خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه سابق مشهد کجا دفن شد؟

رسانه‌های اصولگرا در توجیه دفن همسر آیت الله علم الهدی در «صحن آزادی حرم رضوی» که برای عموم 700 میلیون تومان هزینه دارد، به حق واگذار شده‌ی امام جمعه مشهد اشاره کرده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز، علی رغم این که استفاده از آنچه حق امام جمعه خوانده شده، به گفته‌ی معاون آستان یک کار متداول است، اما آیت الله عبادی، امام جمعه‌ی سابق مشهد بنا به وصیت در بهشت رضا، قبرستان عمومی شهر مشهد دفن شد.


روز چهارشنبه خبرگزاری فارس با تیتر «هزینه دفن همسر آیت‌الله علم‌الهدی از کجا تأمین شد؟» نوشت:

پس از دفن همسر آیت‌الله علم‌الهدی در صحن آزادی حرم رضوی، شایعاتی درباره چگونگی تأمین هزینه دفن وی در آن مکان منتشر شد.

پس از دفن مرحومه ریخته‌گرزاده، همسر آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر چگونگی تأمین هزینه دفن وی در صحن آزادی حرم مطهر رضوی دست‌به‌دست چرخید.

در پاسخ به شایعات مطرح‌شده، سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار کرد: آن دسته از خادمان حرم رضوی (رسمی، موروثی و افتخاری) که بر اساس قوانین و ضوابط آستان قدس رضوی از حق تدفین خود و یکی از بستگان درجه‌یک در صحن‌های آزادی و جمهوری اسلامی و دیگر اماکن متبرکه برخوردار هستند، می‌توانند طبق ضوابط مذکور از این حق خود استفاده نمایند و یا به یکی از بستگان درجه‌یک خود انتقال دهند.

وی افزود: این موضوع یک عرف قدیمی است که اشخاص صاحب حق از آن برخوردارند و نمونه‌های مشابه فراوانی از سال‌های متمادی داشته‌ایم و همچنان تداوم دارد که عموم مردم شریف مشهد از آن مطلع‌اند. آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس از حق تدفین رایگان در صحن آزادی برخوردار بودند که این حق را به همسر مرحومه خود اختصاص دادند؛ این موضوع امری متداول است که همسران برخی از علما، فضلا و خدام به‌صورت رایگان در حرم دفن شوند و نمونه این موضوع را در حرم از گذشته تا به امروز بسیار داشته‌ایم. متأسفانه برخی افراد و جریان‌های بیماردل از هر موضوعی برای بهره‌برداری‌های سیاسی خود استفاده می‌کنند که جا دارد رسانه‌ها با پرداخت درست به حقایق و انتشار به‌موقع آن، راه هر سوءاستفاده را سد کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر او هم فوت کرد،در حرم دفن خواهند کرد؟بلی،اگر یکی از فرزندان وی خادم باشند میتواننو سهم قبر رایگان خودرا به پدر مرحومشان بدهند.

  2. 700 ميليون تومان براي يک قبر!!!؟ يا امام غريب، چقدر از نامت سوءاستفاده و چقدر تجارت ميکنند، نامت شده برندي تجاري! که البته سهل است، الانه دين و خدا هم شده اند برند هاي معتبر تجارتي و بازرگاني! کاش دنيا تمام ميشد.

  3. انصاف نیوز؟لطفا به فضای اخبار و مکتوبات سایر فضای رسانه های خیر رسمی،غیر رسمی و اجتماعی جامع توجه لازم مبذول فرمایید؟ملاحظه فرماید ببینید امام جمعه محترم مشهد بعنوان حجت السلام علم الهدا ست یا ایت الله علم الهدا؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا