولت این است که در پیگیری های این مطالبات مشی محافظه کارانه در پیش نگیرد و بر روی خواسته های ملت اصرار بورزد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اعلام میدارد در جهت بهبود فضاهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی جامعه ی ایران اسلامی ضمن حمایت از برنامه های دولت تدبیر و امید همانند گذشته، مطالبات به حق از دولت را به خصوص در قبال مطالبات منطقه ای از جمله سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های اقتصادی منطقه شمال غرب کشور، توجه و اجرای اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی در خصوص حقوق اقوام و نیز احیای دریاچه ارومیه را گوشزد خواهد نمود و هموراه مشغول رصد سیاست های دولت دوازدهم به خصوص در حیطه دانشگاه و فضای امنیتی دانشگاه و پیگیری مطالبات خواهد بود زیرا معتقدیم نقدهای سازنده طرفداران دولت راه برای پیشبرد اهداف ملت را هموارتر خواهد کرد. امیدواریم فضای دانشگاه در این دولت باز تر و امن تر از قبل به خصوص برای دانشجویان باشد و خواستاریم دولت این مطالبه دانشجویان را به جد دنبال کند تا فضای نقد دانشگاهها نیز آزاد باشد.

سخن پایانی آنکه همانگونه که ملت ایران پای صندوق های رای ثابت کردند بر سر عهد پیشین خود مصرّانه باقی مانده اند و به آن پیمانی که در خرداد ۹۲ توسط همین ملت بسته شد ایمان دارند لذا انتظار از دولت دوازدهم، ماندن بر سر همین عهد و قرار است. انتظار می رود دولت منتخب کاستی های دوره ی پیش را رفع کرده و ایران اسلامی را در مسیر توسعه قرار دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا