خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به خاطر حواشی «زیر پای مادر» را زير سوال نبرید

طراح صحنه سریال «زیر پای مادر» گفت: فقط توقع من از دوستان خبرنگارمان اين است كه به خاطر اين حواشي پیش‌آمده سريال زیر پای مادر را زير سؤال نبرند و درباره‌ی سريال بي قصد و غرض صحبت كنند و ديگر عوامل كار را مورد هجمه قرار ندهند.

«محمدصادقی» طراح صحنه و لباس سریال «زیر پای مادر» در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز در مورد حواشي پیش‌آمده در نشست خبري اين سريال گفت: من در اين نشست خبری حضور نداشتم و دقیقاً از شروع جلسه نمی‌دانم چه اتفاقاتي و چه صحبت‌هایی ردوبدل شده كه به اين تنش رسيده است ولي گاهي دوستان خبرنگار هم سؤالاتی می‌پرسند كه در حیطه‌ی تخصصي بازيگر نيست.

او ادامه داد: خبرنگاران گاهی آستانه‌ی تحمل بازيگر را پايين مياورند و منجر به برخوردهايي می‌شود كه نه در شأن بازيگر است و نه در شأن خبرنگار و نه در شأن پروژه‌ای كه با عوامل حرفه‌ای ماه‌ها زحمت‌کشیده‌اند. به نظرم بهتر است از حواشي و اين ماجراها فاصله بگيريم، من مطمئنم اين دلخوری‌ها و اين سوتفاهمات به‌زودی حل می‌شود.

صادقی درباره‌ی انتقاداتی بعد از نشست خبری نسبت به سریال می‌شود گفت: فقط توقع من از دوستان خبرنگارمان اين است كه به خاطر اين حواشي پیش‌آمده سريال را زير سؤال نبرند و درباره‌ی سريال بي قصد و غرض صحبت كنند و ديگر عوامل كار را مورد هجمه قرار ندهند.

وی درباره‌ی صدای منتشرشده از رامبد جوان گفت: آقای رامبد جوان در يك گروه خصوصی هنرمندان و خبرنگاران در تلگرام این حرف‌ها را زده‌اند و انتشار صدای ایشان بدون اجازه‌ی آقای جوان و در كمتر از پنج دقيقه توسط يك خبرنگارِ غیرم تعهد، بسيار غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است. این هم نمونه‌ی يك رفتار غیر حرفه‌ايست که آبروی این قشرِ شریف را می‌برند.

صادقی درباره‌ی انتقاداتی که نسبت به قصه‌ی این سریال می‌شود گفت: آقای سعيد نعمت‌الله چندین سال است كه به‌طور حرفه‌ای با همين شيوه و اين ادبيات فیلم‌نامه می‌نویسند و مخاطبان زيادي هم دارند و به نظرم مسائل روز و دغدغه‌ی خانواده‌ها و جوانان و جامعه را با روش و سبک‌ خودشان بيان می‌کنند و هميشه هم موفق بوده‌اند.

او ادامه داد: اينكه امروز بعضي از دوستان خبرنگار به مزاجشان خوش نيامده به نظرم كمي بی‌انصافی است، كه البته خيلي هم مهم نيست زيرا مخاطبان ما مردم و همه‌ی اقشار جامعه هستند و ما فقط براي اصحاب رسانه کار نمی‌کنیم. تا امروز هم خدا را شكر در نظرسنجی‌ها كار بسيار مورد استقبال مردم قرار گرفته، زیرا به نظرم اين كار قصه‌ای نو و جسورانه دارد كه تا به امروز در تلويزيون سريالي با اين مضمون نداشتيم.

این طراح صحنه و لباس که دومین همکاری خود با بهرنگ توفیقی را تجربه می‌کند درباره بازیگران جوان این سریال گفت: بین بازیگران جوان سریال، مجید نوروزی (کاراکتر اشکان) به نظرم موفق عمل كرده و می‌توان مسير روشني را در آينده برايش تصور كرد.

صادقی درباره همخوانی طراحی صحنه در چند لوکیشن مختلف سریال گفت: سعی شد فضاها شبیه هم نشود و فضای قدمگاه، مشهد، تهران و انزلی متفاوت باشد. بخش اعظم کار دکور بود (کبابی و جگرکی خلیل، حیاط خانه‌ی پدرِ رخساره، مغازه قاب فروشي و خانه عروس و داماد، كارگاه رخساره، خانه‌ی صدرا، دکور بودند و …)
اصولاً ما هيچ لوكيشني را بدون تغييرات استفاده نكرديم، درباره‌ی لباس‌ها هم سعي كردم با كاراكترها و حتي رنگ لوكيشن‌ها همخواني داشته باشد.

او درباره جزییات طراحی صحنه افزود: حتي کوچک‌ترین و جزیی‌ترین اكساسوارها هم بر اساس شخصیت‌ها طراحي شد.

او درباره‌ی میزان دخالت تهیه‌کننده و کارگردان برای طراحی صحنه گفت: از طرف آقای سعيد نعمت‌الله و بهرنگ توفیقی و گروه تولید دست ما باز بود بحث هزینه نشد و هر نظر و ایده‌ای داشتم حمايت كردند و آزادی عمل داشتم و البته نظرات آقای سعيد نعمت الله هم برای من در اولویت بود.

او درباره‌ی دومين همکاری خود با بهرنگ توفيقي گفت: بهرنگ توفيقي کارگردانی است آرام و صبور كه اين ويژگي براي بخش كاري من بسيار حائز اهميت است، آقای توفيقي اصولاً اهل مشورت و كار تيمي است و اين ويژگي به همه‌ی عوامل احساس مسوولیت بيشتري می‌دهد.

صادقی درباره‌ی سومين همکاری خود با سعيد نعمت الله گفت: من سال‌ها قبل با ايشان يك تله‌فیلم کارکرده بودم و اين شروع همكاري و البته دوستي ما شده بود كه پس از چهار سال با سريال پشت‌بام تهران همكاري مجدد ما شكل گرفت. سعيد نعمت‌الله به‌اندازه‌ی فیلم‌هایش بامعرفت است، او شبیه قصه‌هایش است، اصيل و دوست‌داشتنی و بامعرفت، شايد همين ویژگی‌هایش است كه باعث شده قصه‌هایش هم براي مخاطب دوست‌داشتنی و ديدني باشد زیرا به نظرم در حرفه‌اش خشك رفتار نمی‌کند و نوشته‌هایش را عاشقانه می‌نویسد و هیچ‌وقت برايش عادي نمی‌شود.

وی در انتها درباره‌ی علاقه‌ی شخصی خود به کاراکترهای سریال گفت: به نظرم همه‌ی همكارانم خوب از پس كاراكترها برآمده‌اند و واقعاً براي من انتخاب كار سختي است، زيرا هر كاراكتری در جاي خود جذاب و ديدني است، فكر می‌کنم بهتر است این‌گونه بگويم كه در فیلم‌نامه چند شخصيت جذاب‌تر داريم كه از نظر من يكي از آن‌ها آتنه است و يا اسماعيل نفر، زيرا كاراكترهايي هستند كمتر دیده‌شده و در نتیجه دیدنی‌تر، اصولاً شخصیت‌های خاكستری هميشه در همه‌ی آثار جذاب‌ترند، البته از بازي خوب كامبيز ديرباز و خانم نظريه هم نمی‌توان گذشت، برای من همه‌ی بازی‌ها ديدني بود و همه‌ی بازيگران از پس نقششان برآمده‌اند و نقش مانند لباسي اندازه‌ی تنشان است، مثل عليرضا آرا يا مجيد واشقاني و استاد بهزاد فراهاني عزيز. در آخر از همه‌ی مردم كه با ديدن سريال در اين ايام ما را همراهي می‌کنند تشكر می‌کنم و به همه‌ی همكارانم در پروژه‌ی زير پاي مادر خسته نباشيد مي‌گویم و از شما هم ممنونم.

محمد صادقی طراح صحنه
محمد صادقی- بهرنگ توفیقی- حمید نعمت الله/ عکاس: محمد دارایی

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بدون تحصیلات اکادمیک و مرتبطه و فقط و فقط با پارتی خواهر و شوهرخواهرش (مهدی هاشمی) چندین ساله جای جوانان تحصیل کرده و خلاق صحنه رو اشغال کرده و هیچ ارگان ناظری بررسی نمیکنه عوامل پشت صحنه اصولا چه کسانی هستند و چجوری وارد صنعت فیلم و هنر این مملکت میشوند!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا