خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درد دل مالباختگان موسسات مالی اعتباری

«افشین علاء» شاعر در یادداشتی خطاب به رییس جمهور از مشکلات و درد دل‍های بخشی از مالباختگان برخی موسسات مالی و اعتباری گفت.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای علاء در تلگرام در پی می آید:

به عنوان کسی که نه از طریق رسانه ها بلکه از نزدیک شاهد تاراج اموال برخی شهروندان توسط بعضی مؤسسات مالی و اعتباری بوده ام، از شما تقاضا می کنم به داد خانواده هایی که حیثیت و هستی شان در معرض نابودی است، برسید.

خواهش می کنم هرچه زودتر حق مظلومان را به آنان بازگردانید و به بانک مرکزی ارجاع شان ندهید! چراکه بهانه هایی می آورند مثل مجوز نداشتن این مؤسسات که نه تنها قانع کننده نیست بلکه مایه خشم بیشتر مال باختگان و حیرت افکار عمومی شده است.

چگونه است که این مؤسسات نام و نشان دار، این همه مدت در حال فعالیت بوده اند و حالا دولت آنان را غیرقانونی اعلام می کند؟!

اطلاع دارم به بعضی از مال باختگان وعده داده شده اموال شان با کسر سودی که از ماه ها پیش به آنها پرداخت شده بود مسترد خواهد شد. آیا این به معنی چپاول علنی اموال شهروندان بی گناهی نیست که تنها جرمشان اعتماد به مؤسسات وابسته به بانک مرکزی بوده است؟!

اگرچه گفته شده اموال به یغما رفته پس داده خواهد شد. اما زمان و نحوه استرداد آن معلوم نیست! آیا به نگرانی و بلاتکلیفی این عده از هموطنان مال از کف داده فکر کرده اید؟ آیا می دانید بسیاری از زنان و مردان شریف مال باخته با کابوسی که به آن دچار شده اند در معرض حمله های جدی روحی و جسمی قرار دارند و سلامت و هستی شان به مخاطره افتاده است؟!

خانواده ای را می شناسم که از شریف ترین و نجیب ترین افراد این آب و خاک به شمار می روند و مستأجر هم هستند. اما با وجود به دست آوردن پول ارثیه ای که می توانست خانه دارشان کند، ترجیح دادند پولشان را در یکی از این مؤسسات به ودیعه بسپارند تا با سود آن از عهده مخارج خود و فرزندان دانشجویشان برآیند. حال چه باید بکنند؟!

قطعا وضعیت سایر مال باختگان بهتر از این خانواده محترم نیست. آیا جا ندارد دولت محترم به طور ویژه به این موضوع ورود کند و اموال این عزیزان را تمام و کمال به آنان بازگرداند؟!

آیا این ظلم آشکار، مصداق بارز خیانت در امانت نیست؟! آن هم نه توسط افراد سودجو که بارها از اطمینان دوستان و آشنایان خود سوء استفاده کرده اند! بلکه توسط مؤسساتی که سال هاست در برابر چشم دولت و ملت به کار مشغولند و تا به حال غیرقانونی نبوده اند!

پرونده های بی شمار کلاه برداری اشخاص متخلف از افراد فریب خورده در دادگاه ها موجود است که متأسفانه غالبا امیدی به احقاق حق قربانیان این کلاه برداری ها نیست. گیرم در این موارد نمی توان کاری کرد و خود قربانیان نیز به خاطر بی احتیاطی و اعتماد نابجایشان مقصرند. اما اینجا دیگر پای دولت و بانک مرکزی در میان است! مبادا دولتمردان محترم، مال باختگان را تنها بگذارند!

جناب آقای روحانی دولت شما روزهای آغازین دوره جدید خود را طی می کند. بعد از حماسه غرورآفرین 29 اردیبهشت، سکوت در برابر این ظلم بزرگ، پاداش خوبی به مردم نیست. نگذارید با این خیانت آشکار در امانت مردم، بنیاد خانواده های مال باخته از هم بپاشد و اعتماد افکار عمومی به کارگزاران مالی نظام اسلامی خدشه دار شود. بی صبرانه منتظر خبر خوشی هستیم که از طرف شخص جنابعالی به مال باختگان و مردم دوستدارتان خواهد رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا