خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وزیر دفاع آمریکا مخالف مواضع تهاجمی علیه ایران است»

یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از دو تن از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد: بارها مقامات اطلاعاتی خواستار مواضع تهاجمی‌تر در قبال ایران شدند اما وزیر دفاع ترامپ با این درخواست مخالف است.

به گزارش ایلنا، «دیلی کالر» نوشت: دولت ترامپ را افرادی تشکیل می‌دهند که با ایران دشمنی دیرینه دارند اما شخصیت‌های کلیدی پنتاگون و شورای امنیت ملی در مورد نحوه مقابله با رشد نفوذ ایران در خاورمیانه اتفاق نظر ندارند.

دیلی کالر به استناد گزارش فارن پالسی نوشت: دو  تن از  مقامات شورای امنیت ملی، «ازرا کهن واتنیک» یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا و «درک هاروی» مشاور امور خارومیانه از آمریکا خواسته‌اند که با حضور ایران در جنوب سوریه مقابله کند. جیمز متیس با این درخواست موافقت نکرده است.

دیلی کالر مدعی شد: این تصور وجود دارد که ایران هزاران نیرو برای حمایت از بشار اسد به سوریه فرستاده است. این نیروهای نیابتی مشکل بزرگ ماه‌های اخیر آمریکا هستند و بارها آمریکا مجبور شده در برابر این نیروها از خودش دفاع کند.

این پایگاه خبری نوشت: کهن واتنیک و هاروی خواستار حمله علیه این نیروها شده‌اند اما متیس بارها این برنامه را رد کرده است. این در حالی است که ماتیس به رویکردها و مواضع سخت در قبال ایران معروف است. به گونه‌ای که او یک بار پیشنهاد حمله به ایران را مطرح کرد که با مخالفت دولت اوباما مواجه شد.

بر اساس گزارش فارین پالسی فرماندهان ارتش آمریکا و دیپلمات‌ها با ایده اخیر متیس مبنی بر مخالفت با حمله به مواضع ایران در سوریه موافق بودند و می‌گفتند آمریکا به یک جبهه دیگر در خاورمیانه نیاز ندارد؛ چرا که درگیر جنگ با داعش است. نیروهای ائتلاف علیه داعش بارها اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند با نیروهای حامی سوریه بجنگند و از همه خواستند روی مبارزه با داعش تمرکز کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا