خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییرات اساسی در سازمان سینمایی

محمدمهدی حیدریان روز سه شنبه ۲۳ خرداد طی صدور احکامی تغییرات اساسی را به منظور پیشرفت حرفه‌ای سینمای ایران در بدنه سازمان سینمایی ایجاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی روز سه شنبه 23 خرداد در احکامی جداگانه و گوناگون مدیران سازمان، مشاوران و مدیرعامل و هیئت امنای موسسه دنیای تصویر را تغییر داد.

او در احکامی مدیران جدید سینمایی کشور را معرفی کرد و ضمن تأکید بر نقش سینمای حرفه‌ای، بر همیاری و کمک به توانمند شدن بخش خصوصی تاکید کرده و اضافه کرد که نیاز سینمای امروز ایران تعامل درون و بیرون سینما در جهت کسب سهم از بازار تصویری دنیاست.

تغییر در معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی

رییس سازمان سینمایی در اولین حکم خود، با تقدیر از حبیب ایل بیگی معاون سابق ارزشیابی و نظارت، ابراهیم داروغه زاده را به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت منصوب کرد.

متن حکم صادر شده به این شرح است:

«جناب آقای دکتر ابراهیم داروغه زاده، نظر به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریت امور فرهنگی و هنری، به موجب این حکم به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت منصوب می‌شوید. صیانت از ارزش‌های فرهنگی ایرانی اسلامی ،استقرار روش‌های متناسب برای تولید آثار ارزشمند، تقویت فضای تعامل و اعتماد متقابل با فیلم سازان، حرکت به سمت استقرار نظام حرفه ای در حوزه تولید و پخش فیلم، زمینه‌سازی برای تولید آثار با مضامین متنوع و ژانرهای مختلف، ایجاد موسسات تخصصی برای طراحی و تولید مضمون و محتوای سینمایی، صیانت از حقوق پدید آورندگان و مالکان آثار، تامین شرایط ورود هنرمندان جوان و خلاق به عرصه فیلم سازی، ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری از جمله اولویت هایی است که انتظار دارد تا با همکاری و تعامل موثر با مراکز شرکت‌ها، تشکل ها و صنوف و با جلب همکاری نهادهای مرتبط انجام گیرد.توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»

حیدریان همچنین با تقدیر از نصرت‌الله مرادی، رمضانعلی حیدری خلیلی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع منصوب کرد.

در متن حکم حیدری خلیلی آمده است:

«جناب آقای حیدری خلبلی، نظر به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریت امور فرهنگی و هنری، به موجب این حکم به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع منصوب می شوید. بهره گیری از تمام ظرفیت ها و سرمایه انسانی متخصص و روز آمدی نظام برنامه ریزی، اداری و مالی، ارتقای سطح معیشتی و رفاهی کارکنان، توجه به منافع و مصالح و پشتیبانی همه جانبه از اجرای برنامه ها و پایش عملکردی سازمان، تعامل فعال با سازمان برنامه و بودجه و ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و راه اندازی دبیرخانه جامع موسسات تابعه، از جمله اولویت هایی است که انتظار دارد تا با همکاری و تعامل موثر با حوزه های مربوط در سطوح سازمان و وزارتخانه انجام گیرد. توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»

محمود اربابی نیز به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی منصوب شد تا مأموریت تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی سینمای ایران را در کنار مأموریت های مهم دیگر به سرانجام برساند.

در متن حکم اربابی آمده است:

«جناب آقای دکتر محمود اربابی، نظر به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریت امور فرهنگی و هنری به موجب این حکم به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی منصوب می شوید. برنامه ریزی و بهره گیری از کلیه ظرفیت های موجود برای تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی سینمای ایران، استاندارد سازی و توسعه فناوری و زیرساخت های سینمایی، ارتباط فعال با مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی و حوزوی، تقویت بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و پشتیبانی فنی سینمایی از جمله اولویت هایی است که انتظار دارد تا با همکاری و تعامل موثر با مراکز فعال در این بخش و با جلب همکاری و حمایت نهادهای مرتبط انجام گیرد. توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»

مدیران برکنار شده مشاور شدند

حیدریان پس از جابجایی مدیران و معاونان سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، نصرت الله مرادی معاون سابق توسعه مديريت و پشتيبانی و سید مصطفی ابطحی مدیرعامل سابق موسسه رسانه های تصویری را به عنوان مشاوران رییس سازمان سینمایی منصوب کرد.

در متن حکم مرادی آمده است:

«جناب آقای نصرت الله مرادی، با توجه به شایستگی از تجربه های ارزشمندتان در عرصه مدیریت فرهنگی به موجب این حکم به عنوان مشاور سازمان  منصوب می شوید. استفاده از تمام ظرفیت های داخلی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در پیشبرد اهداف و وظایف سازمان مورد انتظار است، توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»

همچنین متن حکم ابطحی بدین شرح است:

«جناب آقای دکتر سید مصطفی ابطحی؛با توجه به شایستگی از تجربه های ارزشمندتان در عرصه مدیریت فرهنگی، به موجب این حکم به عنوان مشاور سازمان منصوب می شوید. استفاده از تمام ظرفیت های داخلی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در پیشبرد اهداف و وظایف سازمان مورد انتظار است؛توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»

مهدی یزدانی مدیرعامل جدید موسسه رسانه های تصویری

رییس سازمان سینمایی در حکمی دیگر، با مأموریت ایجاد تعامل در همراهی با نهضت تولید محتوا و تقویت نمایش خانگی، توسعه فعالیت سامانه VOD، ایجاد بازارهای جدید مکمل داخلی و خارجی و… مهدی یزدانی را به عنوان مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری منصوب کرد.

حکم یزدانی به این شرح است:

«جناب آقای مهدی یزدانی، نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه سینما و به استناد ماده 15 اساسنامه موسسه رسانه های تصویری به موجب این حکم به عنوان مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری منصوب می شوید. در همراهی با نهضت تولید محتوا و برنامه ریزی هدایت گر برای افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات مورد نیاز شبکه نمایش خانگی اعم از فیلم داستانی و بلند، انیمیشن، فیلم کوتاه و مستند و سریال، ساماندهی و تقویت نمایش خانگی، توسعه فعالیت های سامانه نمایش درخواستی (VOD)، ایجاد بازارهای جدید و مکمل داخلی و خارجی، تقویت فعالیت ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری، تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی با هدف افزایش سهم در بازار پیام تصویری و ایجاد بسترسازی برای ایجاد تشکل و صنف توانمند و مسئولیت پذیر در بخش نمایش خانگی، از جمله اولویت هایی است که انتظار دارد تا با همکاری و تعامل موثر با اصناف، تشکل ها و مراکز فعال در این بخش و با جلب همکاری و حمایت نهادهای مرتبط، انجام گیرد. توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»

تابش ماندنی شد، ایل بیگی به فارابی رفت

چهارمین حکم رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در روز سه شنبه 22 خرداد مربوط به سازمان سینمایی فارابی بود.

حیدریان، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی را با مأموریت هایی جدید ساختاری و مجددا به عنوان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

«جناب آقای علیرضا تابش، نظر به سوابق و تجارب جنابعالی در مدیریت امور فرهنگی و هنری و به استناد مصوبه مورخ 13/3/96 هیئت امناء، به موجب این حکم به مدت دو سال به عنوان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید، در همراهی با نهضت تولید محتوا و برنامه‌ریزی هدایت‌گر برای تقویت و ارتقای کیفی تولید محتوا و بهبود چرخه تولید آثار حرفه‌ای در مضامین متنوع و ژانرهای مختلف، ارتقای کیفی متن و فیلمنامه، تقویت و گسترش تولید محصول مشترک با کشورهای دارای ارتباط استراتژیک فرهنگی و تجاری، توجه ویژه به سینمای کودک و نوجوان در عرصه تولید و اکران، حمایت از مخاطب فیلم ایرانی، ایجاد فرصت ارتباط هنرمندان سینما با اندیشمندان حوزه و دانشگاه و وقایع و موضوعات مهم کشور، صیانت از حقوق پدیدآورندگان و مالکان آثار سینمایی، توجه به هنرمندان جوان و خلاق، حمایت از ایجاد و فعالیت سازمان‌های تهیه و تولید، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در سینما، کمک به بازاریابی و مبادلات تجاری فیلم و سینما در عرصه بین‌‎الملل و نیز بازنگری در تجدید سازماندهی و چابک‌سازی ساختار بنیاد متناسب با نیازهای روز و جدید سینما از اولویت‌هایی است که انتظار دارد تا با همکاری و تعامل موثر با مراکز، شرکت‌ها، صنوف و فیلمسازان و با جلب همکاری نهادهای مرتبط انجام گیرد؛توفیقات روزافزونتان را از خدواند متعال خواستارم.»

همچنین در حکم دیگری حبیب ایل بیگی نیز به عنوان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد.

در متن حکم ایل بیگی آمده است:

«جناب آقای حبیب ایل بیگی، نظر به سوابق و تجارب جنابعالی در مدیریت امور فرهنگی و هنری و به استناد مصوبه مورخ 13/3/96 هیئت امناء، به موجب این حکم به عنوان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی منصوب می شوید. اتخاذ تدابیر و هماهنگی لازم با هیئت عامل بنیاد، به منظور استفاده از تمام ظرفیت های داخلی برای پیشبرد اهداف و اجرای برنامه های جدید بویژه در حوزه تولید آثار سینمایی حرفه‌ای و تقویت فضای تعاملی با فیلم سازان و تهیه کندگان بیش از پیش مورد انتظار است. توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.»

تغییر در اعضای هیئت امنای موسسات وابسته به سازمان سینمایی

حکم دیگری که حیدریان امروز آن را صادر کرد، تغییرات هیئت امنای موسسات وابسته به سازمان سینمایی بود.

در متن احکام اعضای هیئت امنای موسسه رسانه های تصویری که از سوی محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی صادر شد، آمده است:

«جناب آقایان مهندس محمدمهدی حیدریان، دکتر جمشید جعفرپور، منوچهر شاهسواری، مجید مسچی، سیدرضا میرکریمی، به استناد ماده 10 اساسنامه موسسه رسانه‌های تصویری به موجب این حکم به مدت سه سال به عنوان عضو هیئت امنای موسسه رسانه‌های تصویری منصوب می‌شوید. امید است با استفاده از ظرفیت نهادی این موسسه و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی فعلال در حوزه نمایش خانگی و سامانه نمایش درخواستی، در پیشبرد اهداف و افزایش سهم سینمای ایران در بازار پیام تصویری موفق و موید باشید.»

حیدریان، هیئت امنای مدرسه ملی سینمای ایران در دوره جدید را معرفی کرد.

متن احکام اعضای هیئت امنای مدرسه ملی سینمای به این شرح است:

«جناب آقایان حسن خجسته، علیرضا رضاداد، سیدرضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری، محمود اربابی، یونس شکرخواه، محمدباقر قهرمانی، علیرضا تابش، به استناد ماده 13 اساسنامه مدرسه ملی سینما به موجب این حکم به مدت سه سال به عنوان عضو هیئت امنای مدرسه ملی سینما منصوب می‌شوید. امید است با استفاده از ظرفیت نهادی این مدرسه و بهره‌گیری از توان مراکز آموزشی و پژوهشی فعال در کشور در پیشبرد اهداف توسعه و دانش فعالان عرصه سینما موفق و موید باشید.»

رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، عضو و رییس هیئت امنای موسسات وابسته به سازمان است.

میرکریمی این بار در مقام مشاور امور بین‌الملل

آخرین حکمی که رییس سازمان سینمایی تا ظهر امروز سه شنبه صادر کرد، به رضا میرکریمی مربوط می شد.

حیدریان، با اشاره به ظرفیت های سینمای ایران برای اجرای برنامه های جدید سینمایی از سید رضا میرکریمی خواسته است برای صیانت، احیا و تعالی سینمای ایران و افزایش سهم در بازار پیام تصویری جهان و تعامل واقع گرایانه با فرهنگ جهانی تلاش کند.

متن حکم میرکریمی به این شرح است:

«جناب آقای سیدرضا میرکریمی، با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در عرصه ارتباطات و فعالیت‌های بین‌المللی سینما، به موجه این حکم به عنوان مشاور امور بین‌الملل منصوب می‌شوید.

فعال کردن ظرفیت‌های درونی سینمای ایران برای اجرای برنامه‌های جدید سازمان در حوزه بین‌الملل با هدف صیانت، احیاء و تعالی فرهنگ، تمدن و هویت دینی و ملی و افزایش سهم در بازار پیام تصویری جهان و به منظور معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای جهانی، تعامل واقع‌گرایانه با فرهنگ جهانی، گسترش مبادلات و ارتباطات سینمایی با کشورهای هدف، نفوذ در بازار جهانی و حضور قوی در شبکه‌های بین‌المللی توزیع و پخش، عرضه بین‌المللی ظابطه‌مند، تقویت و توسعه بازار صادراتی فیلم، تشکیل سازمان‌های پخش بین‌المللی توانمند و مسولیت پذیر، حضور موثر و هدفمند در جشنواره‌های معتبر،کمک به اکران آثار سینمای ایران در دیگر کشورها، صیانت از حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان و مالکان آثار و نیز طراحی متناسب‌ترین سازماندهی(کارآ، منسجم و هدفمند) برای مدیریت و اجرای برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تجربه‌های موفق از اولویت‌هایی است که انتظار می‌رود تا با همکاری مدیران بخش‌های مرتبط در سازمان، موسسات تابعه و فعالان عرصه بین‌المللی سینمای ایران انجام گیرد؛توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستاریم.»

58243

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جالب است رییس سازمان امور سینمایی خودش برای خودش حکم زده و خودش را به عنوان عضو هییت امنای موسسه رسانه های تصویری منصوب کرده است . یعنی واقغا در آن سازمان عریض و طویل یک قانوندان نبوده که به این رییس محترم متذکر شود که شما قانونا برای شخص خودت صاحب تشخیص نیستی و مقام مافوق یعنی وزیر و یا سایر مقامات همطراز که دارای تفویض اختیار از وزیر هستند میتوانند با تشخیص وزیر ایشان را به عضویت هییت امنا موسسه یاد شده منصوب نمایند و چنانچه این انتصاب طبق تشریفات قانونی انجام نشود رای این آقا در مصوبات هییت امنا غیر قانونی و تصرفاتش هم خلاف میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا