خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه چند اصلاح طلب در محکومیت اظهارات تریلسون

چند فعال سیاسی اصلاح طلب در بیانیه‌ای سخنان وزیر خارجه آمریکا را «مداخله جویانه» خوانده و آن را محکوم کردند.

متن این بیانیه که «سید مصطفی تاجزاده، حمیدرضا جلایی پور، جلال جلالی زاده، سعید حجاریان، محمد رضا خاتمی، عبدالله رمضان زاده، محسن صفایی فراهانی، عباس عبدی، فیض الله عرب سرخی، علیرضا علوی‌تبار، محمد كيانوش راد، آذر منصوری و محسن میردامادی» جزو امضا کنندگان آن هستند، در پی می‌آید:

✅همگان از این واقعیت تلخ آگاهند که شرایط کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نه تنها نسبت به سایر مناطق جهان در وضعیت خطیرتری قرار دارد، بلکه در تاریخ این منطقه نیز چنین بحران بزرگی مشاهده نشده است. اگرچه بخش مهمی از این بحران ریشه داخلی دارد و ناشی از ضعف و نبود حکومت‌های مردمسالار و آزاد در منطقه است ولی یکی از علل مهم و تشدید کننده بحران، دخالت‌های بیگانگان بویژه دولت امریکا در منطقه است. واشنگتن برخلاف ادعای دفاع از حقوق بشر، صرفاً براساس منافع خود از ارتجاعی‌ترین کشورهای منطقه حمایت می کند بگونه ای که می توان گفت ریشه‌های افراط‌گرایی در منطقه و جهان به نحوی متأثر از عملکرد آنان است.

✅دولت کنونی امریکا نیز به جای کمک به صلح و آرامش در منطقه، می‌کوشد با حمایت از رژیم ارتجاعی عربستان منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کند و آن را حتی به کشورهای باثبات از جمله ایران گسترش دهد. اظهارات وزیر امور خارجه ترامپ در خصوص کشورمان مبنی بر این که: «سیاست ما در قبال ایران این است که هژمونی و برتری آن را عقب رانده و توانایی آنها در تولید سلاح هسته‌ای را مهار کنیم و از عناصری در داخل ایران حمایت کنیم که منجر به انتقال مسالمت‌آمیز حکومت شود. و البته همان‌طور که می‌دانیم، آن عناصر حضور دارند»، سخنانی تحریک‌آمیز و خلاف قواعد حقوقی و بین‌المللی است و نتیجه‌ای جز گسترش بی‌ثباتی بیشتر در منطقه و در نتیجه توسعه جنگ و تروریسم ندارد.

✅این اظهارات در شرایطی بیان می شود که اکثریت قاطع مردم ایران پای صندوق‌های رأی حرف‌ خود را می زنند و در همان حال کاخ سفید برای غارت درآمدهای نفتی منطقه از کشورهایی حمایت می‌کند که کاملا استبدادی اداره می شوند.

✅بر این اساس ما امضاکنندگان زیر اظهارات وزیر خارجه ایالات متحده را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام کنشگران سیاسی و روشنفکران ایرانی و جهانی می‌خواهیم که با محکوم کردم چنین اظهاراتی اجازه ندهند که بیش از این بر زخم‌های منطقه نمک پاشیده شود که در جهان جهانی شده کنونی بحران به منطقه محدود نخواهد شد و دود آن به چشم همه از جمله مردم امریکا خواهد رفت.

خبرگزاری آلمانی: «واکنش تند ایران به حمایت آمریکا از تغییر مسالمت‌آمیز رژیم»

واکنش شخصیت نزدیک خاتمی به اظهارات تیلرسون: تشکر!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کاش این مخالفت با اظهارات این آقا زودتر و عملی تر بیان میشد تا خود حساب کارشان را بکنند و امیدی به نیروهای مومن داخلی نبندند و باید از این پس به گونه ای رفتار کنیم که دیگر ناامید از تغییر نظام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا