خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وحیدی: دولت سیزدهم با اقدامات خود، امید را در جامعه احیا کرده است!

وزیر کشور گفت: با کمکی که دولت انجام داد، هم‌اکنون حدود ۵میلیون کارت ملی افرادی که چندین سال در انتظار بودند تحویل شده است و تا دو ماه دیگر نیز الباقی کارت‌ها تحویل خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در برنامه صف اول سیما به‌مناسبت هفته دولت طی سخنانی اظهار داشت: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی و ایران قوی کار خود را شروع کرد؛ دولت در شرایطی کار خود را شروع کرد که بسیاری ناامیدی را گسترش داده بودند و همه امور کشور را در گروی خارجی‌ها و برخی توافقات خارجی می‌دانستند و روحیه یأس بر کارگزاران حاکم شده بود و تلاش می‌شد که این روحیه بر مردم هم حاکم شود.

وی افزود: طبیعی بود اولین کار دولت جدید فائق آمدن بر احساس ضعفی بود که در دولتمردان به وجود آمده بود و این کار با قدرت انجام گرفت و دولت با نشاط و امیدواری جدی وارد صحنه شد.

وزیر کشور گفت: گام بعدی این بود که باید نشان می‌دادیم در داخل کشور توانا هستیم و امورات ما وابسته به توافقی که یک سر آن خارجی‌ها هستند، نیست و این نگاه در اقدامات دولت خود را نشان داد. گام سوم این بود که این فهم به طرف مقابل منتقل شود و او با محاسبه صحیحی از دولت جدید وارد معرکه باشد و این فهم از سیاست‌های دولت رخ داد.

وحیدی خاطرنشان کرد: هم‌چنین باید به فوریتهای کشور رسیدگی می‌شد؛ یکی تأمین نیازهای فوری بود و دولت ذخایر راهبردی را تأمین کرد و مسئله بعدی کمبود بودجه حدود 450 هزار میلیارد تومان بود و از این موضوع هم با مدیریت و قدرت عبور کردیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره برنامه دولت و ستاد اربعین برای مراسم اربعین حسینی(ع)، بیان کرد: گام اول لغو روادید بود که با پیگیری جدی دولت انجام گرفت و مرزهای دیگری به مبادی عبور زوار اضافه شد. با توجه به گرمی هوا، ما پیش‌بینی‌های متعددی داریم تا زوار از این بابت در سختی قرار نگیرند و حتی با عراقی‌ها صحبت داشتیم که از برگ تردد مرزی برای زوار استفاده کنیم ولی هنوز دولت عراق این را ابلاغ قطعی نکرده است.

وزیر کشور به اقدامات دولت در تسهیلات سفر اربعین اشاره کرد و گفت: دولت در زمینه لغو روادید، هزینه بیمه، هزینه پارکینگ‌ها، بلیط‌ها و غیره اقدامات مهمی انجام داده است که مردم عزیز ما به‌خوبی از آن اطلاع دارند و دولت می‌کوشد تا حد امکان این سفر را تسهیل کند.
وحیدی تصریح کرد: بیش از 16 هزار پروژه آماده افتتاح داریم که حدود 124 هزار میلیارد تومان ارزش دارد؛ این‌ها پروژه‌هایی است که در طول عمر دولت سیزدهم به ثمر رسیده است، هم‌چنین حدود 1800 واحد تولیدی غیرفعال، احیا شده و هم‌اکنون مشغول کار است. دولت ضمن اینکه با مسائل متعددی روبه‌رو بوده، در پروژه‌های عمرانی، صنایع، احیای واحد‌های تولیدی و جذب سرمایه‌گذاری فعال بوده است.

وی درباره مصوبات سفرهای استانی دولت گفت: این امر امید را بین مردم ایجاد کرده است و اقدامات و مصوبات ما با کار کارشناسی انجام گرفته است؛ وزارت کشور 70 درصد تعهدات خود را در این سفرهای استانی به ثمر رسانده است. مردم به‌خوبی می‌بینند که این سفرها چه تأثیر مثبتی داشته است.

وزیر کشور در ادامه ابراز کرد: حدود 10 میلیون نفر کارت ملی خود را دریافت نکرده بودند و با کمکی که دولت انجام داد، هم‌اکنون حدود 5 میلیون کارت ملی افرادی که چندین سال در انتظار بودند تحویل شده است و تا دو ماه دیگر نیز الباقی کارت‌ها تحویل خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: این مسئله مورد تأکید رییس‌جمهور و دولت است که ما اختیارات را به استان‌ها ببریم و حکمرانی را به مناطق و استان‌ها برسانیم و این در دستورکار وزارت کشور هم هست. این افق را در نظر داریم که ما بیشتر نقش هدایتگر را داشته باشیم و کار اصلی در استان‌ها انجام بگیرد. در بودجه 1401 در نظر گرفته شد که اختیارات به استانداران داده شود.

وی پس از اشاره به اقدامات دولت در مواجهه با حوادث طبیعی و سیل و زلزله گفت: به‌عنوان مثال، رسانه‌های معاند فقط یک‌بار به اخبار سیل در بلژیک پرداختند ولی ده‌ها بار به انتشار اخبار سیل در ایران پرداختند و می‌خواستند ناکارآمدی را القا کنند؛ هم‌چنین در ماجرای متروپل بارها به انتشار اخبار پرداختند ولی پیش از آن در فروریزش ساختمانی در میامی، یک بار خبر آن را اعلام کردند. مردم ما به‌خوبی می‌دانند که دشمنان چه‌چیزی را دنبال می‌کنند. ما کار و وظیفه خود را انجام می‌دهیم و این انجام وظیفه، تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا