خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات تازه از ماموریت سری بازداشت صدام

ایسنا نوشت: «دو دهه بعد از ماموریت سری یکی از کهنه سربازان آمریکایی در نیروهای نخبه این کشور جزئیات جدیدی از عملیات بازداشت صدام فاش کرد.

به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ لندن، کوین هالند، گروهبان بازنشسته که دو دهه پیش به همراه نیروهای ویژه «دلتا» مامور کشف مخفیگاه صدام بود، گفت، «نیروهای دلتا» در لحظه بازداشت صدام به او گفتند «رئیس جورج بوش به تو سلام می‌رساند».

او در یک پادکست به میزبانی یکی از کهنه سربازان نیروی دریایی آمریکا با عنوان «Danger Close»، گفت: نیروهای ویژه آمریکا «اطلاعات خوبی» را به دست آوردند که منجر به رسیدن آنها به مخفیگاه صدام شد، حفره‌ای پوشیده با یک ردیف برگ درختان و شن که یک لوله کوچک از آن کشیده شده بود تا اکسیژن وارد حفره شود.

هالند تصریح کرد، او و تیمش محل حفره را که با آجر ساخته شده بود، کشف کردند و یک نارنجک دستی به داخلش پرت کردند، به محض پرتاب نارنجک صدایی به زبان عربی شنیدند که به تدریج بلندتر می‌شد.

او اضافه کرد: یک مرد پرمو از داخل حفره ظاهر شد و ما او را گرفتیم و گفتیم «خوبه ! خودش است».

این افسر آمریکایی آن لحظه را این گونه توصیف کرد: به رغم اینکه تیم ما اطلاعاتی داشت که ثابت می‌کرد صدام در آنجا مخفی شده؛ اما آن لحظه به منزله یک لحظه واقعا غیرواقعی بود.

این افسر افزود: من یکی از همقطارانم را صدا کردم تا برای بیرون کشیدن صدام از حفره کمک کند که او به دلیل شوکه شدنش با لکنت زبان گفت «او صدام» است.

هالند گفت: صدام هفت تیر گلوک -18 داشت. یکی از اعضای تیم آمریکا سلاحش را به طرف دهان صدام گرفت تا وادارش کند حرکت نکند و هفت تیرش را از او بگیرد. این هفت تیر یکی از غنیمت‌های جور ج بوش شد.

این گروهبان می‌گوید: صدام به محض بازداشتش تمایل به حرف زدن داشت»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا