خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا از ورود مردم برای اطفای حریق کردستان جلوگیری شد؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ضمن اشاره به علت وقوع آتش‌سوزی در روستای مرزی چومان استان کردستان، دلایل جلوگیری از ورود مردم محلی برای اطفای حریق را تشریح کرد.

پیمان باباپیری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نامه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع روستای چومان از توابع شهرستان بانه استان کردستان توسط هنگ مرزی اظهار کرد: در اوایل هفته جاری در روستای چومان بانه که نقطه صفر مرزی و  محل استقرار پاسگاه مرزبانی است، آتش‌سوزی اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار است که عوامل اجرایی پاسگاه به منظور از بین بردن علوفه هرز اطراف پاسگاه و مسائل بهداشتی و امنیتی و جلوگیری از ورود خزندگان اقدام به آتش زدن علوفه مرتعی حریم پاسگاه کردند ولی متاسفانه سطح حریق گسترش یافت.

وی افزود: حریقی به وسعت یک و نیم تا دو هکتار رخ داد. از آنجا که این منطقه، جزو مناطق صفر مرزی محسوب می‌شود و مسائل امنیتی مرتبط با خود از جمله ممنوعیت تردد افراد را به همراه دارد، از ورود مردم به منطقه، به منظور اطفای حریق ممانعت شد. حفاظت و حراست این منطقه برعهده مرزبانی است و بر اساس قانون ۱۰۰۰ متر از مرز به سمت داخل کشور نقطه حفاظتی است و تردد در این نقاط ،تابع ضوابط خاصی می باشد.

باباپیری در پایان اظهار کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد خواستار جلوگیری از تکرار موارد مشابه در آینده شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا