خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«احساس خطر»ها شروع شد | صدیقی در شیراز: سکولارها به دولت نفوذ کرده اند

حجت الاسلام شیخ کاظم‌ صدیقی گفت: امروز ما از جانب سکولارهایی که به قوه مجریه نفوذ کرده و با غربگرایی اعتقادی به حاکمیت اسلام ندارند، احساس خطر می‌کنیم.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت محلی شیرازه، وی عصر دیروز – شنبه 13 خرداد – در مراسمی به مناسبت سالگرد درگذشت امام خمینی در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر با خصوصیت منحصر به فردی بود که زبان ما در توصیف ایشان ناتوان است. او مردی سیاستمدار و در عین حال عارفی سالک بود‌ که با مناجات شبانه دنیا در چشم او کوچک شده و با شجاعت بی‌نظیری که داشت دوست و دشمن به مردانگی او اذعان داشتند.

کاظم صدیقی افزود: حضرت امام سالها در قم و در جوار خانم معصومه (س) زندگی کردند و در فلسفه، فقه، اخلاق دارای درجاتی ممتاز بوده و شاگردان برجسته‌ای تربیت کردند. همچنین ایشان با پایبندی به احکام دین‌ از حریم‌ اسلام دفاع کرده و هراسی از تبعید و زندان نداشتند.

صدیقی در جمع زائران حضرت شاهچراغ (ع)، تاکید کرد: سالها بود استعمارگران از طریق دانشگاه‌ها تعبیر جدایی دین از سیاست را بر سر زبان‌ها انداخته بودند و می‌گفتند؛ دین چه ربطی به سیاست دارد؟ دین، امری شخصی است که احکام آن به حوزه فردی مربوط می‌شود و نمی‌تواند در اداره جامعه نقش ایفا کند. اما خداوند به واسطه امام عزیز ما، اسلام را از مظلومیت و قرآن را از مهجوریت نجات و نشان داد دین می‌تواند انقلاب کند و بساط ظلم را از جامعه برچیند، همچنین با تربیت مدیرانی لایق در اداره جامعه نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: دهه‌های متمادی زورگویان‌ بین المللی با تزویر مسلمانان را فریب داده و حس خودباوری را از آنان گرفته بودند تا با فساد و ظلم مبارزه نکنند ولیکن امام خمینی با تکیه بر دین اُبهت بین‌المللی ظالمان را شکست و بر سلطنت آنان بر ایران پایان داد. امام اسلام را زنده کرد و تاکید داشت؛ اسلام، دین مبارزه است و در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای زندگی بشر برنامه دارد و می‌تواند جامعه بشریت را نجات‌ دهد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر شخصیت والای امام خمینی، تصریح کرد: امام عزیز ما، اسلام را از زیر خروارها تبلیغ سوء و ضد دین بیرون آورد و با شعار “نه شرقی، نه غربی” نشان داد؛ دین می‌تواند مدل حکومت ارائه دهد و حاکمی که در راس آن قرار می‌گیرد علاوه بر عادل بودن باید عبد و بنده خدا باشد.‌ همچنین هنر امام خمینی این بود که؛ با دادن آزادی به مردم، مستضعفان را از یوغ ظلم نجات داد و سرنوشت جامعه را به دست آن‌ها سپرد.

کاظم صدیقی با تاکید بر نقش روحانیت در قیام‌های مردمی، خاطر نشان کرد: دکتر مصدق با حمایت آیت الله کاشانی توانست نفت را ملی کند و تا زمانی که این عالم‌ عالیقدر در کنار او بود مردم مصدق را همراهی ‌کردند اما زمانی که وی ارزش همراهی روحانیت را درک نکرد و آیت‌الله کاشانی را کنار گذاشت، اعتماد مردم هم از مصدق سلب شد و او را کنار زدند.

صدیقی در تبیین شرایط جامعه، گفت: در دوران پهلوی مراکز شراب‌خواری و مفسده‌انگیز در کوچه و خیابان‌ها مردم را به سوی فساد سوق می‌داد و در زمانه‌ای که آزادی قلم و آزادی بیان وجود نداشت و هیچکس نمی‌توانست از شاه انتقاد کند امام مملکت را از سلطنت پهلوی نجات داد. امروز ما از جانب سکولارهایی که به قوه مجریه نفوذ کرده و با غربگرایی اعتقادی به حاکمیت اسلام ندارند، احساس خطر می‌کنیم. آن‌ها می‌گویند با تدبیر می‌خواهیم مردم را مدیریت کنیم و کاری به بهشت و جهنم آن‌ها نداریم که این تفکر در تقابل با خط فکری امام خمینی است.

وی ادامه داد: عده‌ای با فریب و تزویر بر خلاف آزادی عمل می‌کنند و در عین حال از آزادی دم می‌زنند که منظور آن‌ها از آزادی، بی‌بندوباری و رها شدن در فساد است. امام با شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی”، آزادی را به مردم هدیه داد و امروز همه مخالفان از تریبون‌های مختلف، نظام و مسئولین را مورد انتقاد قرار می‌دهند و آیا این آزادی نیست؟!

امام‌ جمعه موقت تهران در تبیین خط امام خمینی، اظهار داشت: امام‌ خمینی عبدی صالح بود و زمانی که با فرماندهی قوا در مسند شخص اول مملکت قرار داشت، هیج گاه در کاخ زندگی نکرد بلکه با مشی طلبگی در حسینیه زیست کرد و در هیچ کجای جهان و تاریخ دیده نشده که رهبر ملتی بزرگ چون ایران، زندگی طلبگی داشته باشد. همچنین امام، مردم را دوست داشت و با اعتماد به مردم‌ در هشت سال دفاع مقدس کشور را از چنگ‌اندازی بیگانگان نجات داد.

کاظم صدیقی با تاکید بر روحیه استکبارستیزی امام خمینی، گفت: امام، آمریکا را اُم الفساد قرن می‌دانست و با صراحت و شجاعت می‌گفت؛ آمریکا را زیر پا له می‌کنیم. همچنین ایشان تاکید داشتند که آمریکا، تروریسم بالذات است و رابطه ما با آمریکا چون رابطه گرگ و میش است و تا زمانی که ذات این حکومت فاسد تغییر نکند ما مراوده‌ای با آن‌ها نخواهیم داشت.

صدیقی در پایان با مطرح کردن درخواست خود از نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس احمدی، گفت: وصیت‌نامه سیاسی حضرت امام را در سخنرانی‌های خود قرائت کنید. همچنین لازم است وصیت نامه سیاسی ایشان در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس شود تا نسل امروز به بینش صحیحی از امام دست یابند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. یادش بخیر ، اوایل انقلاب هم همین حرف ها رو درباره دولت مهندس بازرگان می گفتن ، نمیدونم این احساس نفوذها کی تموم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا