خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکسن هروئین تولید شد

دانشمندان یک انستیتوی تحقیقاتی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، واکسنی را روی حیوانات آزمایش کرده‌اند که می‌تواند هروئین را در خون خنثی کند. اکنون این امید افزایش یافته که روزی بتوان با این دارو به کمک معتادان هروئین شتافت.

به گزارش دویچه وله، اعتیاد به هروئین معضلی جهانی شده است. سالانه ده‌ها هزار نفر در پی اعتیاد به هروئین جان می بازند. هروئین ماده‌ای است که مصرف‌اش ابتدا سرخوش می‌کند و بعد وجود معتاد را به نابودی می‌کشاند و با هر تزریق، این نابودی جسم و روح گسترده‌تر می‌شود.

اکنون یک گروه تحقیق به رهبری پل برمر و کیم جاندا، در انستیتوی تحقیقاتی “اسکرایپ” در ایالت کالیفرنیای آمریکا موفق به تهیه واکسنی شده که می‌توان از آن برای ترک اعتیاد در میان معتادان هروئین استفاده کرد.

تحقیقات این گروه در نشریه تحقیقی انجمن شیمی‌دانان آمریکا منتشر شده است. این محققان در پژوهش خود نوشته‌اند که ابتدا این واکسن روی چند میمون‌ آزمایش شد و نتیجه‌ای مثبت داد. آزمایش این واکسن روی موش‌های صحرایی نیز موفقیت‌آمیز بود.

مصرف هروئین از راه‌ تزریق و یا بالا کشیدن از راه بینی، علائمی چون سرشوخی و پس از آن تسکین و آرامش و جدایی از درد جسمی و عاطفی در فرد ایجاد می‌کند. پژوهشگران این گروه در نتیجه تحقیق خود نوشته‌اند که واکسن در بدن میمون‌ها در مقابل هروئین واکنشی دفاعی از خود نشان می‌دهد و این ماده مخدر را قبل از رسیدن به مناطق حساس بدن بی‌اثر می‌کند.

چهار میمونی که در این تحقیق مورد آزمایش قرار گرفتند نسبت به دوزهای مختلف هروئین مقاوم بودند و هروئین نتوانست در بدن آنها علائم اصلی و جانبی بوجود آورد.

یکی ازمهم‌ترین اثرات استفاده از این واکسن این است که قبل از رسیدن اثرات هروئین به مغز آن را ناکارا می‌کند و هروئین نمی‌تواند به منطقه سد خونی مغزی راه یابد و به مایع نخاعی مغزی برسد و این مناطق حساس بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

نتایج به دست آمده از این واکسن اکنون این امید را افزایش داده که این واکسن در باره انسان نیز کارایی داشته باشد و معتادان بتوانند با استفاده از آن اعتیاد خود را ترک کنند. در چنین شرایطی دیگر مصرف هروئین هیچ علامتی در بدن ایجاد نمی‌کند و تاثیری بر بدن نمی‌گذارد.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا