خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله امجد: شیعه گری با کینه ورزی سازگار نیست

آیت الله «امجد» خطیب برجسته دینی گفت: مسلمان باید خیرخواه باشد و نمی تواند بدخواه باشد. کینه با شیعه گری سازگار نیست. همه گناهان بخشیده می شود؛ به شرط اینکه با خدا آشتی کنیم.

به گزارش جماران، آیت الله محمود امجد در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه هرکس را امامی هست.دنبال هر خوبی یا بدی که می رویم، همان؛ امام ما است.

این استاد اخلاق با بیان این مطلب که لقب امیرالمومنین مختص علی است و فضائل اهل بیت (علیهم السلام) قابل شمارش نیست و همه فضایل از ازل تا به ابد،از آن علی است؛افزود: امیرالمؤمنین (ع) میزان الأعمال است، ما امشب آمده ایم با امیرالمؤمنین (ع) آشتی کنیم.

آیت الله امجد با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و تمام شیعیان جهان، اظهار داشت: بهترین و عالی ترین کلام هرکس محصول آخر عمر او است. امیرالمؤمنین یک صفحه وصیت کرد. در ابتدای این وصیت آمده است که «اوصیکم بتقوی الله»؛ تقوی این است که آدم دروغ نگوید، تهمت نزند ،خلاف عقیده خود نگوید،قدر ناشناسی نکند و آبروی کسی را نبرد.

وی هم چنین افزود: منطق قرآن این است که خدا دنیا را برای انسان آفریده؛ نه انسان را برای دنیا.

آیت الله امجد با بیان اینکه دنیا سایه است، ادامه داد: چیست دنیا؟ از خدا غافل شدن…دنبال دنیا رفتن غفلت می آورد و غفلت ما را کشته است. غفلت، فرصت شیطان است. در هرچیزی که غرق شویم، اسیر آن هستیم.حال آن که خدا ما را آزاد آفریده و خواسته که آزاد باشیم .

این استاد اخلاق با بیان اینکه بهشت مقصد است و مقصود خدا است، تصریح کرد: انسان باید مظهر تمام اسماء خداوند باشد. دشمن ظالم باشید و مظلوم را کمک کنید؛ که این مرام حسین (ع) و منطق دین است.

وب در پایان گفت: بالاتر از همه نماز و روزه ها اصلاح ذات البین است. ما اصلاح ذات البین می کنیم و یا تفرقه می کنیم؟ کینه نمی گذارد که انسان دعا کند. مسلمان باید خیرخواه باشد و نمی تواند بدخواه باشد. کینه با شیعه گری سازگار نیست. همه گناهان بخشیده می شود؛ به شرط اینکه با خدا آشتی کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حضرت استاد، اگه درست درس پس بدهم کینه با اهل نجات بودن هم متناقضه و در قرآن اومده که اهل بهشت اول کینه از دلهاشون کنده می شه (و نزعنا ما فی صدورهم من غل اخوانا علی سرر متقابلین) یعنی حتی چیزی از کینه هم اگه مونده باشه . حالا عجبا که متصدیان نجات و بهشت در جامعه ما برخی مروج کینه شده اند. البته شما که با شخصیت سراسر مهر استاد علامه طباطبایی قرین بوده اید ، در ترویج کیش مهر (به تعبیر ایشان) و بخاطر اعتراض به کینه ورزی چه کینه ها که تحمل نکرده اید و تازه: گمان مبر که به پایان رسید کار مغان / هزار باده ناخورده در رگ تاک است

  2. پيامتان را سربسته گرفتيم حضرت آيه الله، الحق و الانصاف كه اسلام آموزه هاى مهمى دارد. درود خدا بر شما علماى ربانى.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا