خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا ولایتی به کمیسیون امنیت ملی مجلس فراخوانده می‌شود؟!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص حضور ولایتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست پیرامون سفر به روسیه گفت: فراخواندن ولایتی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر عهده هیأت رئیسه است.

شهروز برزگر در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره سفر ولایتی به روسیه و تاثیرات این سفر و مذاکرات بر چگونگی روند اجرای برجام بعد از خروج آمریکا، گفت: سفر آقای ولایتی در جهت تعهداتی که در ۱+۵ بود صورت گرفت .

وی خاطرنشان کرد: ما یک پروسه دیپلماسی بلندمدت در این زمینه پشت سر گذاشتیم که در این میان آمریکا از برجام خارج شد و تمام دنیا عمل این کشور و رئیس‌جمهورش را تقبیح کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در این برهه لازم بود بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دستگاه دیپلماسی با تمام توان و تلاش خود وارد عمل شود و در خصوص عمل به تعهدات برجام و اجرای آن بعد از خروج آمریکا یکسری رایزنی‌هایی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: روسیه به عنوان یکی از امضاءکنندگان برجام در کنار اتحادیه قرار دارد، بنابراین وزیر امورخارجه سفری را به اروپا داشت و ولایتی هم به روسیه سفر کرد تا ببیند چه تلاش‌هایی از طرف روسیه و اتحادیه اروپا صورت گرفته که ما بخواهیم بدون شک و شبهه‌ای به این نتیجه برسیم که بعد از خروج آمریکا از برجام در آن می‌مانیم یا خیر.

برزگر یادآور شد: در این مورد افکار عمومی جهان شاهد و نظاره‌گر بود که ایرام تمام تلاش و کوشش خود را برای مذاکرات و گفت‌وگو به کار گرفته است و ایران یک کشور بسیار قدرتمند و صاحب تمدن در منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: به طور مثال ایران در خصوص امنیت در منطقه همیشه با کشورهای همسایه به گفت‌وگو پرداخته و درست رفتار کرده است و در این مدتی که دنیا در حال جنگ است، هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران در اقصی نقاط جهان و در خود کشورمان مردمانی صلح دوست هستند، گفت: مردم ما اهل گفت‌وگو و تمدن هستند در نتیجه برای اینکه این را به جهانیان ثابت کنیم، نیاز به گفت‌وگو و مذاکره است و باید بتوانیم شرایط موجود را مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کمیسیون امنیت ملی در جریان موارد مطرح شده سفر ولایتی قرار دارد و آیا وی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت خواهد کرد، بیان کرد: فراخواندن  ولایتی برای توضیحات در خصوص سفر به روسیه بر عهده هیات رئیسه کمیسیون است.

برزگر افرود: ما کمیته‌ای را در کمیسیون تشکیل داده‌ایم که تمامی سفرها، مذاکرات، معاهدات برجام و سایر گفت‌وگوها را مورد بررسی و رصد دقیق قرار می‌دهد، در این کمیته مسائل به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌شوند و به دستگاه‌ها و نهادهای مربوط گزارشاتی داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما عملکرد وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور را که مسئول روابط بین‌الملل است مورد بررسی قرار می‌دهیم و گزارشات آن هم را در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. 1 مجلس صلاحیت همچین کاری رو نداره
    2 مگه ولایتی برجام ننگین رو درست کرده که احضار بشه
    3 سایت های غرب گرا تابحال هرچه حدث و گمان و تحلیل داشتن اشتباه در اومده اینم مثل قبلی ها. اصولاً چرند میگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا