خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سند ۲۰۳۰ لغو شد، دلواپسان بی سوژه شدند [+تکمیلی]

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر امروز – شنبه – به لغو سند ۲۰۳۰ رأی دادند.

به گزارش فارس، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی سند 2030 عصر امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند که سند تحول آموزش و پرورش در تمام مسائل آموزشی مورد توجه باشد و به طور کلی مسائل آموزشی کشور براساس اسناد بالادستی ایران انجام شود. در این اساس سند 2030 محلی از اعتنا ندارد.

به گزارش انصاف نیوز، جریان سیاسی که به دلواپسان مشهور شده در انتخابات اخیر به بهانه‌ی سند 2030، دروغ‌های فراوانی علیه حسن روحانی و دولت او در دوران انتخابات پخش کرده بودند ولی در نهایت دولت برای گرفتن بهانه از دست مخالفان، به کنار گذاشتن آن تصمیم گرفت.

تبلیغات سیاسی دلواپسان در این باره به اندازه‌ای بود که بخشی از مسوولان و جامعه را نگران کرده بود.


تکمیلی: گزارش سایت دولت از جلسه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی

رییس جمهور با اشاره به فرارسیدن اولین شب از لیالی قدر و بیان ویژگی های امیرمومنان حضرت علی (ع) و ضربت خوردن ایشان در سحرگاه نوزدهم رمضان، گفت: شب قدر که شب نزول قرآن نیز می باشد، تجلی رحمت و لطف خداوند به بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن برشمردن آیات قرآن مجید و روایات متعدد در خصوص شخصیت والای مولای متقیان افزود: پیامبر اکرم(ص)، علی (ع) را معیار حق و دانسته اند و از این باب است که در شب ضربت خوردن آن امام، ارکان هدایت الهی مورد ضربت واقع شده است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی امیر مومنان را نزدیکترین فرد به رسول خدا (ص) و اولین ایمان آورنده به او، امام و پیشوای مسلمانان بلکه بشریت خواند و اظهار امیدواری کردکه راه و روش زندگی ما هرچه بیشتر باسیره و آموزه های آنحضرت منطبق شود.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در تهران، گفت: کشور ما از ابتدای انقلاب و در سراسر کشور با پدیده شوم تروریسم مواجه بوده و علاوه بر تقدیم هزاران شهید، همواره نیز در خط مقدم مبارزه با تروریست ها بوده است. در حالیکه قدرتها و کشورهایی که در ظاهر خود را حامی حقوق بشر معرفی می کنند، همواره به تروریست ها پناه داده و از آنها حمایت کرده اند.

رییس جمهور افزود: با تلاش های گسترده نیروهای مقتدر امنیتی و اطلاعاتی بسیاری از اقدامات تروریستی کشف و خنثی شده است و به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع، توسط چند تروریست مزدور، کاری بزدلانه و سبعانه و زمینه ساز آمادگی بیشتر مردم برای نابودی جنایتکاران خواهد بود.

دکتر روحانی با اعلام اینکه هرگونه تحرک تروریستی با برخورد قاطع و متقابل مواجه خواهد شد، اظهار داشت که با تشدید برخورد ملتهای منطقه، به پایان حیات گروهک های تروریستی نزدیک می شویم.

رییس جمهور برای شهدای حوادث تروریستی اخیر رضوان الهی و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل مسالت کرد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین ادامه مسوولیت و انتخاب روسای سه کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ادامه بررسی سند ۲۰۳۰ و استماع نظرات اعضا، در نهایت با اجماع شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد؛ مبنای عمل در کشور اسناد بالادستی مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانونی بوده و در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، سند اساسی و ملی، «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» خواهد بود که این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و هر سند، بیانیه و یا موضوع دیگری که مغایر با این سند باشد، ملغی است.

در این جلسه همچنین مقرر شد کارگروه ویژه تخصصی در رابطه با بررسی چگونگی برخی آموزش های مربوط به سنین مختلف کودکی تا نوجوانی مانند آموزش زبان، روابط افراد و روابط مربوط به جنسیت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دعوت از تمامی صاحبنظران و متخصصان دانشگاهی و حوزوی تشکیل و پس از بررسی موضوعات، گزارش خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

همچنین دکتر سید حسن صدوق به عنوان رییس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر علی نصیری طوسی به عنوان رییس دانشگاه اردکان از سوی کمیته تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند.


مخبر دزفولی خبر داد: سند ۲۰۳۰ ملغی شد

جلسه ۷۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی برگزار شد. در این جلسه سند ۲۰۳۰ لغو و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای تمام فعالیت‌ها عنوان شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مخبر دزفولی درباره مصوبات جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در ادامه جلسه گذشته که گزارش فرآیندهای مرتبط با سند یا بیانیه ۲۰۳۰ در جلسه توسط اعضای شورا و مدعوین جلسه ارائه شده بود، موضوع در این جلسه نیز مورد بحث قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: جمع‌بندی جلسه که با اجماع به تصویب نهایی رسید این بود که مبنای ما کشور اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانونی است و در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت سند اساسی و ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. هر سند، بیانیه یا موضوع دیگر که مغایر این سند باشد، از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی و کان لم یکن است که بر اساس آن عمل خواهد شد.

مخبر دزفولی گفت: همچنین قرار شد کارگروه‌هایی در خصوص موضوعات تخصصی آموزش و پرورش در برخی زمینه‌ها از جمله آموزش‌های مورد نیاز مختلف سنین کودکی تا نوجوانی تشکیل شود. موضوعاتی نظیر آموزش زبان انگلیسی و آموزش روابط افراد و روابط جنسیت‌های مختلف و آموزش‌های مرتبط با آن از اهم موارد مورد توجه در این کارگروه‌ها خواهند بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه گفت: مقرر شد این کارگروه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحو مناسبی با استفاده از تمام ظرفیت‌های این حوزه اعم از صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و مسئولان ذی‌ربط تشکیل شود و گزارش اقدامات خود را طی سه یا چهار ماه آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین دکتر سیدحسن صدوق به عنوان رییس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر علی نصیری طوسی به عنوان رییس دانشگاه اردکان از سوی کمیته تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند.

خلاصه سند ۲۰۳۰ [+لینک متن کامل فارسی شده]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در بازی دلواپسان افتاده اید. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همان چیزی است که دولت از ابتدا در این باره گفته بود نه ملغی شدن سند2030

  2. این یک شکست و عقب نشینی بزرگ برای اقای روحانی و توهین به 24 میلیون رای اکثریت مردم بود….اصولگریان توانستند با ده ها دروغ درباره سند 2030 ان را ملغی کنند….دوباره اعتراف اقای خاتمی ثابت شد که گفته بود با ساختار قانون اساسی و قدرت در ایران ریس جمهور در ایران فقط یک تدارکاتچی است !!!….این کشور جای زندگی نیست چون نظر و رای کثریت مردم هیچ ارزش و قدرتی ندارد….

  3. خدا را هزار ، هزار بار شاکریم که ولی فقیه (رهبری) و همه مراجع و دلسوزان واقعی اسلام و انقلاب از دلواپسان و منتقدان جدی سند ۲۰۳۰ و خیانت فرهنگی بودند تا برگی دیگر از اسناد خیانت جناح فکری معلوم الحال و غربگرا بار دیگر مشخص گردد.
    پروژ استحاله از درون انقلاب همچنان ادامه دارد.

    #رهبری
    #مراجع تقلید
    #دلواپسان
    #سند ۲۰۳۰
    #خیانت فرهنگی

    2
    3
    1. شما سه تا مرجع تقلید از 30 مرجع کشور رو با ذکر نقل قولشون در موردمخالفت با این سند نام ببر لطفا. وگرنه بگم بگم ما زیاد شنیدیم

    2. همین دیروز رهبری امثال «تیتر» را به تقسیم نکردن جامعه فراخواندند و همین امروز اینها با ادعای ولایی بودن، خلاف آن عمل کرده و می کنند. میزان امام را که رای ملت است بخاطر برآورده نشدن رای و نظر خود با خیانت کنار هم می گذارند و طبق معمول در مقابل جریان در عمل ارزشی خط امام که در مبارزه و زندانهای قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی ارزشی بودنش را نشان داده ، در موقع آسایش فعلی حاصل از ایثار آنها، امروز نام ارزشها را صرفا یدک می کشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا