خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیباکلام: داعش را مصادره به مطلوب نکنیم!

«صادق زیباکلام» استاد دانشگاه در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی حوادث تروریستی چهارشنبه با عنوان «داعش را مصادره به مطلوب نکنیم!» نوشت:

🔹 واکنش برخی از اصولگرایان تندرو به عملیات تروریستی #داعش در تهران را می‌بایستی فرصت‌طلبی سیاسی توصیف نمود. آنان از یکسو حوادث تهران را مستمسک حمله به سیاست خارجیِ تنش‌زدایی آقای روحانی و تلاشش در برقراری دیالوگ با غرب (بالأخص آمریکا) قرار داده‌اند و از سویی دیگر، دور جدیدی از حملات به برجام را از سر گرفته‌اند. در این میان و در پاسخ به برخی انتقادات از سیاست ایران در سوریه، به دفاع تمام‌قد برخاسته و بالاخره فرصت را مغتنم شمرده و به پاره‌ای اماواگرها پیرامون دخالت‌های سپاه در سیاست و اقتصاد هم سعی کرده‌اند پاسخ دهند.

🔹هیچ‌کدام این واکنش‌ها معلوم نیست چه ارتباطی با عملیات داعش در تهران پیدا می‌کند؟ اگر آقای روحانی بجای سیاست گفتگو با آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای، همان سیاست تند و انقلابی اصولگرایان را ادامه می‌دادند و همچنان بجای لبخند با مشت گره‌کرده و شعار «مرگ بر آمریکا» با غرب روبرو شده بودند امروز داعش به ایران حمله نمی‌کرد؟ البته این نگاه تندروها در عرصه بین‌الملل ناشی از باورهای متوهم برگرفته از تئوری‌های توطئه و فرضیه‌های دایی جان ناپلئونی آنان است. تندروها همان‌طور که بارها گفته‌اند داعش را ساخته‌وپرداخته آمریکا می‌دانند. همچنان که طالبان، القاعده و ۱۱سپتامبر را هم ساخته‌وپرداخته غربی‌ها تصور می‌کنند؛ بنابراین از دید تندروها عملیات ۱۷خرداد به دستور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صورت گرفته. لذا به آقای روحانی دارند انتقاد می‌کنند که تشویق و ترغیب سعودی‌ها به چنگ و دندان نشان دادن به ایران از سوی آمریکایی‌ها از یکسو و عملیات داعش در تهران از سویی دیگر حاصل اعتماد بی‌جای شما به واشنگتن و تلاش‌هایتان در نرمش و تنش‌زدایی با آن کشور بوده است. به‌زعم تندروها هر تلاشی به‌منظور برقراری تفاهم و دیالوگ با آمریکایی‌ها عبث بوده و از سوی آنان به‌منزله وادادگی و عقب‌نشینی تعبیر می‌شود.

🔹واقعیت تلخ آن است که تندروها دارند از نمد ۱۷خرداد کلاه و یا درست‌تر گفته باشیم توجیهی برای سیاست‌های انقلابی‌شان می‌سازند. والا شاهد بودیم که سیاست سر جنگ نداشتن روحانی با آمریکا و احترام متقابل با غرب توانست ایران را از چاه ویل هسته‌ای که اصولگرایان در دوران آقای احمدی‌نژاد کشور را با سر به درون آن انداخته بودند خارج سازد. چاه ویلی که کشور را تا آستانه به خاک سیاه نشاندن کشانده بود. پیرامون سوریه هم همانند سیاست‌های هسته‌ای کشور در آن ۸سال صرفاً نظر مسئولین تاکنون مطرح بوده؛ اما یقیناً روزی اماواگرهایی که امروزه پیرامون سیاست‌های ما در سوریه مطرح هستند علنی‌تر خواهند شد. ازجمله اینکه درنهایت مردم سوریه هستند که پیرامون حضور نظامی ما در آن کشور می‌بایستی قضاوت نمایند.

🔹ختم کلام آنکه ۱۷خرداد یک عملیات تروریستی کور بود همانند سایر عملیات داعش در کشورهای دیگر. این عملیات نه درستی سیاست خارجی تندروها را بر کرسی نشاند و نه از سویی دیگر قلم بطلانی بر سیاست اعتدال و میانه‌روی دولت آقای روحانی کشید، نه برای اماواگرهایی که پیرامون سیاست ما در سوریه به وجود آمده پاسخی به همراه آورد و نه بالاخره توانست دخالت‌های سپاه در امور سیاسی و اقتصادی کشور را توجیه نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نظر آن سیاست به قول شما تند و انقلابی این بود: هر دولتی بیاید دشمن دشمن است فکر نکنید اگر روحانی آمد سایه جنگی برمیدارد و با مذاکره دشمنی دشمنان کمرنگ!
    اما این به ظاهر معتدلان بودند که مدام میگفتند اگر ما بیاییم جنگ نمیشود و اگر آقایان تند!بیایند جنگ و نا امنی می آورند. دلم میخواهد راستش را بگویید اگر رقیبتان رئیس جمهور شده بود باز هم کلامتان همین بود؟ارتباطی بین ترور و دولت نبود؟؟
    کلاه نمدی ساختن بد است اما برای شما همیشه خوب بوده..

    3
    4
  2. خداوکیلی آقای زیبا کلام، اگر رئیسی رئیس جمهور بود بازهم همین سخنان را میگفتید یا اعتقاد داشتید که چون تند روها!! دولت را بدست گرفته اند باعث وبانی این انفجار هستند در مناظرات رقیب هراسی آقای روحانی برای چه بود؟ شعار حامیان آقای روحانی چه بود (امنیت وآرامش با انتخاب روحانی)جهانگیری میگفت اگر آرامش میخواهید به روحانی رای دهید…البته چون حزب اللهی ها به نظام تعلق خاطر دارندو این موضوع را باوجود تخلفات گسترده ستاد انتخابات کشور نشان دادند زیاد روی این موضوع مانور نمیدهند اما واقعا اگر رئیس جمهور کس دیگری بود در عملیات تروریستی دیروزشما به این راحتی ازدولت سلب مسئولیت میکردید؟

    3
    5
  3. أخه زیبا کلام استاده؟؟؟
    دروغهای اصلاح طلبان در مورد حودث دهه شصت تا همین انتخابات اخیر چی!!!!!!!

    2
    7
  4. باور کنید که تفکرات این قبیل افراد از داعشی ها بدتر است ، اگه بگی امنیت داریم ، میگن امنیت دست شما نیست ، اگه بگی امنیت نداریم ، میگن به خاطر مذاکرات شما و تعامل با دنیا است ، آخه آدم دیگه چی بگه به اینا

    5
    4
  5. مرحبا آقای زیباکلام….کسانی بابی توجهی به قطعنامه سازمان ملل که جز کشور های حامی تروریست محسوب شده بودیم و مرحله بعدمنتظر اجماع نظامی جهانی علیه ایران بودیم کسانی که ازحقوق بین اللملل آگاهی دارند میدانند که این عمق فاجعه است و کشور های مانند کره شمالی عراق وافغانستان بامحکومیت توسط این قطعنامه به خاک سیاه نشانده شدند ولی دلواپسان آن را انکار میکنند هرچند که آن ها باحمایت وکمک به اسد ویمن وعراق در عمل به سایه جنگ اعتقاد دارند وبه قول خودشان جبهه را چندین کیلومتربه خارج کشور برده اند ووقتی روحانی میگوید سایه جنگ واقعا به اعتراف ولایتی مشاور رهبری چنین چیزی بوده است….درضمن کسانی دیروز امنیت را به پای سلیمانی ها مینوشتند ولی امروزه ناامنی را به پای روحانی مینویسند افراطیون سیاست خارجی شان خشک وتند اقتدارگرایی محض قلدر مآبانه است عین سیاست جمهوریخواهان آمریکا…..ای کاش ای کاش دولت روحانی برخلاف دولت خاتمی بایک دولت دمکرات که به مذاکره اعتقاد دارند روبرو بودند

  6. آفرین حسام……… جان کلام را گفتی بالاخره کاسبان امنیت هم دیگر شده اند روحانی با یک وزیر ریاست تشریفاتی وزارت اطلاعات را دارد ولی شما ها بیش از ۴ نوع سازمان اطلاعات موازی با هزاران نیروی انسانی بیشتر از وزارت اطلاعات دارید وهمچنین کلید نیروهای مسلح اللخصوص س عزیز در دست دارید اگر به مقوله امنیت وناامنی توجه کنیم شما ها باید ازمقابل بیشتر پاسخگو باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا