خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاخ سفید: تحریم جدید علیه ایران را «وتو» میکنیم

انصاف نیوز: آن گونه که از روند اوضاع و تحولات سیاست آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران برمی آید، شکاف میان کنگره و کاخ سفید بر سر نحوه اقدام مناسب در قبال ایران، روز به روز در حال افزایش است. در جدیدترین مورد و در اقدامی بی سابقه، کاخ سفید رسماً اعلام کرده که اگر سنا تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند، رئیس جمهور آمریکا آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، کاخ سفید ساعتی پیش اعلام کرد که طرح تحریم های جدید علیه ایران، به روند دیپلماتیک موجود در قبال جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد می کند و سنا نباید اقدام به وضع چنین تحریم هایی علیه ایران کند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشته: «ما بر این باوریم که اکنون زمان وضع هیچ گونه تحریم جدید از سوی کنگره نیست. بسیار مهم است که از انجام اقدامی که به طور بالقوه سبب از میان رفتن فرصت برای راه حل دیپلماتیک شود، اجتناب کنیم».

کارنی در ادامه تأکید کرده اگر چنین تحریم هایی از سوی سنا وضع شود، اوباما آن را وتو خواهد کرد. وی گفته: «ما معتقدیم که این اقدام (وضع تحریم ها) ضروری نیست. ما معتقدیم که این طرح تصویب نخواهد شد. اما اگر هم تصویب شود، رئیس جمهور آن را وتو خواهد کرد».

گفتنی است در تحولی دیگر در همین زمینه، 10 تن از سناتورهای ارشد آمریکایی نیز ضمن اعلام مخالفت با طرحی که توسط همکارانشان تهیه شده، هشدار دادند که تصویب این طرح سبب ضربه خوردن روند مذاکرات با ایران خواهد شد. این 10 سناتور که ریاست کمیته های سنا را بر عهده دارند، ضمن تهیه نامه ای اعلام کرده اند که «به طور متحد و قویاً با وضع هرگونه تحریم جدید در زمان جریان داشتن مذاکرات مخالفند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا