خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بن بست آشتی ملی | این بار در فلسطین

یک عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با اذعان به تعلیق فرآیند آشتی ملی به دستور رییس نشکیلات خودگردان فلسطین اخبار منتشر شده درباره سفر هیأت این جنبش به نوار غزه طی روزهای آتی به منظور دیدار با مسئولان حماس را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این عضو کمیته مرکزی فتح در گفت‌وگو با الرساله نت، خاطرنشان کرد: اخبار منتشر شده درباره سفر هیات فتح به غزه نادرست است. هیچ تحولی در زمینه آشتی ملی و ارتباط با جنبش حماس به وجود نیامده و این پرونده کاملا متوقف شده است.

وی افزود، محمود عباس به عزام احمد، عضو کمیته مرکزی فتح و مسئول پرونده آشتی ملی دستور تعلیق این پرونده تا اطلاع ثانوی را داده است تا جنبش حماس با شروط وی در زمینه انحلال کمیته اداری تشکیل شده در غزه از چند ماه پیش موافقت کند.

این عضو کمیته مرکزی فتح تاکید کرد که عباس تمام توجه خود را بر روی مذاکرات سازش و دیدار سه‌جانبه خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قرار است ماه جاری در واشنگتن برگزار شود و طرح جدید سازش که در جریان این دیدار مطرح خواهد شد، معطوف کرده است.

یک رهبر بلندپایه جنبش فتح در همین راستا تصریح کرده بود که عباس دوباره هیات فتح را به طی روزهای آینده به غزه خواهد فرستاد تا بار دیگر شانس خود برای گفت‌وگو با جنبش حماس را امتحان کند. وی خاطر نشان کرده بود که این هیات برای دومین بار طرح پیشنهادی جنبش فتح برای پایان دادن به شکاف داخلی و تشکیل دولت وحدت ملی را به حماس ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا