خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روحانی شکست خورده‌ها را درک کند»

رویداد۲۴: دبیر کل حزب کارگزاران تاکید کرد: یکی از کارهای مهمی که روحانی باید انجام دهد تا مخالفان آرامش پیدا کنند و وضعیتشان به لحاظ روحی و روانی به خاطر تبلیغاتی که صورت گرفت به ثبات برسد این است که بی توجه به تمام هجمه‎ها و تخریب‎ها با تعیین خط‌مشی مسیر حرکت دولت دوازدهم را هموارتر سازد.

دلواپسان مجلس  برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور 64 امضا جمع‌آوری کردند، اینکه تا چه اندازه صاحبان امضاها از آن‌ها مطلع هستند و اساساً این امضاها چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد بحث فرعی است، اما این کار خود به‌تنهایی نشان از تلاش برای ایجاد مشکل در مسیر دولت دوازدهم و ناکارآمد جلوه دادن آن است.

بازنده‌ها در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه در ظاهر هنوز به این باور نرسیده اند که نتیجه انتخابات بر اساس پیش‌بینی‌ها و تلاش‌های فراوان آنان پیش نرفت و درنهایت اتفاقی که موردنظرشان بود محقق نشد؛ بنابراین مشاهده می‌شود که همین گروه در سطح جامعه در حال پخش بذر ناامیدی هستند.

افزایش فشار اقلیت به رئیس‌جمهور منتحب اکثریت مردم ایران برای ناتوان نشان دادن دولت اول او مخصوصاً در حوزه مباحث اقتصادی این روزها خود را بیشتر از گذشته به نمایش گذاشته است و منتقدان به‌قدری در این زمینه عجله دارند که منتظر تشکیل دولت دوم او و معرفی اعضای جدید کابینه نشده‌اند.

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران در این رابطه که روحانی باید چه‌کاری انجام دهد تا تندروها وادار به عقب‌نشینی شوند، گفت: دولت باید شرایط کسانی که در این انتخابات شکست خوردند و موفق به اخذ رأی لازم نشده‌اند را درک کند. به‌هرحال ناراحتی و عصبی بودن آنان به‌خصوص به دلیل بیان وعده‌های جدی که درباره تک دوره‌ای بودن دولت روحانی طرح می‌کردند و آن را در رسانه‌ها و جمع‌های خود با قاطعیت منتشر می‌ساختند، طبیعی است. دولت باید این مسئله را احساس کند و تلاش خود را به کار بندد تا کسانی که مایل به بر سرکار آمدن مجدد او به هر دلیل نبودند را آرام سازد.

وی در ادامه اضافه کرد: مردم با سلیقه‌های متفاوت در این کشور زندگی می‌کنند و روحانی هم خودش را رئیس‌جمهور همه ملت ایران دانسته است، بنابراین یکی از کارهای مهمی که روحانی باید انجام دهد تا مخالفان آرامش پیدا کنند و وضعیتشان به لحاظ روحی و روانی به خاطر تبلیغاتی که صورت گرفت به ثبات برسد این است که بی توجه به تمام هجمه‎ها و تخریب‎ها با تعیین خط‌مشی مسیر حرکت دولت دوازدهم را هموارتر سازد.

کرباسچی در این رابطه توضیح داد: مخالفان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت‌ماه علیرغم تبلیغاتی که مخاطب آن بودند، نه‌تنها رئیس‌جمهور تک دوره نشد بلکه استقبال بیش از 50 درصدی مردم را به نام خود ثبت کرد که این امر از آغاز انقلاب تا به امروز برای رئیس‌جمهوری در دومین دوره خود بی‌سابقه است. میزان آرا حسن روحانی بدون شک نشانه اعتماد و باور مردم با تمام نقص‌هایی که درزمینهٔ اجرایی و اقتصادی ممکن است وجود داشته باشد، بود.

دبیر کل حزب سازندگی در ادامه اظهار داشت: دولت باید با توجه به این سرمایه تلاش کند کشور را در مسیر اصلی قرار دهد و این کار با سرعت بخشی به کارها صورت می‌گیرد. مجلس دهم با دولت همراه است و رئیس‌جمهور هم تجربه‌های خوبی از نیروهایی که با او کار کرده‌اند، به دست آورده بنابراین به‌خوبی می‌داند چه کسانی اهداف دولت او را بهتر برآورده خواهند کرد که درنتیجه انتخاب‌های منطقی و درست مخالفان او اعتماد پیدا خواهند کرد که در مسیر منافع ملی قدم برداشته می‌شود.

وی در این خصوص که رئیس دولت اصلاحات علیرغم آنکه موفق به جلب رضایت مردم شد ولی در روزهای پایانی دولت خود را یک تدارکاتچی معرفی کرد و حتی بحث بحران در هر 9 روز را به میان آورد، روحانی از چه ابزارهایی باید استفاده کند که در پایان دولت خود چنین گله‌مند نباشد، توضیح داد: نسبت به این نظر آقای خاتمی در آن زمان که ایشان مسئله را خیلی جدی طرح کردند، باور ندارم. آقای خاتمی به اختیارات رئیس‌جمهور و مشکلاتی با مجلس داشتند اشاره کردند حرف ایشان یک مقدار ناشی از شکسته نفسی بود.

کرباسچی در ادامه تصریح کرد: آقای خاتمی در دوره اول و دوم کارهای بسیاری انجام داد و در تاریخ از او یادگارهای زیادی باقی‌مانده است؛ بنابراین قبول ندارم که ایشان یک تدارکاتچی بودند، احتمالاً به دلیل شکسته‌نفسی که موفق به اجرایی کردن تمامی توقعات نشده، این نظر را داده است. در پایان دوره خاتمی ما بهترین وضعیت اقتصادی را داشتیم حتی به لحاظ مسائل سیاسی و فرهنگی که مشکلاتی وجود داشت، اما رشد آن‌ها قابل‌مقایسه با دولت‌های بعدی و حتی شاید قبلی نیست.

دبیر کل حزب کارگزاران اظهار داشت: در مورد آقای روحانی نیز باید توضیح داد که او در همین چهار سال اول کارهای بزرگی به ثمر رسانده که خیلی روشن است. کنترل تورم برای ما یک امر بی‌سابقه و تاریخی است که در طول یک دوره کمتر از چهار سال محقق شد همچنین تک‌رقمی شدن تورم افسارگسیخته و یا خارج شدن روابط خارجی کشور از حالت متشنج که هرلحظه در معرض تهدید محافل بین‌المللی قرار داشتیم، موجبات دستیابی به آرامش را به وجود آورده است. البته کم و بیش در بعضی از دولت‌های خارجی آهنگ‌های ناموزونی زده می‎شود ولی مجموعه جهانی درباره ایران ذهنیت بسیار مثبتی پیداکرده است.

وی در پایان اضافه کرد: آقای روحانی در چهار سال دوم دولت خود باوجود مشکلاتی که در داخل و خارج از کشور خواهد داشت و معضلاتی که برای اداره کشور به وجود می‌آید، مطمئناً کارنامه مفیدی به ثبت خواهد رساند همکارانی که انتخاب می‌کند باعث فعال‌تر شدن دولت و رفع بیشتر مشکلات و رشد توسعه‌ای بیشتر کشور خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. شگفتا … آقای کرباسچی تا به حال در جمهوری اسلامی کی چنین رفتاری که با روحانی میشه با کس دیگه ای شده اونهم بعد از یک برد قاطع بر رقیبی که متاسفانه از پشتوانه هایی برخوردار بود و هست که نباید … ! حالا اونها باز هم با همون پشتیبانی که الان دیگه جلوبانی هست سعی در تحقیر و توهین به رییس جمهور رو دارند اینها باید به احترام مردم کوتاه بیان … مگه روحانی همون اول نگفت من رئیس جمهور همه ام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا