خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز مجدد اعزام زائران عمره از 10 فروردین

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز مجدد اعزام زائران به عمره مفرده از ۱۰ فروردین ماه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با قول سفارت و کنسولگری عربستان در تهران در صدور ویزای زایران نظم ایجاد شود.
سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: به دلیل کاهش صدور ویزا و همچنین اختلال در نظم صدور ویزای زائران عمره مفرده اعزام این افراد از روز سوم تا ۱۰ فروردین متوقف شده بود اما از روز دوشنبه مجددا با قول مسئولان حج عربستان و سفارت این کشور اعزام ها براساس برنامه ریزی جدید آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طی این مدت بیش از ۲۳ هزار نفر از زائران نتوانسته اند به سرزمین وحی اعزام شوند، گفت: برنامه ریزی های لازم برای تغییر پرواز و جانمایی این افراد از طریق کارگزاری ها و دفاتر زیارتی دراستان های مختلف انجام شده و سه گزینه برای زائران در نظر گرفته شده بطوری که آنها می توانند اعزام در ماهه ای رجب ، شعبان و یا رمضان را انتخاب کنند و با این جابجایی تکلیف زائران جا مانده از سفر عمره مشخص می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: البته یک امکان دیگر برای این زائران در نظر گرفته شده به گونه ای که افرادی که به هر دلیل در طی این سه ماه امکان سفر به سرزمین وحی را ندارند در اولویت اعزام نوروز آینده سال ۹۵ قرار می گیرند.
اوحدی اظهار امیدواری کرد که با توجه به وعده مسئولان حج عربستان صدور ویزا با نظم انجام شود و پروازها براساس برنامه ریزی انجام شده ، صورت گیرد.
وی در مورد خسارت زائرانی که سفر آنها لغو شده است، گفت: تمامی خسارت این افراد برعهده شرکت های طرف قرار داد سعودی است و با توجه به اینکه هزینه اعزام زائران در ایام نوروز ۲۰۰ هزار تومان گرانتر از زمان های دیگر است اگز زائران همان گروه های پروازی قبلی با همان درجه قیمتی را انتخاب کنند مبلغی به عنوان خسارت به آنان بازگردانده می شود.
به گفته وی ، از ابتدای عملیات اعزام زائران به عمره مفرده تا کنون ۳۷۰ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شده اند.
 به گزارش خبرنگار مهر ، اعزام زائران عمره به سرزمین وحی از ۱۳ آذرماه سال ۹۳ آغاز شد و قرار بود در طول عملیات حدود ۸۰۰ هزار زائر اعزام شوند و اعزام ها نیز در سه مرحله صورت گیرد .مرحله اول بدون مشکلی آغاز و طی آن حدود ۳۳۰ هزاز نفر اعزام شدند اما از ابتدای شروع مرحله دوم که از ۲۱ اسفند ماه آغاز شد به دلیل کاهش ۵۰ درصدی صدور ویزا و همچنین بی نظمی در عملیات صدور ویزا سه هفته اعزام زائران با مشکل مواجه شد و طی این مدت ۱۲ هزار نفر در قالب ۸۸ گروه از پرواز جامانده و سفر آنان لغو شد .
در هفته پایانی اسفند ماه سازمان حج اعلام کرد موضوع اختلال در روند صدور ویزا بررسی و در نهایت با هماهنگی وزارت امور خارجه قرار شد به منظور حفظ حقوق و احترام به زائران ایرانی و به دلیل بی نظمی های ایجاد شده در صدور روادید و ناهماهنگی های سفارت عربستان اعزام زائران از ابتدای سال ۹۴ لغو شود.
اعزام زائران از اول تا ۱۰ فروردین ماه متوقف و طی این مدت پرواز ۲۳ هزار زائر دیگر لغو شد و در مجموع از ابتدای اسفند ۹۳ تا آغاز مجدد اعزام ها ۳۵ هزار زائر ایرانی نتوانستند به سرزمین وحی اعزام  شوند و سفر آنان کنسل شد.
البته سازمان حج برنامه ریزی برای اعزام زائران بازمانده انجام داده و امکان سفر آنان را در ماههای رجب ، شعبان و رمضان فراهم کرده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا