خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زومبا چیست که ممنوع شده است؟

دو روز پیش فدراسیون ورزش‌های همگانی در ابلاغیه‌ای، ممنوعیت برخی از فعالیت‌ها از جمله ورزش زومبا در باشگاه‌های ورزشی را اعلام کرد.

در بخشی از این ابلاغیه آمده است:

«با عنایت به این که فعالیت‌هایی مانند زومبا، اجرای حرکات موزون و رقص به هر شکل و عنوان فاقد وجاهت قانونی می‌باشد، خواهشمند است مقرر فرمائید مراتب ممنوعیت این قبیل حرکات را ابلاغ فرمایند. مزید تشکر و امتنان است».


همه چیز درباره ورزش زومبا

سایت آسمونی در باره‌ی زومبا نوشته است: کمتر کسی وجود دارد که داشتن اندامی زیبا و ورزیده را نپسندد و یا حتی اگر در برخورداری از آن تلاشی نکرده است همواره در فکر تناسب اندام می‌باشد. یکی از سبکهای تناسب اندام به همراه شادی و نشاط حاصله از آن ورزش زیبا و ریتمیک زومبا (سومبا) می‌باشد. ورزش ریتمیک زومبا (سومبا) برگرفته از انواع حرکتهای موزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین می‌باشد. از تلفیق چهار سبک ریتم‌های میرنگه، رگی تون، سالسا، کالیبسو و کومبیا حرکت موزون و ورزش ریتمیک زومبا (سومبا) پدید می‌آید. در این ورزش حرکتها و تکنیک‌ها کاملاً حساب شده است و تآثیر و توجه مستقیمی برروی اندام‌های مختلف (دست، پا، بازو، ران و ستون فقرات) شده است. تمامی ماهیچه‌های حرکتی ساق پا، ران‌ها و بازوها و حتی وریدهای شکمی تحت تآثیر این ورزش وریتم آن قرار گرفته و از افزایش چربی دراطراف این قسمتها جلوگیری می‌کند. حرکات و تکنیک‌های حرکتی موجب کشش ماهیچه‌ای شده و شکل و فرم زیبا و جوانی را با توجه به اسکلت و استخوان بندی افراد موجب می‌گردد.

این ورزش که کاملاً هوازی می‌باشد، تمرکز بر روی تنفس و توجه بر روی انجام انواع تکنیک‌های حرکتی را بالا برده و موجب کاهش وزن در هر سنی و زیبایی اندام یا هر نوع استخوان بندی می‌گردد در طول مدت انجام این حرکات، فشار خون بالانس بوده وهیچ فشاری بر روی مفاصل ومناطق حساس مثل زانوها، آرنج‌ها، مچ دست و پا وارد نمی‌شود. این حرکات با ریلکسی کامل و نشاط سرشار حاصل از دم و بازدم مناسب و فرصت کافی برای انجام درست حرکات، موجب چربی سوزی آهسته ولی مستمر گشته و تبدیل انرژی به جای از دست دادن آن را حاصل می‌گردد. ناگفته نماند که انجام درست حرکات و فراگیری پایه‌ای و اساسی این سبک، هنرجو را قادر می‌سازد که با انواع سبکها و ریتمها ارتباط نزدیک برقرار کرده ضمن شناخت اندامهای خود، به‌راحتی هر نوع سبک دیگری را با اعتماد به نفس کامل انجام دهد.

دلایل برای یادگیری زومبا:

1- زومبا مؤثرین شکل تمرین مقاومتی است. نه تنها به شما کمک می‌کند که ماهیچه‌های خود را فعال نگه دارید، بلکه به شما کمک می‌کند تا چربی بسوزانید، عضلات بدن را تقویت کنید

2- یادگیری زومبا نیز بسیار آسان است. حرکت زومبا پیچیده نیست و در واقع در یک راه است که هر کسی می‌تواند آنرا دنبال کند

3- زومبا نه تنها بدن بلکه ذهن را تیز تقویت می‌کند. ورزش ذهنی و مغزی خوبی است. هنگامی که شما زومبا انجام می‌دهید، فعالیت ذهنی شما نیز افزایش میابد و برای مغز فوق العاده مفید است

4- در حالی که در ورزشگاه ضربه می‌زنید رشد عضلانی باعث بهبود هماهنگی بین ارگان‌های مختلف بدن می‌شود. زومبا، در مقابل، هماهنگی شما را بهبود می‌بخشد و در حال حاضر بازوها و پاهای خود را با هماهنگی بیشتری با ماهیچه‌ها حرکت می‌کنند

5- با این ورزش شما به‌تدریج لاغر خواهید شد، زومبا بهترین گزینه برای کاهش وزن است در حالی هم سرگرم می‌شوید و هم لاغر می‌شوید. در هر جلسه از زومبا، بیش از 1000 کالری مصرف می‌کنید. با زومبا، کاهش وزن آسان می‌شود!

6- در زومبا هر بخشی از بدن فعالیت خاصی دارد و مانند ورزش بر یک جا تمرکز ندارد. زومبا تمرین شدید به تمام نقاط بدن است و برهمه اعضای بدن فایده دارد حتی عضلات بدون چربی، عضلات شکم و هرچیزی که باعث می‌شود تا یک بدن به‌طور کامل فعالیت داشته باشد

7- زومبا بیشتر سرگرم کننده است و به ورزش شباهت ندارد. موسیقی بازی در طول زومبا جاذب است و قادر به بالا بردن خلق و خوی ساخت احساس شماست و در پایان جلسه شما احساس شادی خواهید کرد

8- حتی اگر رژیم غذایی نداشته باشید زومبا هم شمارا شادتر و هم سریع به تناسب اندام می‌رساند


نظر یک متخصص پزشکی ورزشی

«کالری‌سوزی زومبا حدود 9 کیلوکالری در دقیقه است. این مقدار کالری رکورد بسیار خوبی در ورزش‌های هوازی دارد».

دکتر زهرا علیزاده، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با نشریه «سلامانه» با اشاره به محبوبیت روز افزون ورزش زومبا در جامعه گفت: «این ورزش در واقع نوعی رقص یا حرکات موزون است و به همین علت شرکت‌کنندگان بیش از اینکه احساس کنند که مشغول ورزش هستند، حس تفریح خواهند داشت.»

وی ادامه داد: «این ورزش در دسته ورزش‌های هوازی طبقه‌بندی می‌شود هر چند که قدرت عضلات، تعادل و انعطاف‌پذیری نقش زیادی در انجام حرکات آن دارند.»

این متخصص پزشکی ورزشی با تاکید بر بالا بودن کالری‌سوزی ورزش زومبا افزود: «کالری‌سوزی این ورزش حدود 9 کیلوکالری در دقیقه است. به‌عنوان مثال اگر شما 30 دقیقه از این ورزش را انجام دهیدحدود 300 کالری می‌سوزانید. این مقدار کالری رکورد بسیار خوبی در ورزش‌های هوازی دارد.»

وی به کسانی که می‌خواهند به این ورزش بپردازند، توصیه کرد موقع انجام این فعالیت بدنی حتماً از کفش‌های مناسب استفاده کنند و در این زمینه توضیح داد: «به‌علت حرکات جانبی مکرر، کفش‌های مخصوص دویدن یا کفش‌های با کفی سفت مناسب ورزش زومبا نیستند، بلکه باید کفش نسبتاً نرمی برای این ورزش تهیه کنید.»

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه به احتمال بروز آسیب پا در کسانی پرداخت که به طور مداوم مشغول ورزش زومبا هستند. به گفته وی به علت حرکات پرشی و جانبی احتمال آسیب بالایی در مچ پا، ساق پا و خلف ران وجود دارد.

او ادامه داد: «گرفتگی عضلانی پس از ورزش شایع است. به دلیل شدت بالای زومبا، اگر سابقه بیماری قلبی -عروقی یا متابولیک مثل دیابت دارید، قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.»

علیزاده در پایان به بیمارانی که مشکل مفصلی یا دیابت دارند توصیه کرد که زومبا گلد یا زومبا در آب را امتحان کنند چون به‌علت تعدیل حرکات احتمال بروز آسیب برایشان کمتر خواهد بود هرچند فرد کالری کمتری می‌سوزاند.


داشتن حالت رقص؛ علت مخالفت با رشته زومبا

رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه رشته زومبا به لحاظ تطابق با وضعیت فرهنگی جامعه، شرایط لازم را نداشت، گفت: به غیر از این رشته انجام سه رشته ورزشی دیگر نیز ممنوع است.

شهرام علم در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت ممنوعیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی در رشته زومبا که با نامه رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی صورت گرفته است، اظهار کرد: رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی باید دارای یکسری شاخص باشند تا بتوانند در باشگاه‌های ورزشی انجام شوند. یکی از این شاخص‌ها مطابقت هر رشته ورزشی با شرایط فرهنگی جامعه است که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه زومبا از جمله رشته‌هایی است که به لحاظ تناسب با شرایط فرهنگی جامعه ما نتوانست شرایط لازم را احراز کند، افزود: به همین دلیل هیچ باشگاه ورزشی حق راه‌اندازی یا ادامه فعالیت در رشته زومبا را ندارد.

وی تصریح کرد:‌ این رشته هر چند طرفداران زیادی در کشور دارد اما مشکل اصلی از آنجاست که با پخش موزیک‌های خارجی و مخصوصا آمریکای لاتین ورزشکاران را ترغیب به رقص و انجام حرکات موزون می‌کنند که این موضوع کاملا با شرایط فرهنگی ما مغایرت دارد.

علم در پاسخ به این سوال که با این حساب ورزشکاران زومبا از این پس در چه رشته‌ای به عنوان جایگزین می‌توانند فعالیت کنند، گفت: برخی رشته‌های مشابه با زومبا در داخل کشور داریم که محبوب‌ترین آن رشته ایروبیک است که طرفداران زومبا می‌توانند در این رشته به فعالیت خود ادامه دهند.

رییس انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه به غیر از زومبا فعالیت سه رشته دیگر شامل بادی‌ریتم، هیپ‌هاپ و ایروبیک حرفه‌ای نیز ممنوع است درباره علت ممنوع اعلام شدن انجام رشته ورزشی ایروبیک حرفه‌ای، گفت:‌ علت ممنوع بودن ایروبیک حرفه‌ای را دقیقا نمی‌دانم. پیش از این با فعالیت رشته پارکور نیز مخالفت شد که به اتفاق رییس فدراسیون با وزیر سابق ورزش جوانان مذاکراتی داشتیم که این ممنوعیت لغو شد.


(کاریکاتور) رابطه عجیب زومبا و اسیدپاشی!

در حاشیه اسیدپاشی اخیر و ممنوعیت زومبا، هادی لطفی این کارتون را در روزنامه قانون منتشر کرد.

(کاریکاتور) رابطه عجیب زومبا و اسیدپاشی!

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. بنظرم آقايون به صراحت يکبار براي هميشه بگن و هم خودشون و هم مردم رو راحت کنن که آهاي مردم، حريم خصوصي، اساسا وجود ندارد، حتي چيدمان و نحوه رفتار و عملکردتان در اتاق خواب هم بايستي با مجوز و روشي باشد که ما تعيين ميکنيم!! والسلام ختم کلام.

    53
    13
    1. ببخشید ولی احتمالا شما فرق بین حریم خصوصی و فعالیت عمومی رو از یاد برده اید.
      شما توی خونتون زومبا که چیه ، صبح تا شب رقص و آواز داشته باش
      تازه مراکز زیرزمینی هم می تونن زومبا و رقص و… داشته باشن چون مجوز نمی خوان که
      مسئله برسر مجوز دادن به یک فعالیت اجتماعیه
      البته این کاریکاتوریست هم یه مقدار فریبکار تشریف دارن
      مگه اسیدپاشی مجوز داره که باید ممنوع بشه؟
      کار سیاسی کردن خوبه ولی آخرت رو فراموش نکنین
      دروغ پردازی توی فضای مجازی هم که باشه باید توی آخرت جواب بدید

      30
      41
      1. جناب آگاه، … منظور اينه که آنقدر در ريزترين جزئيات زندگي جاري مردم و جامعه ورود کرده اند که کم کم دارد به اتاق خواب ميرسد!! نميدانم چرا شماها در روز روشن، خورشيد را انکار ميکنيد!!؟ خيلي عجيب است، آخر دنبال چه هستيد!!؟ بالاخره الان فهميدي يا توضيح بيشتر بدم!؟

        16
        19
        1. نه من متوجه نمی شوم که ” در ريزترين جزئيات زندگي جاري مردم و جامعه ورود کرده اند که کم کم دارد به اتاق خواب ميرسد” یعنی چه؟
          زومبا رو که می دونم جزئیات زندگی نیست
          توی هیچ کجای دنیا هم مسائل اجتماعی رو جزئیات زندگی نمی گن

          19
          25
          1. هیچ کجای دنیا…………..؟؟؟؟!!!!!!!!!!
            باز ادعا ، باز بدون دلیل
            زومبا جزئیات زندگی نیست؟
            بفرمایید دقیقا برداشت شما از جزئیات چقدر جزئیه؟
            برعکس فرمایش شما در بیشتر جاهای دنیا دولتها بدون تداخل با حقوق صریح اکثریت آن هم در حوزه عمومی به زندگی خصوصی و شخصی مردم کاری ندارند

            22
            11
          2. بله حقیقت جان هیچ کجای دنیا
            البته من نگفتم هیچ کجای دنیا زومبا و رقص و …. آزاد نیست
            گفتم “هیچ کجای دنیا هم مسائل اجتماعی رو جزئیات زندگی نمی گن”
            مثلا اگه به کسی مجوز تاسیس یه مغازه ای یا احداث یه خونه رو ندن ، کسی نمی گه توی مسائل جزئی زندگی دخالت می کنن. همه می گن حتما دلیل قانونی داره.
            تازه توی کشور ما به بی حجابی و بی دینی و… نگاه می کنن و می گن توی کشورهای دنیا آزادی هست. پس چرا به حجاب سختگیری می کنن. تازه بعضی کشورها حجاب رو ممنوع می کنن. چرا مثلا کسی در مورد اسرائیل نمی تونه مطلب بنویسه. چرا به مردمشون اجازه نمی دن هرطوری می خوان رانندگی کنن؟ هرکجا می خوان برن؟
            توی ایران هم همینطوره. اگه مجوز نمی دن دلیل قانونی داره.
            قانونی که یا قراردادیه یا از شرع گرفته شده.
            و در همین شرع گفته زندگی خصوصی مردم تا وقتی به اجتماع ضربه نزنه به خودشون مربوطه.
            ما توی این کشور مسیحی و یهودی داریم. ممکنه توی خونشون شراب هم بخورن یا هرکاردیگه ای بکنن. کسی توی خونشون به اونا کاری داره؟
            خیلی واضحه ، اگر با نگاه جانبدارانه نگاه نکنین.

            11
            20
      2. بله منم موافقم . چرا بیاد زومبا که اینهمه مشکلات جامعه رو در پی داشته فنا نشه؟ بیشتر اختلاس ها مال هم زومباست. اینهمه بی عدالتی ..اینهمه مشکلات ریزو و درشت همه زیر سر همین ورزش مفرحه.و.اصلن شادی یعنی چی؟ شاید نباید وجود داشته باشه. همه باید گریه کنیم . گریه خوبه ..باید ورزش اشک ریختن بذارن

        43
        8
  2. حالا باور کنید طرح اصولگراها و رقبای اصلاحات برای دیوار کشی در پیاده رو واقعیت داشت یا نه

    29
    10
    1. قرار نیست هر کسی تو جامعه هر کاری دلش بخواد انجام بده،که شما میگی باور کنین اصولگرا ها تو خیابون دیوار میکشن.جدیدا به هر کسی رو بدی فکر میکنه تو جامعه هر غلطی رو میشه به اسم ازادی انجام داد.

      18
      44
      1. ادب حکم میکنه که من به کارهای شما نگم غلط میکنید و شما هم برعکس . اگه غلط کردنی هم وجود داشته باشه همین مورد ادب رو نقض کردنه. شکست در میزان رای مردم یعنی نظر میزان یعنی اکثریت مردم عمل بشه

        22
        12
      2. چرا از یادآوری حقیقت دیوار برافروخته میشید جان من؟ شما که اون موقع می گفتید دروغه. الان هم مثل ایام انتخابات باشید لطفا و بگید ما هم طرفدار آزادی! ایم

        20
        9
        1. حقیقت دیوار؟
          یا تهمت؟ افترا؟
          البته وقتی این حرف خنده دار زده شد ما می گفتیم مردم ما به این حرف ها می خندن و می گن این عده برای رای آوردن ما رو …فرض کردن
          ولی مثل اینکه اونا بهتر از ما مردم رو شناختن
          (البته منظورم همه ی مردم نیستند . اونایی که این حرف رو باور کردن)

          11
          3
          1. فعلا که نشون دادید راسته. بیانیه تون بر علیه حضور زنها در ورزشگاه بدون دیوار رو میگم

            6
            5
          2. بیانیه مون؟
            ما بیانیه دادیم؟
            چندتا از بزرگای اصولگرا رو نام ببرید که از این کار حمایت کردن
            بله ما مثل شما نیستیم که طرفداری بدون دلیل و بدون فکر کنیم.
            اگه یکی از خودمون هم کار اشتباهی کرد تذکر می دیم و حمایت نمی کنیم
            اما شما چطور؟
            چند تا از بزرگاتون گفتن آقای کرباسچی دیدی فهم سیاسی نداری؟
            دیدی با داعش نمی شه مذاکره کرد؟
            چندتا از بزرگاتون الان درباره تحریم های جدید حرف می زنن؟
            چندتاشون الان می گن اشتباه کردیم که به آمریکا دل بستیم؟
            چندتاشون می گن برجام برجام که می کردیم خیال خام بود؟

            7
            8
      1. اشتباه مثبت زدم به فریب نخورده. ایشون همون آش رو بره تو صف بایسته بگیره. چون هر چی خودش برای تحت تاثیر قرار دادن بقیه می تراشه ظاهرا خودش هم باور هم می کنه!

      2. مثلا نمی دونی کی بیانیه داده؟
        رئیس انصار حزب الله بیانیه داده. دروغ بدترین گناهه جناب آگاه (فریب نخورده!)

        1
        1
        1. لطفا یا بحث نکنید یا اصول بحث رو بشناسید
          من نگفتم نمی دونم کی بیانیه داده
          گفتم کدوم یک از بزرگای اصولگرا از کار این آقا حمایت کردن؟
          و گفتم شما هم از اشتباهات هم فکرهاتون اعلام بیزاری می کنید
          گفتم آقای کرباسچی و مدافعان حرم
          گفتم دل بستن به آمریکا
          گفتم برجام و تحریم
          و…
          همیشه توی بحث هاتون اینطوری رفتار می کنید دیگه
          بخونید و به متن پاسخ بدهید

          2
          1
    2. اونایی که به شما این حرفا رو گفتن و شما حرفاشونو باور کردید و به اونا رای دادید ، دارن به سرتاپای شما می خندن.
      اونوقت شما بعد انتخابات هم دارید این حرف مضحک رو تکرار هم می کنید !!!
      حالا ورزش زومبا رو نمی دونم ولی فکر کردن باعث ورزش عقل می شه هاا

      10
      1
      1. جناب به نام آگاه و به مرام بی نشان از آن
        آنهایی که …
        الله کرم: جلوی ورود زنها به ورزشگاه رو میگیریم (نقل به مضمون). چند روز پیش
        تفکیک جنسیتی دانشگاه علامه طبق مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی زمان دولت احمدی نژاد
        مخالفت جناب علم الهدی با کنسرت که حتی برخی ائمه جمعه مثل حائری شیرازی آن را حرام کردن حلال خدا نامیدند
        و همین مورد ورزش زومبا و ….
        اگر دین ندارید پس آزاده باشید و مسئولیت عقیده هر کس را بر عهده خود او بگذارید (بجای سیاست بازی بعد از انتخابات)

        4
        3
        1. اولا که به نظر ما حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه چندان اولویتی نداره و با کار آقای الله کرم هم موافقتی نشون ندادیم. خیلی کارهای مهمتر فرهنگی هست. البته نه با زور بلکه با فرهنگ سازی مگر در مواردی که برای جامعه مشکل بوجود بیاره و نیاز به زور باشه (البته از سوی حکومت نه به صورت خودسرانه ، حالا شما آتش به اختیار رو اقدامات خودسرانه تلقی می کنید ولی ما آتش به اختیار رو کار نرم فرهنگی می دونیم که خودمون برنامه ریزیش رو انجام دادیم نه کار سخت و خودسرانه).
          در مورد زومبا هم به قدری مطلب نوشتم که اگه کسی دین هم نداشته باشه و آزاده باشه متوجه می شه که اجرای قانون یک کار منطقی و اجتماعیه و ربطی به مسائل شخصی و دیوارکشی و این حرفا نداره.
          بله من با سیاست بازی حرفام رو شروع نکردم. شما دارید دیوارکشی رو مطرح می کنید.
          ما فکر می کنیم هم دین داریم و هم اینکه آزاده هستیم. شما هم همینطور فکر می کنید؟
          پس حالا که آزاده اید پاسخ دهید
          چرا کسی نمی گه مگه قرار نبود اگه اصولگراها رای بیارن جنگ و خشونت بشه پس چرا حالا خشونت زیاد شده؟
          وقتی ما اشکالات برجام رو می گفتیم شما به ما می گفتید کاسبان تحریم دوست ندارن مردم کار و کاسبی داشته باشن. اگه اینطوره که آمریکا ما رو خیلی دوست داره که روز به روز بعد از برجام تحریم ها رو افزایش می ده که کاسبی ما رونق بگیره، نه؟
          مگه قرار نبود اگه اصولگراها رای بیارن تحریم ها برگرده پس چرا حالا بدتر شده؟
          مگه قرار نبود اگه اصولگراها رای بیارن برجام از بین بره چرا حالا روح و جسمی براش باقی نمونده؟

          6
          3
      2. آگاه عزیز
        جواب این نظر و اطلاعات لازم در مورد فریب یا واقعی بودن خطر تفکر تندروها رو دادم. انصاف منتشر نکرده

    3. آقا یا خانم با نام آگاه
      خب به دلیل همین اعتقادات یا نظرات شما است که نظر من تو سایتی که می خواد منتشر بکنه هم نمی تونه منتشر بشه و لذا بدون گله ای امروز از سایت خداحافظی کردم. این هم اطلاع رسانیه. فقط یک مطلب: چرا نظر شما ملاک بشه که مردم حق چی رو دارند یا نه؟ یا برداشت شما از دین نه به عکس؟. اگه می گید قانون چه قدرش در اختیار قدرته چقدرش نظر واقعی عموم و اکثریت مثل همه پرسی؟ جواب نمی خوام بدید چون دیگه جوابی که قابل چاپ باشه ندارم. (تازه اگه همین چاپ شه) . آگاهی مرز نداره و وقتی واقعیه که جلوی همه چی چرا بذاری و بدون دلیل قبول نکنی. دوست داری کسی با دین دیگه ای تو رو ملزم به اونچه نمی خوای کنه؟ (آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نپسند، همه اخلاق این است: (امام علی) و همه هدف بعثت کامل کردن اخلاق بود: (حضرت محمد) )اجبار بدترین چیزه شاید برای همین هیچ اجباری در دین نیست (سوره بقره، آیه 256). خدانگهدار. فعلا که همه جا رو می تونید بگید «واس ماس». تنها حقیقت پذیرفتنی است. موفق باشید

      3
      4
      1. بنده هم خیلی توضیح دادم و فکر می کنم کافی باشه و همانطور که گفتم در برخی شرایط هردو طرف خودشون رو حق می دونن و حق بودن توی آخرت مشخص می شه .ما فقط توضیح خودمون رو می دهیم ، یه سری قبول می کنند و یه سری مخالفت. از حرف های مخالف هم ناراحت نمی شیم چون وظیفه ما بیان کردنه. اگه شما به این مطلب دیگه نگاه نمی کنید هم وظیفه من پاسخ دادنه تا مخاطب های دیگه در مورد حرفامون تصمیم بگیرند و مخالفت و موافقت کنند.
        یه نکته ای که توی تمام پاسخ های من هست اینه که متن مخالف رو کامل می خونم و در مورد اون توضیح می دم و مطالب دیگه رو هم مطرح می کنم ولی در پاسخ من اکثرا یا بحث رو عوض می کنن یا یه بخشی از متن رو جواب می دن و حرف رو عوض می کنن. من توی متن اشتباه هم عقیده هام رو قبول کردم و خواستم که کسانی که مخالف نظر مارو دارن هم اشتباه هم عقیده هاشون رو بیان کنند ولی چیزی ندیدم.
        درمورد مطلب شما ” آگاهی مرز نداره و وقتی واقعیه که جلوی همه چی چرا بذاری و بدون دلیل قبول نکنی” ، من کاملا موافقم و بحث ما هم بخاطر پاسخ به چرایی یک مصوبه بود و هیچ وقت نگفتیم کسی فکر نکنه یا سوال نکنه. توی پاسخ هم به هیچ کس بخاطر مخالفتش توهین نکردیم و فوق العاده از فکر کردن استقبال می کنیم.
        “دوست داری کسی با دین دیگه ای تو رو ملزم به اونچه نمی خوای کنه؟ (آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نپسند، همه اخلاق این است: (امام علی)” ، من دوست ندارم به دین دیگه ای رفتار کنم برای همین در ایران اسلامی زندگی می کنم و طبق اسلام اگر اینجا نگذارند که من مسلمان باشم باید مهاجرت کنم به جایی که اسلام هست.
        “همه هدف بعثت کامل کردن اخلاق بود: (حضرت محمد) ” خب احکام دین برای همین اخلاق از سوی خداوند به پیامبر و از پیامبر به ما رسیده
        “اجبار بدترین چیزه شاید برای همین هیچ اجباری در دین نیست (سوره بقره، آیه ۲۵۶). ” هیچ اجباری در دین نیست اشتباهه ، هیچ اجباری برای پذیرفتن دین نیست. وگرنه وقتی وارد دین شدی تقریبا تمام زندگی می شه اجبار. البته اونکسی که با فکر و اندیشه دین رو پذیرفته متوجه می شه که تمام این اجبارها برای اخلاق و سعادت و کامل شدن انسان در دین وجود داره و از این اجبارها لذت می بره.
        ” فعلا که همه جا رو می تونید بگید «واس ماس».” این دیگه بی انصافیه
        همه مردم کشور ما با یه قانون زندگی می کنن.هر چی هست برای همه است. هر امکانات و هرمشکلاتی هست برای همه مردم ایرانه. اگه یه عده ای از امکانات یا قوانین سوء استفاده می کنن هرکی هستند و هر فکری دارند ، اگه نظراتشون موافق من و امثال من هم که باشه ما محکومشون می کنیم. شما چطور؟
        حقوق نجومی رو محکوم می کنید؟ قاچاق یا اصلا واردات دختر وزیر رو محکوم می کنید؟ تحریم رو محکوم می کنید؟
        بله تنها حقیقت پذیرفتنی است
        به امید ظهور عدالت گستر و نشان دهنده حقیقت
        یامهدی

        2
        5
  3. اخه این چه ربطی به حریم خصوصی داره.هر چیزی که مد شد نباید بیاریم تو کشور پیاده کنیم.خجالت هم خوب چیزیه.

    13
    25
    1. جناب ناشناس که ظاهرا عقلت هم ناشناس مونده، منظور اينه که آنقدر در ريزترين جزئيات زندگي جاري مردم و جامعه ورود کرده اند که کم کم دارد به اتاق خواب ميرسد!! الان فهميدي يا توضيح بيشتر بدم!؟

      17
      9
      1. ای فریب خورده ی ساده لوح…
        بگو کجا ورود کرده اند؟ خودتم میدونی کاملا برعکسه، ول و رها است مملکت توی فرهنگ…سری بزن به قوانین سفت و سخت فرهنگی بعضی کشورها تا بفهمی چه خبره تو دنیا… مطالعه ی مردم ما وقتی صفر باشه همین میشه دیگه، هر بیسوادی حرف میزنه… شماها که از پررویی سیر شدنی نیستین… باز هم دو قورت و نیمتون باقیه؟ بیا قورت بده همه رو…

        5
        10
        1. جناب م ، عامل … ، در دفتر کار جناب مطهري شنود نگذاشته بودند!؟ در دفاتر کار اغلب شنود هست. بشخصه ديده ام. وقتي شما اين کارهائي رو که سروصداش به وضوح و علني دراومده، انکار ميکنيد، يعني اينکه رويتان سخت تر از سنگ پاست و مهمتر اينکه خودتان جزو عمال آقايون هستيد!! پس مباحثه با شماها، ابطال وقت است.

          6
          2
          1. در دفتر آقای مطهری شنود گذاشته بودند؟ کی بود ؟ چی بود؟ کجا بود؟
            توی دفاتر کار شنود هست؟ شما دیدید؟ خوش به حالتون ما که ندیدیم. عکس یکی از دفاتر رو می گذاشتید ما هم بدونیم چه شکلیه.
            “اين کارهائي رو که سروصداش به وضوح و علني دراومده” ؟
            چطوری علنی شده؟ مدرک و مستندات هست یا اینکه توی سایت و روزنامه ها سروصدا کنن می شه علنی؟
            درضمن ما عمال آقایون هستیم؟
            هر وقت با مخالفانتون بحث می کنید و سند و مدرک مستند ندارید و فقط حرف های کوچه و خیابونی و این می گه و اون می گه و توی این سایت نوشته و توی اون کانال نوشته رو به عنوان دلیل مطرح می کنید و جواب مخالف می شنوید و نمی تونید حرفتون رو اثبات کنید از این حرف ها می زنید دیگه.
            مخالفاتون می شن عمال و کاسب تحریم و افراطی و تندرو و بی سواد و نون به نرخ روز خور و…
            ولی ما مباحثه می کنیم. خشمگین هم نمی شیم. توهین هم نمی کنیم. دروغ و افترا هم نمی بندیم
            ولایخافون لومه لائم

            4
            7
  4. زومبا خیلی چیز مهمی نیست. ما مردم کمی پررو شده بودیم. آقایان خواستند قدرتی نشان بدهند و یک ممنوعیت دیگر به میلیون ها ممنوعیت قبلی اضافه کردند.

    28
    7
    1. حد یقف عقل است و شرع
      مثلا کمربند ایمنی براساس عقل است وممنوعیت دزدی و قتل و رقص براساس شرع است
      البته هیچگاه عقل با شرع مخالفتی ندارد و شرع نیز با عقل مخالفتی ندارد
      البته عقل سلیم

      3
      7
      1. جناب آگاه
        حد یقف شرع مطابق فهم داعش است یا شرع مطابق فهم علمای سنتی یا نواندیش یا ….؟
        در نیجریه هم بوکوحرام به حکم شرع مطابق فهم خود دختران را به جرم تحصیل (که خلاف شرع می دانست) کشت
        ضمنا مواردی که طرح کرده اید همه مخالف عقل اند بجز مورد آخر که برخی حالاتش به نظر فقها خلاف شرع است. البته ضمنا بد نیست بدانید زومبا ورزش است نه رقص

        6
        5
        1. جواب منطقی من رو می پیچونید که حرف خودتون رو اثبات کنید؟
          این شیوه البته برای دلخوش کردن خودتون خوبه ولی ما که می دونیم چی می گیم
          من می گم شرع ، شما می گی داعش و بوکوحرام که شرع رو خراب کنی؟
          کسانی که این متن ها رو می خونن مسیحی نیستند که با این حرف ها دچار اسلام هراسی بشن.
          شرعی که ما می گیم هیچ منافاتی با عقل ندارد.
          البته همانطور که گفتم عقل سلیم

          2
          7
          1. عقل سلیم اگه عقل شخص شما است درست می فرمایید! : ولی با عقل هر کسی عقل خودش سلیمه وگرنه عقل خودش نمی شد.
            من میگم کدام برداشت از شرع؟ جواب بدهید. برداشت اقلیت یا اکثریت از شرع؟ اقلیت یا اکثریت علما؟ علمای کدام رشته دینی؟: مرجع من یا مرجع شما؟ برداشت فقها یا فلاسفه یا عرفا یا عموم؟ برداشت اشعری یا اعتزالی؟ اخباری یا اصولی؟ بوکوحرامی ، داعشی یا علامه طباطبایی و امام موسی صدر؟ یا شریعتی؟ یا مطهری؟ اگه شما فکر میکنید بوکوحرام و داعش هیچ یک متشرع نیستند آثار استاد مطهری رو در مورد شریعت مدار بودن خوارج بخونید. القاعده و طالبان قطعا با دغدغه اسلام منتها اسلام مخالف مردم اون کارها رو کردند. کتاب ادیان در خدمت انسان امام موسی صدر رو مطالعه کنید: کدوم برداشت شما است؟: دین در خدمت انسان یا برداشت به عکس؟!

            6
            2
          2. بازهم دارید می پیچونید
            عقل سلیم یعنی عقل پاک و بدون هوی و هوس
            نه عقل من نه عقل شما
            عقل علمای پاک طینت
            عقلی که منطق پذیرای آن باشد
            حالا ممکنه این علما اکثریت باشن یا اقلیت
            طرفدارانشون هم ممکنه اکثریت باشن یا اقلیت
            البته ممکنه هردوطرف حق و باطل خودشون رو حق بدونن مثل خوارج و امام علی
            مثل داعش و جبهه مقاومت
            هیچ کدوم هم از حرفشون کوتاه نمیان
            فقط توی آخرت مشخص می شه حق با کی بوده
            عقل سلیم مال کدومشونه؟
            اعرف الحق واعرف اهله
            حق با رقص هست یا نیست؟ عقل سلیم رقص رو می پذیره یا نه؟ شرع رقص رو می پذیره یا نه؟
            (حالا نگید زومبا ورزشه و رقص نیست که اگه اینجوری بود باید همه ورزش ها رو تعطیل می کردند. مشخصه ورزش پاک و سالم نیست دیگه. اینکه جای بحث نداره)

            3
            9
  5. حالا با ممنوعیت یک نوع ورزش آسمون هم به زمین نرسیده و انواع و اقسام ورزش ها تبدیل به فسیل نشده
    دوستان اگه خیلی اهل ورزش هستید هزار نوع دیگه ورزش وجود داره
    اگه اهل رقص و آوازید هم اسم ورزش رو پوشش نکنید و صریح بگید میخواهیم برقصیم نمیزارن
    شتر سواری دولا دولا نمیشه

    3
    13
    1. باز هم فیض بردیم از مشق نظرهای محمد عزیز
      معنای ضمنی افاضات نامبرده: ما باید بگیم شما چه ورزشی رو حق دارید انتخاب کنید هر چند نمی دونیم که اصلا این ورزشی که میگیم حق ندارید، چیه!
      فقط جایی نمیشه یک چیز رو به اشتباه ممنوع کرد که کلا از نوع اون در عالم هیچ مشابهی نباشه!
      ما باید بگیم اسم چی چیه ای 25 میلیون نه شما!
      کاری نکنید ممنوع الورزشتون هم بکنیم بعد یه پیام دو دقیقه ای می دید همه می رن طرف ورزش ها!

      4
      1
    2. جناب آقا یا خانم با نام آگاه
      شما نه متوجه جواب من شده اید و نه روش منطقی استدلالی من در توضیح اینکه چرا هر کسی عقل خود را سلیم می داند دریافته اید (با همه ساده سازی استدلال توسط من) نه پاسخ می دهی که شرع مطابق فهم که مد نظر شماست؟ : علمای پاک طینت خود با هم اختلافات جدی تر از من و شما در فهم شرع دارند. آخر هم جواب ندانید که دین در خدمت انسان مطابق نظر عالم پاک طینت؛ امام موسی صدر و تعدادی دیگر را قبول دارید یا برعکس دین ولو در خدمت انسان نباشد؛ که مد نظر تعداد دیگری از علمای پاک طینت است؟ رقص به طور مطلق حتی طبق نظر مراجع سنتی همواره حرام نیست از جمله رقص هر همسر برای دیگری… تعیین مصداق (طبق فقه) از جمله مصداق رقص با عرف مردم است که چه چیزی رقص است و چه چیزی ورزش. پاسخ به پیام «در دین هیچ پذیرش ناخواسته ای نیست» هم نفرمودید. درباره بسیاری مسائل دیگر هم همینطور. درباره مفهوم اگاهی همینطور به این شرح: شما خودتان دینتان را قبول کرده اید یا کس دیگری؟ اگر هر کس به انتخاب خود دینی را قبول دارد (که غیر این فرض قابل تصوری وجود ندارد) همانطور که قرآن فرموده: اجبار بلکه حتی اکراه در دین وجود ندارد. حضرت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در شرح این آیه (سوره بقره، آیه 256) فرموده اند: منظور تنها این نیست که نباید دین را تحمیل کرد بلکه بالاتر: یعنی اصلا تحمیل دین ممکن نیست چون دین آن چیزی است که قلبا مورد قبول باشد لذا آنچه تحمیل شود هر چه باشد اصلا دین نیست ولو محتوای آن را دارا باشد یا نباشد (نقل به مضمون) ضمنا توضیح داده اند که اکراه که در دین وجود و امکان ندارد و دینداری با اکراه! مفهوم بی معنی و غیر قابل وجودی است خیلی کمتر از اجبار است و به معنی پذیرفتن ظاهری چیزی بر خلاف پسند شخص است هر چند به اجبار و تحمیل نباشد (مثلا از روی احتمال پیامدهای نپذیرفتن آن باشد)

      5
      2
      1. آخرین پاسخ به آگاه (تکمله):
        قطعا تا زمانی که موضوعات قبلی را مغفول قرار می دهید و به آنها نمی پردازید یا جواب متناسبی نمی فرمایید یا به بیشتر استدلالهای طرف مقابل نمی پردازید، دلیلی برای ادامه بحث وجود ندارد.
        ضمنا وقتی می فرمایید دین طبق فهم مثلا علمای پاک طینت یا فرض بفرمایید دینداران واقعی، به اصطلاح منطقی مصادره به مطلوب است. چون بحث همین است که کدام فهم از دین نشان می دهد که دینداری صحیح تر کدام است؟ (تا بعد بفهمیم عالم پاک طینت یا دیدار یا … کیست) به قول خودتان «اعرف الحق تعرف اهله» که البته اشتباه « … واعرف اهله »عنوان کرده اید (جمله ای از امام علی که یعنی: حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی).حتی متوجه نشدید و تکرار کرده اید که فهم مطابق منطق. من به منطق شما و شما به منطق من ظاهرا التزام نداریم هر چند استدلال نمای آخر شما نشون می ده که خیلی یا شاید اصلا به علم منطق که مسلط نیستید: گفتید: اگه زومبا ورزش بود، … همه ورزشها رو ممنوع می کردند! (مضمون شبه استدلال شما) منظورتون اینه لابد که چون زومبا رو ممنوع کردند نشون می ده ورزش نبوده وگرنه چرا سایر ورزشها رو ممنوع نکردند. واقعا عجیبه: اشکالات به شکل مختصر به این شبه استدلال:
        1- اینطور نیست که اگر مثلا کسی کتابهای دیگه ای رو (حتی همه کتابها جز یکی) ممنوع نکرده باشه، هر چیزی که ممنوع کنه قطعاً کتاب نیست (بدیهی ترین و پاسخ کافی)
        2- اینطور نیست که عامل انسانی اشتباه نکنه که اگر چیزی رو ممنوع کرد عین همون رو حتی ممنوع نکرده باشه یا بالعکس چیزی رو غیر ممنوع ندونه که عین همون رو ممنوع شمرده
        3- نه همه ورزشها و نه همه رقصها و نه همه … لزوما حکم واحدی ندارند: به اصطلاح منطقی نوع اینها یکسان است ولی همه افراد یک نوع، در همه احکام یک حکم واحد ندارند مثلا همه سیبها سرخ نیستند (مثال نقض: سیب زرد)
        4- استدلال نمای شما مصادره به مطلوب و گفتن اینه که «چون ممنوعه پس رقصه» و بحث سر همینه که اول باید معلوم بشه (خارج و قبل از ممنوع شدن) که رقصه تا بعد مثلا ممنوع بشه (گفتیم که به اصطلاح فقهی تعیین مصداق رقص با مکلفه و با تشخیص هر کس برای خودش)
        یادآوری: قطعا تا زمانی که موضوعات قبلی را مغفول قرار می دهید و به آنها نمی پردازید یا جواب متناسبی نمی فرمایید یا بیشتر مطالب را بدون جواب متناسب می گذارید ، دلیلی برای ادامه بحث وجود ندارد.

  6. خدمت حضار گرامی عرض کنم که ممنوعیت این ورزشها به خاطر مشکل شرعسه نه مخالفت باشادی
    رقص در مذهب شیعه ممنوعه مگر رقص زن برای شوهرش
    اگه شیعه هستیم این قانونه اگه نه که دیگه هیچ چیز رو نمیشه نگه داشت
    دوما کی گفنه همش باید خندید و شاد بود
    شیطان این مطلب میخواد که دایم انسان در حال شادی و خنده و سر مستی و بیخیالی باشه
    اگه حکم خدا رو میخواین برید توی قران خیلی صریح نوشته (ولیبکوا کثیرا ولیضحکو قلیلا) یعنی زیاد گریه کنید و کمتر بخندید
    احادیث مختلف داریم که معتبر هستند و در مذمت خنده زیاد هست پرا که دل را میمیرانه
    این کلام خدا در قران بود نه حرف من و اصولگرایی و اقای اگاه لطفا دادتون رو به سر خدا بزنید اگه مخالفید و توانش رو دارید
    اگه مسلمان و شیعه هستیم به حرفای من دقت کنید و تحقیق کنید اگر هم نه و مخواید مطابق میلتون رفتار کنید که جای بحثی نیست
    لطفا عقاید شخصی رو به پای شرع نذارید من هم این رو رعایت کردم و از کلام خدا گفتم نه از …..

    12
    1. آیه فلیضحکوا …. ادامه ای دارد به این شکل: جزاءا بما کانوا یعملون (بخاطر جزای اعمالشان) و مخاطب آن گروهی از گنهکارانند که مستحق عذابند لذا باید بسیار بگریند و جایی برای خنده شان نیست. واقعا ابتدا بیاموزیم و سپس سخن بگوییم. قرآن می گوید: به آنچه به آن علم نداری کاری نداشته باش (سوره اسراء، آیه 36). پاسخ اکثر مطالب قبلی شما در آخرین پاسخ به آگاه یا شاید وفا داده شده. ضمنا رقص به شکل مطلق حرام نیست از جمله رقص همسر برای همسرش و باز ضمنا تعیین ورزش بودن یا نبودن زومبا یا به اصطلاح تعیین مصداق صرفا با فرد مکلف و نظر هر کس در تعیین مصداق برای شخص خودش طبق فتوای اکثر فقها معتبر است. وفای به خرد و حقیقت را برای شما آرزومندم.

  7. آیه مذکور آیه 82 سوره توبه است که با «جزاءا بما کانوا یکسبون» به پایان می رسد (اصلاح: بجای یعملون) به همان معنی که عرض شد و درباره کسانی است که در غزوه تبوک با پیامبر شرکت نکرده و دیگران را هم از نبرد در اوج گرما نهی کردند که به آنها گفته شد: گرمای عذاب حق برایشان از گرمای میدان نبرد شدیدتر است پس بخاطر این حاصل عملشان، کمتر بخندند و بیشتر بگریند. چه ارتباطی به خنده دیگران دارد وفا خانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    6
    1
  8. والا تا اونجایی که نشون دادن کلا خندیدنو خوشحال بودن حرامه.همش باید تو عزا و عزاداری باشیم.من با زومبا کلا روحیم عوض شده بود ولی از وقتی ممنوع شد یه آدم افسرده شدم.خدا بالا سره یه روز جوابشونو میده که به اسم دین مردمو گذاشتن تو عزا.خدا کی و کجا گفته رقصیدنو شاد بودن حرامه؟

    14
  9. با عرض سلام
    اینجا چه خبره ؟شماها واسه ممنوع شدن یه رشته ورزشی دارین آنقدر حذف های فلسفی می زنید؟ کامنت ها بنظرم با مطلب سایت زیاد مرتبط نیست چند نفر اومدن که فقط اطلاعاتشون رو بگن و به دیگری ثابت کنن که “من بیشتر میفهمم” لطفا کمی تامل کنید نظر ها متفاوت هست

    3
    1
  10. کسی که نمیفهمه و نمیخاد بفهمه رو نمیشه کاریش کرد…
    میخای برقصی خب برقص … میخای مست کنی خب بکن… اما اجتماع رو به لجن نکشید لطفا…
    چند وقت پیش در یکی از این زومباهای زیرزمینی ، بعدش مست کردن و اون کاری که نباید میشد شد… حالا دختره رفته کلانتری شکایت قانونی بکنه!!…
    کلا چیزی نداریم که همش بد باشه… اما این دلیل نمیشه هر چیزی رو بواسطه خوبی اندکی که داره قید بد بودن زیادشو بزنیم… منو باش دارم برای کی و چی وقت میذارم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا