خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمد خاتمی: دولت آمریکا مثل سگ است

آیت الله سید احمد خاتمی در درس خارج فقه خود آمریکا را به سگی تشبیه کرد که اگر کسی از او فرار کند به دنبالش می دود و اگر مقابل آن بایستند هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از مدرسه فیضیه قم؛ امام جمعه موقت شهر تهران صبح امروز(چهارشنبه) در درس خارج فقه خود مواضع  اخیر رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران را “توهین بی سابقه آمریکا” نامید و از مسئولان خواست پاسخ این اهانتها را بدهند.

سید احمد خاتمی با اشاره به این موضع آمریکایی ها مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی در برابر ایران گفت: اهانتهای اخیر رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در طول تاریخ بعد از انقلاب بی سابقه بوده است حتی در دوره کارتر این لحن استفاده نشده است.

او درباره علت این مواضع آمریکا توضیح داد: علت این اهانتها سه تحلیل غلط است. اول اینکه فکر می کنند تحریم ها کار خود را کرده و ما را پای میز مذاکره کشانده است درحالی که رفتن به پای میز مذاکره یک اتمام حجت است. رهبری نرمش قهرمانانه را برای گرفتن بهانه از دست مخالفان مطرح کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دومین تحلیل غلط آنها این است که فکر می کنند ایران دچار بحران است و با فشار می توانند جیغ ملت ایران را درآورند. به نظر می رسد این تحلیل آنها هم غلط است چرا که مردم ما همان مردم کربلایی هستند؛ زندگی را می خواهند اما نه همراه با ذلت و تسلیم.

وی ادامه داد: تحلیل سوم آمریکایی ها  این است که مسئولان جدید می خواهند با آنها کنار بیایند. مسئولان جدید باید پاسخ این تحلیل آنها را بدهند. بسیار زشت است که رییس جمهور آمریکا اهانت کند و جواب دندان شکن از رییس جمهور ما نشنود. کری اهانت کند و وزیر امور خارجه ما به دهان او نزند. مسئولان بدانند خط مردم خط عزت است.

احمد خاتمی زبان آمریکا را زبان تهدید خواند و گفت: زبان آمریکا زبان تهدید است. رییس جمهور محترم ما گفت ملت ایران زبان تهدید را برنمی تابد. این هم زبان تهدید. زبان تهدید زبان تهدید می خواهد.مردم ما به موضعی مانند موضع امام عادت کرده اند که وقتی کارتر گفت به ایران حمله می کنم ” آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند” را شنید.

احمد خاتمی با تشبیه دولت آمریکا به سگ بر لزوم پاسخگویی مسئولان به اهانتهای آمریکا تاکید کرد و افزود: امیدوارم تا دیر نشده است مسئولان جواب دندان شکن بدهند. مثال دولت آمریکا مثال سگ است که اگر جلو او بایستی فرار می کند اما اگر فرار کنی دنبالت میکند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا