خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دزدان دریایی سومالی یک قایق ایرانی را ربودند

خبرگزاری رویترز به نقل از علی شیر، شهردار شهر هابو (Haabo) در شمال بخش نیمه خود‌مختار “پانتلند” سومالی نوشته است که گروهی از دزدان دریایی سومالی روز سه‌شنبه (۲ خرداد/۲۳ مه ) یک قایق ماهیگیری ایرانی را ربوده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از دویچه وله، دزدان دریایی به گفته این مقام سومالیایی قصد دارند از این شناور ایرانی به عنوان پایگاهی برای حمله و ربودن کشتی‌های بزرگ‌تر استفاده کنند.

شهردار شهر هابو در صحبت با رویترز همچنین گفته است که قایق ایرانی مجوز ماهیگیری نداشته است. رسانه‌های محلی و خبرگزاری رویترز اطلاعات بیشتری درباره تعداد خدمه و همچنین سرنوشت آنان نداده‌اند.

ماهیگیران محلی سومالی از حضور ماهیگیران خارجی بدون مجوز در نزدیکی سواحل این کشور ابراز نارضایتی می‌کنند و حضور این ماهیگیران را عامل کاهش صید می‌دانند. این منطقه از سومالی دچار قحطی و خشکسالی شده است.

دفتر دریانوردی بین‌المللی که در لندن مستقر است تائید می‌کند که فقط در سال جاری میلادی در سه مورد کشتی‌ربایی در این منطقه اتفاق افتاده است. مقامات ایرانی درباره حادثه ربوده‌شدن قایق صیادان ایرانی توسط دزدان دریایی سومالی تا به حال واکنشی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا