خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت مصطفی معین در سالگرد اولین مناظره انتخاباتی ایران

به گزارش انصاف نیوز، «مصطفی معین» نماینده‌ی اسبق مجلس و وزیر علوم دولت اصلاحات، در اینستاپستی در سالگرد اولین مناظره انتخاباتی ایران با عنوان «راستی و دروغ» نوشت:

13 خرداد سالگرد اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در ایران (۸۸/۳/۱۳) بود که نشانگر قدرت گرایی فاسد و مبتنی بر دروغ و فریب و افول اخلاقی در بخشی از نظام سیاسی کشور بود و در مناظره‌های انتخاباتی اخیر نیز شاهد تکرار آن بودیم!

به گفته آقای مهندس موسوی؛ «ما با پدیده‌ای روبرو هستیم که در دوربین زُل می زند و به مردم دروغ می گوید!»

به نظر می‌رسد که متاسفانه «دروغ» که مادر تمامی فسادها و رذائل اخلاقی و اجتماعی است، در فرهنگ عمومی و ساختار مدیریت جامعه ما نهادمند شده است و خود را در بینش، گفتار و رفتار افراد نشان می‌دهد. برای اصلاح این فرهنگ و این مدیریت، جد و جهد زیاد، خودسازی و گذشت یکی – دو نسل ضروری است. تا مساله‌ی اخلاق و ضرورت آن در همه‌ی شئون فردی و اجتماعی و ساختار حکومتی ما به یک باور عمومی تبدیل نشود و جریان نیابد، نباید انتظار سامان یابی امور و پیشرفت کشور را داشت!

«اینکه شمع تو نمی‌گیرد فروغ
از دروغ است، از دروغ است، از دروغ» (مهدی قلی هدایت)

«و گفت: جهد مردان ۴۰ سال است:
۱۰ سال رنج باید بردن تا زبان راست شود،
و ۱۰ سال تا دست راست شود،
و ۱۰ سال تا چشم راست شود،
و ۱۰ سال تا دل راست شود.
پس هر که ۴۰ سال چنین قدم زند و به دعوی راست آید امید آن بود که بانگی از حلقومش بر آید که در آن هوی نبود!» (نورالعلوم – شیخ ابوالحسن خرقانی)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با این تفاسیر معلوم نیست چرا شماها (منظور آقایان معین و مهرعلیزاده و کروبی ) که در سال 84 عمرشان از سنه 40 بسی گذشته بود وجودتان از این کلام شیخ ابوالحسن خرقانی بی بهره بود و علی رغم تخریب سنگین آن مرحوم از سوی حزب مشارکت در سال 76 و انتخابات سال 78 یعنی دوره ششم مجلس و انصراف آن یار امام اما چشم شما در سال 84 هم باز نشد تا با انصراف پشت ایشان به اجماع برسید و در همان مرحله اول کار همانند امسال یکسره گردد . مسول بروز و ظهور این موج بداخلاقی خود شماها هستید و دنبال مقصر نگردید و در پیشگاه ملت شما یک عذرخواهی بخاطر خودخواهی و توهم و بازی در میدان حریف و دادن پاس گل بدهکارید . در خانه اگر کس است مرد را یک حرف بس است .

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا