خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ پاسخ رائفی پور به رییس جمهور

یکی از مخاطبان انصاف نیوز با نام مستعار «محمود یاحق» پاسخی به اظهارات علی اکبر رائفی پور درباره‌ی سخنان اخیر رییس جمهور نوشته که هر دو متن در پی می‌آید.

متن اول با تیتر «پاسخ استاد رائفی پور به سخنان رییس جمهور» به نقل از کانالی که به عنوان کانال رسمی علی اکبر رائفی پور آن را منتشر کرده است:

با خبر شدم جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم فرموده اند:

❌ “امیرالمومنین مبنای ولایت و حکومت را #نظر_مردم و #انتخاب_مردم می‌داند. گفت هرکسی که شماها او را برگزینید من هم اطاعت می‌کنم”

🔺ای کاش حضرت زهرا (س) به اندازه رئیس جمهور محترم با عقاید و اندیشه های امام علی (ع) آشنا بودند و بی خود در مقابل کسانی که آمده بودند علی را با دستان بسته برای بیعت با جناب ابوبکر ببرند مقاومت نمی کردند و جان شریفشان را در مقابل انتخاب مردم و شورای سقیفه قرار نمی دادند!

🔸افسوس که امام حسین (ع) و یارانش هم به اندازه جناب روحانی با منظومه فکری امیرالمومنین (ع) آشنا نیستند و اِلا نه عاشورایی برپا میشد و نه کربلایی و نه آن همه خونریزی!

🔹 خوب که نگاه میکنم العیاذ بالله خود خدا هم به اندازه ایشان آگاه به مسائل نیستند و اِلا قرآن را پر از فراز های زیر نمی کردند…

🔺 أكْثَرُهُمْ لا يُؤْمِنُون ( اکثرشان ایمان نمی آورند)

🔺 أكْثَرُهُمُ الْفاسِقُون ( اکثرشان فاسقند )

🔺 أكْثَرُهُمْ لا يَعْقِلُون ( اکثرشان عقل ندارند)

🔺 أكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُون ( اکثرشان علم ندارند)

َّ🔺 أكْثَرَهُمْ يَجْهَلُون ( اکثرشان جاهلند)

َ🔺 أكْثَرُهُمُ الْكافِرُون ( اکثرشان کافرند)

َ🔺 أكْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ كارِهُون ( اکثرشان نسبت به پذیرش حق کراهت دارند)

َ🔺 أكْثَرُهُمْ كاذِبُون ( اکثرشان دروغ گویند)

🔺 أكْثَرَهُمْ لا يَشْكُرُون ( اکثرشان شاکر نیستند)

🔺 أكْثَرُهُمْ مُشْرِكينَ ( اکثرشان مشرک هستند)

َ🔺 أكْثَرُهُمْ فَهُمْ لا يَسْمَعُون ( اکثرشان گوششان بدهکار نیست)

🔸آقای دکتر! همان فرمایشاتتان راجع به “مذاکرات امام علی (ع) و زبیر” و “مذاکرات امام حسین (ع) و عمربن سعد ” و ” صلح امام حسن (ع) ” که این آخری را همین چند روز پیش افاضه فرموده بودید برای هفت پشت ما و هزار و دویست سال فقاهت شیعی بس است.

💠 در مظلومیت علی ابن ابی طالب (ع) همین بس که رییس جمهور تنها حکومت شیعی جهان این سخنان را بگوید!

🔺آقای رییس جمهور شما را بخدا به همان برجامتان برسید و با اهل بیت کاری نداشته باشید!

🔅 الفاتحه…

👤علی اکبر رائفی پور شب شهادت امام مظلوم شیعیان رمضان ۱۴۳۸


پاسخ ِ پاسخ رائفی پور

متن دوم، پاسخ یکی از کاربران انصاف نیوز به نان مستعار «محمود یاحق» به این نوشته است که در پی می‌آید:

الف – گرچه این نوع تقطیع سازی و سواستفاده‌ی عوامانه از واژه‌ی اکثرهم وهن به اسلام و اکثریت مردم هست اما چه باید کرد در یک انتخابات بدون دخالت قدرت بالادستی به نتیجه‌ی مطلوب دلخواه ایشان نرسید در نتیجه اکثریت بطور عوامانه متهم به لایعقلون و هم فاسقون شدند!

ب – دخیل کردن اکثریت و یا اقلیت در مباحثی چون حقانیت آن هم مبتنی بر وحی شیوه ای مردود و غیر اخلاقی و غیر عقلانی است، چرا که اکثربت و اقلیت در باب حقانیت تعیین کننده نیست فقط نه اکثریت باطل یا حق هست و نه اقلیت. اکثریت و اقلیت یک نقش کارکردی دارند و نشان می دهد اکثریت مردم خواهان چه امور و شیوه ای در اداره جامعه‌شان هستند. این مقوله ربطی به حقانیت وحیانی ندارد و اساسا حقانیت مرتبط به مقوله‌های وحیانی نظیر خدا یکی است – نبوت پیامبر درست است – نظام خلقت بر اراده الهی قائم مدار است – قیامت حق است و …. اساسا نابعی از آرای اکثریت یا اقلیت نیست.

اقلیت هم می تواند بدون سواستفاده از قران دارای عملکرد و جهتگیری درستی شود ودر دوره بعدی به اکثریت بدل شود .

ج – آقای رائفی پور که در منظر علاقه‌مندانش متصف به واژه استاد هستند باز با سواستفاده از جایگاه حضرت زهرا و ا… سخنی عوامانه را بر زبان جاری کردند. برای جلوگیری از اطاله‌ی کلام فقط به بخش حضرت زهرا در دفاع از علی [ع] مطلبی گزارده می شود.

* – حق سیاسی یا فضیلت سیاسی

در اداره کشور و نظام افراد ممکن است دارای فضیلت اخلاقی و علمی باشند و بسیار داناتر و اگاه تر از کسانی باشند که بر مسندهای سیاسی مثل وزارت – نمابندگی – و یا حتی رهبری تکیه می زنند، اما این فضیلت موجود موجب این نمی شود که فرد یا افراد جایگاه قانونی و سیاسی آن افراد بر شمرده در فوق را ندید بیانگارند یا بدون اینکه نظر اکثریت را جلب کنند بطور یکجانبه دولتی اعلام کنند به عبارتی بدون جلب اکثریت (یا همون مقبولیت اکثری) جهت اعمال قدرت، مشروعیت لازم فراهم نیست.

به سخن دیگر فضیلت اخلاقی و یا سیاسی و یا معنوی ممکن است برای آن صاحب فضیلت یا طرفدارانش امر مشروع و ممدوحی باشد اما این مشروعیت در فضیلت بدون دخیل شدن آرای اکثریت (یا همان مقبولیت) در امر سیاسی مانند حکومت ورزی موجب مشروعیت و یا حق سیاسی نمی‌شود ، برای همین آن امام همام پیش تر از نظربه پردازان علوم سیاسی جدید بر ارتباط تنگاتنگ بین مقبولیت و مشروعیت تفطن داشتند و می دانستند مشروعیت در امر حکومت ورزی از دل مقبولیت بر می خیزد و فرمودند (هرکه را شما بر گزینید من اطاعت میکنم)

در نتیجه همانطور که عبارت فوق ملاحظه می شود دو گزاره وجود دارد،

الف : هر که را شما بر گزینید (مقبولیت)
ب: من اطاعت می‌کنم (مشروعیت جهت اطاعت)

لذا دفاع حضرت زهرا از علی ع دفاع از فضیلت علی بود تا نظر اکثریت جامعه را جلب کند (مقبولیت) تا حق سیاسی محقق شود (مشروعیت) که البته تاریخ راه خویش را پیمود؛ فرایندی که حضرت زهرا ع طی کرد فرایند ی اشناست و همین شیوه دفاع از.فضیلت سیاسی و اخلاقی جهت تحقق حق سیاسی امروز نیز بکار بسته می شود.

سایر موارد آقای رائفی پور قابل نقد و بررسی هست که به جهت طولانی نشدن بدان پرداخته نمی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    انقدر حرفه های استاد واسه ما با ارزش هست که یک بار دیگه پاسخ استاد رو اینجا دوباره خوندم.
    ولی پاسخ پاسخ استاد رو یکی دو خط اول را که خوندم هیچی نفهمیدم.
    حدالقل ساده پاسخ می دادید.

    12
    21
    1. هیچی. پاسخی که دادن رو پیچیده گفتن که اصل حرفشون توش پنهان بشه و مخاطب فکر کنه واقعا دارن یه حرف حسابی میزنن.

      14
      18
    2. مصطفی: «حداقل ساده پاسخ می دادید»
      این هم از شاگردان استاد!. خب شما دانشتون رو بیشتر کنید

      17
      10
    3. ساده پاسخ ندادن و پاسخ رو پیچوندن که یه چیزی گفته باشن طرفداراشون به به و چه چه کنن دیگه
      آخرش هم نتونستن دفاع حضرت زهرا و عاشورای امام حسین رو جواب بدن.
      “لذا دفاع حضرت زهرا از علی ع دفاع از فضیلت علی بود تا نظر اکثریت جامعه را جلب کند (مقبولیت) تا حق سیاسی محقق شود (مشروعیت) که البته تاریخ راه خویش را پیمود”
      مقبولیت رو درست گفتن ولی مشروعیت چه ربطی به حق سیاسی داره. حق سیاسی و حکومتی همون مقبولیته
      مشروعیت یعنی الهی بودن. یعنی از جانب خدا این حق به او داده شده.
      متاسفانه آقایون بخاطر حکومت و قدرت دارن ریشه دین و شیعه رو می زنن
      بابا اصلا ایران مال شما ، چرا به شیعه ضربه می زنید

    4. من طرفداراستاد رائفی پورم (اگر ایشان استاد عده ای نیست، دلیل نمیشود که ایشان استاد من نباشد) اما شما باید هر دو متن را با تامل و کامل میخوندید

      7
      2
  2. جناب رائفي پور، چگونه نمي فهميد که همين سوءاستفاده از دين و مذهب و خدا و ائمه، باعث وهن آنهاست اگرچه، براي منافعتان مفيد باشد!؟ بفهميد لطفا و بنابه قول خودتان لايعقلون و لايعلمون نباشيد. (خيلي عالي است، افرادي بعنوان سخنران و استاد و … در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي به يکباره ظهور ميکنند/مثل قارچ سر در مي آورند، و البته کم کم ماهيت و ذات شان – شايد بدون اينکه خودشان بخواهند – با ورودشان به عرصه هاي سياسي برملا و فاش ميشود)

    21
    12
    1. اولا که بحث رو چرا عوض می کنید؟ اگه می تونید توی همین راستا پاسخ بدید.
      در ضمن سعیدطوسی و هزار تا حجت الاسلام و آیت الله ما تا وقتی مشکلی نداشته باشن ما ازشون طرفداری می کنیم و وقتی تخلفی کردن یا از راه حق دور شدن ما هم راهمون رو از اونا جدا می کنیم و اعلام برائت از اونا می کنیم.
      درمورد استاد رائفی پور هم همینطور رفتار می کنیم.
      اما شما چطور؟
      یه نمونه دارید که کار ناحق یکی از هم کیش هاتون رو محکوم کنید؟

      8
      1
    2. خیلی بی انصافید، حداقل یکبار کلمه رائفی پور و سعید طوسی را با هم در اینترنت جست و جو کنید بعد بیایید اینجا این گونه نظر بدید

      1
      1
  3. احسنت به شجاعت آقاي رائفي پور
    و متاسفيم براي رييس جمهوري كه [حرفش] را يكي بي سواد تر از خودش و پاچه خوار دولت (محمودياحق) بايد تجزيه و تحليل كنه تا دوباره برسند به همون چيزي كه ميخوان…
    آقا ما نخواستيم شما نظر بدين….
    بده؟؟؟؟؟!!!!

    12
    29
    1. حرص نخورید بانو (نرگس). شما در همان خانه ای که مخالفان روحانی می گویند بمانید، بمانید. رئیس جمهور برای بانوانی که بیرون از خانه هم آمده اند حرف زده اند

      21
      8
    2. احسنت بر آقای رائفی پور
      ولی من نمیدونم چرا یک سری آدم انتقدر دگم هستن و سر تا پا حرف یه نفرو قبول میکنن و گوشاشونو میبندن و فقط دفاع میکنن.آقای رائفی پور هم که وحی منزل نیستن..امثال شما رو تاریخ به خودش کم ندیده.افراط و تفریط توی دین میکنید بستگی به حال خودتون داره همه چیز..حرف حق حرف حقه با توهین هم عوض نمیشه..

      1. دگم، اصلا می دانی دگم یعنی چه، از اول به دنیا آمدنت تا حالا بهت گفتم دگم. اما دلیل نمی شود لقب خودت را به دیگران بدهی. حداقل طوطی نباش و معنی کلمات را بدان .

  4. این حرف ها چیه.این کسی که این نقد رو کرده به آقای رائفی پور، اصلا نمیدونه فرق مشروعیت با مقبولیت چیه.با این وجود چرا مدیر سایت این مطلب رو درسایتش منتشر کرده.شما به چه قیمتی میخواهید از آقای روحانی دفاع کنید؟من به شما توصیه میکنم این ها رو از سایتتون حذف کنید.
    درضمن مشرعیت از طرف خداست و مقبولیت از طرف مردم.حضرت علی علیه السّلام،مشروعیتش را از طرف خدا گرفته بود وبه هیچ وجه این مشروعیت نه وابستگی به مقبولیت داشت ونه مردم.ولی اگر بین مردم مقبولیت نداشته باشد فقط نمیتواند حکومت کند.واین نتوانستن نه چیزی است که اسلام مانع او شده باشد بلکه نفهمی ودنیا دوستی بعضی ها که اکثریت را تشکیل میدادند مانع این کار میشد.وفاطمه ی زهرا سلام اللّه علیها برای برگرداندن آن نفهمها و دنیا دوستان به در خانه آنها رفته بود نه برای گرفتن مشروعیت.
    چنانچه نمیخواهید این مطلب را از سایتتون حذف کنید لااقل نقد بنده را هم در کنارش بگذارید.
    والسلام

    17
    21
  5. پسر خوب، یا بی سوادی و یا حق پوشی، بزرگوار مطابق آیات قرآن هیچ انسانی بر هیچ انسانی برتری ندارد و حق ولایت ندارد و ولایت فقط از آن خداوند است وپیامبر او و ولی او که در نماز صدقه داد( امام علی و اهل بیت) پس بغیر از خدا و اهل بیت هیچ کس مشروعیت ولایت و سرپرستی بر مردم را ندارد در غیر این صورت حکومت طاغوت است این یعنی مشروعیت. .. اما برای تحقق حکومت بله نیاز به رجوع مردم هست و مقبولیت معنی پیدا می کند و حضرت امیر 25 سال خانه نشست چون مقبولیت نداشت و این به این معنی نیست که افرادی که حق امیر المومنین را گرفتندو مردم به آنها رجوع کردند مشروع بودند برعکس کاملا نامشروع و مبدا بدعت ها یی بودند که حاصل آنها شده داعش. ضمنا شما یک سر به واقعه غدیر هم بزن که پیامبر حضرت علی را به عنوان ولی معرفی کرده، همچنین تمام مردم آن زمان از فضیلت حضرت علی با خبر بودند که خلیفه دوم بارها گفته ( لولا علی لهلک العمر)، پس حضرت زهرا به دنبال بیان فضیلت حضرت علی نبود که مقبولیت جمع کند (لطفآ خطبه فدکیه حضرت زهرا را بخوان) بلکه به دنبال احقاق حقی است که ضایع شده و آن حق سرپرستی خدا و رسول و اهل بیت بر مردم می باشد … و لذا اقبال مردم بر کسی برای او مشروعیت نمی آورد و مشروعیت غیر الهی با طاغوت برابری می کند من الله توفیق

    11
    9
  6. با سلام اولا اگر به استاد رائفی پور نگوییم استاد . پس به کی بگوییم استاد . در ثانی انتقاد ایشان قرآنی و بر طبق احادیث معتبر بود . خواهشا جوابیه ایشان را هم در همین راستا بدهید اگر راست می گویید و در اخر اینکه اگر در میان مردم می بودید . میدید طرفداران آقای روحانی چه اسدلالهای سطحی و دنیا گرایانه ای داشتند .پس واقعا به قول استاد به همان برجام پر از افتخار تان برسید . موفق باشید

    11
    21
    1. به کی؟! ؟! ؟! :
      به استاد جوادی آملی، به استاد محمدتقی جعفری، به استاد مجتهد شبستری، به استاد مصطفی ملکیان، به استاد ابراهیم دینانی، به استاد حسن زاده آملی، به استاد محمود امجد و …

      17
      2
      1. جوادی آملی و محمدتقی جعفری و حسن زاده آملی ، علامه هستند یعنی خیلی بالاتر از استاد
        در ضمن اگه به صحبت ها و نوشتارهای این علما رجوع کرده بودید و مطلع بودید می دونستید نظرات این علما البته با بیان های مستدل و قوی و علمی تر موافق استاد رائفی پور است نه یکی از مخاطبان انصاف نیوز با نام مستعار محمود یاحق(!!!)

    2. یارو، آدمیزاد می تواند در قعر مخلوقات خدا باشد و شک نکن تو از پست ترین میکروب ها و جانوران هم پست ترین.

  7. انصاف نیوزی ها!
    دین خودتون رو برای خوش آمد احزاب و اهداف سیاسی کوتاه مدت نفروشید.
    با خودتون و مردم روراست باشید، در پشت این لفاظیها و با تکرار یک حدیث بی سند (در تاریخ طبری از یک فرد مجهول الهویه آمده) حرف همه علمای تاریخ تشیع و اصلا مسلمات دینی رو میخواید رد کنید؟
    واقعا قرار گرفتن حضرت امام حسین (ع) رو در مقابل مردم کوفه به این دلیل جواب ندادید که اطاله کلام نشه؟؟؟؟؟؟

    5
    11
  8. اقای محمود یاحق خودتان هم نفهمیدید که چه میگویید.احتمالا دست نشانده دشمنان استاد میباشید.وگر نه استاد انقدر روشن و فصیح سخن میگویند که جای هیچگونه نقدی بر صحبتهای ایشان نیست.خصوصا اینکه اکثر سخنان ایشان نه از خودشان بلکه از قران و احادیث میباد.شما بیشتر دقت کن که جهنم را برای خودتان نخرید.

    9
    13
    1. علیرضا: جای هیچ گونه نقدی ! بر سخنان آقای رائفی پور نیست
      دست نشانده خواندن منتقد و جهنمی دانستن آن پیامد تصور فوق است لابد علیرضا خان.
      یعنی بهشت به تهمت، ناسزا، بدگمانی به مردم و مغرور بودن به عمل خود، داده می شود؟؟؟

      8
      1
  9. فرزند روح الله عزیز
    اگر بگویم سخنان آقای رائفی پور واقعا از نظر ادله ضعیف است لابد می گویی چرا. به دلایلی به شرح مختصر زیر:
    چه کسی نمی داند که اکثرهم لا یعقلون و … در قرآن، مرجعی برای ضمیر «هم» دارد که انسانهای همه اعصار را شامل نمی شود و مثلا در آیاتی مشرکان مکه در قبل تر آیه ذکر شده اند که ضمیر مذکور به انها برمی گردد
    چه کسی است که نداند امام حسین در مقابل یزید به علل متفاوتی (که در معاویه نبود) قیام کردند و گر نه در برابر صلح برادرشان امام حسن با معاویه به عهدنامه صلح عمل کردند و اصولا حرکتشان را به دعوت اهل کوفه مستند کردند و نیز به سرباز زدن از بیعت با یزید و چه کسی گفته که یزید انتخاب عموم مردم بوده حال آنکه انتصاب معاویه بوده است (طبق اسناد تاریخی)؟
    چه کسی گفته انتخاب خلیفه اول با نظر عموم مردم بوده؟ تنها خلیفه ای که عموم مردم موجب خلافت او شدند خود امام علی بودند که فرمودند: با اصرار جمعیت حجت بر من در قبول مسئولیت تمام شد. ظاهرا جناب رائفی پور پنج شش نفر اهل سقیفه را عموم مردم می دانند و شیعه را اینطور هم به مخالفت با عموم مسلمانان ناخواسته متهم می کنند
    نظر آقای رائفی پور درباره پذیرش نبوت محمدی توسط همین اکثریت به فرض خطای ایشان انتخاب کننده خلیفه اول ، چیست؟! والسلام علی من سمع فوعی

    10
    1. درمورد اکثریت من هم نظر مخالف دارم
      چون جمعیت ممکن است جایی اشتباه کند و جایی درست عمل کند
      اما در مورد حضرت علی و امام حسین و خلفا باید بیشتر فکر می کردید.
      خلیفه اول که فقط توی سقیفه انتخاب نشد تموم بشه بره
      بعد از اون مردم توی مسجد با خلیفه بیعت نکردن؟
      حضرت علی رو به زور برای بیعت به مسجد نبردن؟
      مطالعه و تفکرتون رو بیشتر کنید

      1. جناب سلام، خودتان جواب خودتان را داده ايد! 100% انتخاب خليفه اول در سقيفه بود، کمااينکه اگر هرکس ديگري هم بجاي وي انتخاب شده بود، بيعت ها در مسجد با همان فرد ديگر ميشد، و اگر اساسا سقيفه اي نبود، مولي الموالي خليفه ميشد. و چون در سقيفه انتخابي بعمل آمده بود، لذا حضرت علي را به زور براي بيعت به مسجد بردند! و مشخص است که اگر در سقيفه انتخابي نشده بود، زوري هم براي بردن حضرت علي به مسجد براي بيعت، وجود نداشت. پس 100% انتخاب خليفه اول در سقيف بود، جانم تفکر و منطق تان را کمي بيشتر کنيد.

  10. اگر انقلاب اسلامی ایران را مدیون رهبر بزرگ آن حضرت امام خمینی ” ره ” بدانیم وخود را پیرو ایشان بنامیم عرض میکنم که : حضرت امام در اولین جلسه حضور در ایران ودر بهشت الزهرا فرمودند ” من بواسطه آنکه ملت مرا قبول دارند توی دهن این دولت میزنم ” ایشان نفرمودند چون من تبعید بودم ویا چون من مرجع تقلید هستم ووو بلکه فرمودند چون ملت مرا قبول دارند / در اندیشه بی بدیل ایشان در باب ولی فقیه نیز قانون اساسی زمان ایشان را در باب شرایط رهبری مینگریم که آمده بود ” مجتهد جامع الشرایطی که اکثریت ملت او را به رهبری قبول داشته باشند / و خلاصه فرمایشات ایشان نیز جمله ” میزان رای ملت است ” بود که در مجموع به ما میفهماند ملت واکثریت ملت ” همان چیزی که آقای مکارم از روی ناچاری قبول کرده اند ” در ذهن معمار انقلاب اسلامی اصلی ترین مطلب است ولا غیر واینجاست که تفاوت عمده حضرت امام ” ره ” با سایر مراجع چونان آقایان مکارم و مصباح ووو بخوبی مشخص میشود /// اما در باب حضرت علی علیه السلام نیز همین بس که در دوران خلیفه اول ودوم هیچکس را بر علیه آن دو تن نشوراند وبرای حفظ وحدت مسلمین سکوت ، مشورت دادن وحتی بیعت را پذیرفت اما چون ملت از خلیفه سوم روی برگرداند وبسمت علی علیه السلام آمدند و بفرمایش خود حضرت اتمام حجت شد اوضاع فرق نمود وبرای تشکیل حکومت اقدام نمودند

    12
    2
    1. امام خمینی و آیت اله مکارم و مصباح و… هیچ تفاوتی در نظر ندارن
      منتها شما از یه مطلب علمی و فقهی اطلاع ندارید ، همینطور حرف می زنید و به خیال خودتون استدلال علمی می کنید.
      برای چندمین بار، ولایت و حاکمیت فرق می کند. امیرالمومنین سی سال ولایت داشت ولی وقتی مردم به او نظر کردند و حجت بر او تمام شد حاکمیت را پذیرفت و پنج سال حاکم بود.
      بیست و پنج سال خانه نشینی و پنج سال حکومت اما سی سال ولایت
      یعنی اقبال و بیعت مردم برای حکومت کردن است و هیچ ربطی به ولایت ندارد
      متوجه شدید؟

      1
      1
  11. نقدهای خوبی به جوابیه شما انصاف بی انصاف شده و نیازی به جواب بیشتر نیست ولی بدان انصاف بازی با دین مردم عاقبت خوبی ندارد و عاقبت رسواتان میکند.
    اگر طرف مقابل را به استفاده ابزاری از دین میکنید شما نیز به تاختن به اعتقاد مسلم شیعه مسلما شریک در این گناه خواهید بود و خود را مصون ندانید.

    5
    7
    1. آقای محمد هر کسی نقدی رو که مطابق نظرش هست خوب می دونه لطفا اگر به اشکالات عدیده ای که در کامنتها به نظر آقای رائفی پور شده جوابی داری، ارائه کن. خوشحال می شیم

      1
      1
  12. اقای_یک طلبه_ملاک مشروعیت ومقبولیت چیست؟مثلامشروعیت اقای مکارم شیرازی ودیگران چگونه مشخص میشود؟یعنی شخص میتواندبگویدمن ازطرف خدامشروعیت دارم وکاری به اکثریت ندارم چون خدا

    8
    1
  13. حضرات ما صرفنظر از بیان این کلیات وانقلت ها سخنان دورهبر را در دوزمان گذشته داریم هم سخنان امام خمینی وهم خطبه مقام رهبری در این شرائط خود این بزرگواران سخنانشان ححت است …….

    1. حشمت جان متشکریم
      خب زودتر میگفتی استاد کاراته ما هم می فهمیدیم عزیز دل

      4
      3
  14. فکر کنم در این پاسخ آقای محمود یاحق که نام مستعار ایشان است ومی ترسد نام اصلی خود را بیاورد .نکته اساسی وقابل تاملی وجود دارد که ایشان از درک آن عاجز هستند این است که حضرت زهرا (س) برای فضایل حضرت علی (ع) نبود که خود را به آب و آتش زد تا به جماعت بفهماند که ولایت در خطر است نه فضیلت . آقای”یاحق “یا شما فرق بین ولایت و فضیلت را نمی دانی یا اینکه معنی دو کلمه خلق الساعه تغییر کرده است. گفتند اگر به کسی گفتی برو آفتابه را بیاور و اپارچ را آورد به او بگویید شما پارچ را هم نمشناسی.کار این آقا هنوز فرق ولایت و فضیلت رانمی داند و جوابیه می نویسد

    1. حسین آقا ظاهرا متوجه جواب آقای یاحق نشده اید. خلط بین مقبولیت و مشروعیت و مشروعیت به معنی دینی و به معنی عرفی یا عقلی هم کرده اید. کسی بر اکثریت مخالف حکومت می تواند بکند که به جبر باشد و این جبر نه اصل صلاحیت او مشروع (به معنی عرفی و عقلی یعنی مجاز) نیست و کسی واجد صلاحیت حکومت و مشروعیت به این معنی صلاحیت است که شرایط ان را داشته باشد. ضمنا نکته خوبی را اشاره کردید که برخی به برخی دیگر به قول شما امکان جرات فاش شدن نام خود را هم نمی دهند! (برعکس طرف مقابل) باید پرسید چرا؟ موفق باشید

  15. مساله اینست که کسانی که بار اول به صحبتهای آقای روحانی و طبعا به خود او حمله کردند یا عمدا یا سهوا دقیق صحبتهای او را نشنیدند یا نخواندند یا دقیق دیدند و شنیدند اما بنابر مصلحت سیاسی خواستند طور دیگری وانمود کنند … آقای روحانی هیچ حرفی از امامت و تایید الهی امام علی و یا پیامبر نزدند ( بهانه ای که آقایان به آن واسطه به روحانی حمله کردند) بلکه روحانی گفت حکومت و ولایت ( یکی از معانی ولایت حکومت است ) بدون حضور و خواست مردم محقق نمی شود و مردم باید کسی را بخواهند و اقبال نشان دهند تا بشود حاکم و رهبر و ولی جامعه …. در ضمن واکنش ها از جانب اشخاصی شده که خط و ربط سیاسی شان کاملا مشخص است کسانی که احمدی نژاد را بهترین و اطاعت از او را واجب و اطاعت از خدا می دانستند از مصباح تا رائفی پور و تا جنتی … و حالا لابد از نظر اینان روحانی که اصلا در سطح احمدی نژاد نیست تا بتواند در این موارد صحبت کند و اصلا مجتهد عضو خبرگان نیست تا صلاحیت داشته باشد ! احتمالا در این چند روزه ضربه نهایی را هم کسی دیگر خواهد زد … و 24 میلیون رای مردم هم هیچ !

    4
    2
  16. موضوع سخنرانیهای آقای رائفی پور با یه روند خاصی که این اواخر شتاب شدیدی گرفت از مباحث امام زمانی و مهدویت فاصله گرفت و به زدن اصلاح طلبان و دولت آقای روحانی تغییر جهت داد
    با همون روند هم انصاف از صحبتهاشون رخت بربست ومحبوبیت ایشون روز به روز کاهش یافت مشخصم بود سرنوشت کسیکه امثال احمدی نژاد (با وجود صحبتهای اهواز و توهین آشکار به رهبری باز هم رایفی با مغلطه از ایشون دفاع میکنه)و سعید قاسمی [..] رو میپرسته همینه البته تتلو رو هم به لیست اضافه کنید
    ایکاش آقای رائفی پور ، بجای […] شدن همون رائفی پور میموند و سقوط نمیکرد

    1
    5
  17. شما نظر بیهوده نده اقا رائفی پور بیشتر از من و تو و شما میدونه همیشه باید حرف دل رو نگه داشت بعد ضربه زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا