خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصولگرایان به خودشان باختند

«مجتبی حسینی» فعال سیاسی در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز درباره ی اصولگرایان نوشت:

اصولگرایان به خودشان باختند. کمتر کسی حتی طرفداران سرسخت و اعتقادی اصولگرایان هم امیدی به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را نداشتند.

این جمله را به راحتی می‌توان در صحبت‌ها و یادداشت‌ها و سخنرانی بزرگان اصولگرایی در میدان انتخابات درک کرد و خود آنها نیز بر این باور بودند که شکست خواهند خورد. تئوریسین‌های خودخوانده و رانتی جمنا نیز با فریب بدنه‌ی اجتماعی و پنهان کردن نظرسنجی‌های میدانی در صدد القای توهم پیروزی بودند.

متاسفانه هیچ وحدت و انسجامی در تیم اصولگرایان مشاهده نشد و بی‌برنامه‌گی غوغا کرد. گروه به اصطلاح جمنا که برای اتحاد نیروهای انقلابی و ارزشی در آستانه‌ی انتخابات تشکیل شده بود هم با تصمیمات و اقدامات عجیب و اکثرا دستوری خود سبب ایجاد دودستگی و ناراحتی در میان نیروهای انقلابی و ارزشی شده بود. ا

صولگرایان که همیشه در خواب زمستانی به سر می‌بردند در صدد بودند به صورت ضربتی با تمام توان نیروهای خود را در شب‌های انتخابات به جمع بندی واحد برسانند که متاسفانه این امر به دلایل متعدد میسر نشد.

هدف جمنا در واقع اتحاد بیشتر بین نیروها بود که متاسفانه عاملی شد برای انشقاق و جدایی و بسیاری از جوانان ارزشی که نتوانستند معیارها و ملاک‌های خود را در گروه جمنا دنبال کنند.

حضور برخی اصولگرایان در جمنا که مشکل چندانی با دولت روحانی نداشتند تردیدهای فراوانی در میان جوانان ارزشی و معتقد ایجاد کرده بود که باعث شد از این گروه جدا شوند.

حملات بی امان علیه رییس جمهور سابق که محبوبیت فوق العاده‌ای در قشر متدین و حزب اللهی کف جامعه دارد نیز عامل دیگری در انشقاق در بدنه‌ی نیروهای انقلابی شد.

هر دو کاندید‌ای جمنا که البته یکی از آنها در همان ابتدا عنوان کرده بود که پایبندی به اصول جمنا ندارد نتوانستند خود را به جامعه و جوانان بقبولانند. هرکدام از این نامزدها نقاط ضعف اساسی داشتند که طرفداران سر سخت خودشان نیز بر روی آنها موضع اساسی داشتند و نمی‌توانستند این گزینه‌ها را قبول کنند.

اکثر جوانان حامی این جریان بر این باور بودند که گزینه‌های بهتری می‌توانستند به کارزار انتخابات معرفی شوند که مقبولیت بیشتری در میان مردم داشته باشند ولی جمنا مانع این اقدام شد.

بنابراین اصولگرایان به تفکر و روش خود در انتخابات باختند و این نکته را باید قبول کنند که بدنه‌ی اجتماعی خود را با این اقدامات از دست داده و خواهند داد.

قدم اول باید تصفیه‌ی جبهه‌ی اصولگرایی از پروفسورهای رانتی و بادکنکی مشغول به تخدیر و فریب جوانان حزب اللهی باشد. تا زمانی که نیروهای اصلی و تصمیم گیرنده‌ی جبهه‌ی اصولگرایی به خواسته‌های اصلی مردم یعنی حقوق شهروندی و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی احترام نگذارند باخت در انتخابات سرنوشت محتوم آنها خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا