خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض گسترده کاربران توییتر به محسن رضایی درباره‌ی “کربلای چهار”

«عملیات #کربلای_چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته های او. با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ده روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات #کربلای_پنج را انجام دادیم.»

این ادعای محسن رضایی درباره‌ی عملیات کربلای چهار که روز گذشته در حساب کاربری او در توییتر منتشر شده است با اعتراض گسترده‌ای از سوی کاربران توییتر مواجه شد. نکته جالب توجه درباره‌ی توییت‌های اعتراضی خطاب به این فرمانده اسبق سپاه پاسداران آن است که حامیان اغلب طیف‌های سیاسی به این توییت آقای رضایی معترض هستند.

در ادامه پاسخ حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور و هم‌چنین چند نمونه از توییت‌های اعتراضی خطاب به محسن رضایی را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

حسام‌الدین آشنا: فرمانده کل؛ سلام بر شما. ده‌ها هزار رزمنده و خانواده هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از چند شب قبل از عملیات کربلای چهار آسمان از منورهای چلچراغی دشمن مانند روز روشن شده بود. بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا تنها ۴۵ دقیقه پس از آغاز عملیات، تقریبا تمام قبضه‌ها مورد اصابت توپ‌های دشمن قرار گرفت. هیچ‌یک از هزاران مجروح عملیات نپرسیدند چرا وقتی اولین موج مجروحان به بیمارستان صحرایی علی‌بن ابی‌طالب رسید هنوز پزشکان و پرستاران از وقوع عملیات آگاهی درستی نداشتند ولی رادیوی منافقین و رادیو بغداد هر لحظه وضعیت عملیات را اعلام می‌کرد.
برادر محسن؛ بین عملیات فریب و عملیات لو رفته تفاوت از زمین تا آسمان است. تحلیلهای پسینی مشکلی را حل نمی‌کند.
ما شایدخطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.
فرمانده عملیات فریبنده، سلام بر شما. وقت آن رسیده که در سی‌امین سالگرد پایان جنگ و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تن به شفافیت داده و به سوالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در باره رازهای سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید. شما تا به حال در قامت یک قهرمان ملی جلوه کرده‌اید. اما اکنون با این سخنان در باب آن عملیات تلخ دیگر نمی‌توانید پشت نام سرداران شهید پنهان شوید و باید خود را برای سوالات سخت آماده کنید. همه باید مراقب خودشیفتگی باشیم.


آسیه باکری: به عمو مهدی می گن برگرد عقب می گه: برگردم به مردم بگم بچه هاشون رو کجا جا گذاشتم! آقای رضایی برای آخر عاقبت خودتون و راحتی اعصاب بازماندگان جنگ تحمیلی دیگه ننویسید، مرهم نیستید عذرخواهی بلد نیستین، لااقل سکوت رو تمرین کنید!

ابراهیمی سوته: #عملیات_کربلای۴ به عنوان گردان پشتیبان بودم و اکثر همرزمان در عملیات یا شهید شدند و یا جانباز … آقای #محسن_رضایی یک بار هم شجاعت به خرج دهید از اشتباه خود عذرخواهی کنید.. #عملیات_کربلای۵ هم که مجروح شدم با توجه به شهادت و جانبازی نیروهای خودی دست آورد زیادی نداشتیم!

احسان محمدی: هر وقت #محسن_رضایی کلمه ای حرف می زند فکر می کنم وقتی در این سن، در فضای آرام غیرجنگی و با مدرک دکترا، قدرت تحلیل اش این اندازه است، زمان #جنگ، در اوج جوانی و شور جنگ به عنوان فرمانده چه تصمیماتی گرفته است؟

حسین دهباشی: سردار حذف فرموده‌اند که کربلای۴ در شرایطی انجام شد که مرحوم هاشمی (فرمانده جنگ) از موعد و جزئیات آن بی‌خبر بود اما دشمن به مقیاس گروهان حتی کالک عملیاتی ما را داشت! یک متر هم تصرف نشد. توپخانه خودی اشتباها خودمان را می‌زد، صدهاغواص زنده به گور شدند و هزاران مجروح طعمه آب یا کوسه‌ / دشمن ضدحمله خود به عملیات کربلای۴ (۵دی۱۳۶۵) را نامیده بود: «حصاد الاکبر» یعتی “بزرگترین درو!” یعنی آنچنانکه خوشه‌های گندم را در دشت درو می‌کنند، رزمندگان ایرانی را از بیخ و بن درو کردیم! حالا سردار به آن فاجعه می‌گوید: “فریب دشمن!” با خواندن‌اش خون در رگِ آدم خشک می‌شود!

محمدحسن نجمی: کاشکی محسن رضایی قبل از اینکه درباره کربلای۴ چیزی بنویسد و بگوید اول یک دور عکس‌های جوانانی که در کربلای۴ پرپر شدند را می‌دید بعد اگر توان داشت، توییت می‌کرد!

مازیار خسروی: #هاشمی_رفسنجانی: “خبر لو رفتن عملیات (#کربلای_چهار ) را شنیدم.معلوم شد آن نقطه اساسی که می‌خواستیم از آن عبور کنیم، عراقی‌ها مطلع شدند.من و آقای رضایی به گونه‌ای خبر را اعلام کردیم که یک عملیات فریب بود یعنی این‌گونه آن تبلیغات را خنثی کردیم”
وای به حال فرماندهی که خودفریبی می‌کند

سینا جهانی: آقای #محسن_رضایی !! شما در تشخیص مصلحت خود درماندید! نه میدانید چه زمانی باید چه حرفی را زد و نه میدانید سکوت چیست. افسوس به حال نظامی که شما در تشخیص مصلحتش صاحب حتی«یک» نظر هستید.

رضا ویسی: واکنش افکار عمومی به توییت #محسن_رضایی درباره عملیات #کربلای_چهار نشان داد موضوع #جنگ ایران و عراق هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پایان آن در ذهن مردم زنده است و سوالات پاسخ نگرفته مردم از مسولان بسیار./ #کربلای_چهار لورفته بود و وظیفه #محسن_رضایی عدم انجام عملیات بوده.پیروزی محدود تاکتیکی در #کربلای_پنج ،شکست سنگین کربلای چهار را توجیه نمی کند.خون حتی یک سرباز هم مهم است چه رسد به هزاران تن.فراهم شدن امکان نقد واقعی جنگ،سره را از ناسره جدا خواهد کرد

سیدعلی مجتهدزاده: کسانی که عدم رعايت حجاب را #خيانت_به_خون_شهدا ميدانند عجيب است حضور چنين افرادی در مناصب مهم به جای محاکمه شان بدليل بی کفايتی و به کشتن دادن جوانان ملت رگ غيرتشان را نميجنباند #محسن_رضایی

مسعود بهنود: من به خاطر جنگ احترامی برای آقای محسن رضایی قایل بودم. اما متاسفانه ماندن در قدرت و صحنه باعث شده که او خود همه احترام را فروخته و نابود کرده. راه حلش برای اقتصاد گروگانگیری ست و برای تاریخ جنگ، دروغگویی. ۴۰ سال گذشته و در این مدت تجربه ها دیده هنوز اینست وای به زمان فرماندهی.

شوهر آهو خانم: #محسن_رضایی چنان راحت میگه کربلای۴ رو انجام دادیم تا برای کربلای۵ عراقی‌ها رو فریب بدیم انگار رونالدینهویه که به چپ نگاه کرده به راست پاس داده! مرد حسابی صحبت پنج شش هزار جوون مملکته که پرپر شدن

دریا: جناب محسن رضایی اونهمه شهید مگه عروسک بودند؟ 175غواص دست بسته، 7000شهید،6000جانباز،مگر احساسات مردم اسباب بازی شماست؟؟؟ شما باید در دادگاه نظامی حاضرشوید.

گورباچف: اوضاع مملکت را ببینید که آقای محسن رضایی تصمیم گرفته‌اند در سالگرد کربلای ۴، یکی از بزرگترین شکست‌های نظامی تاریخ معاصر را توجیه کنند. با بهانه‌ای که حتی در کلاس‌های عقیدتی – سیاسی مساجد هم قابل طرح نیست. کاش لااقل مصلحت شخصی خودشان را درست تشخیص داده، سکوت می‌کردند.

احسان بداغی: آمارتلفات #کربلای_چهار تا13هزارنفر هم ذکرشده؛ شامل6هزار شهید و7هزار مجروح. ازجمله 175غواصی که با دست بسته زنده به گور شدند.اگر بپذیریم اینها هزینه #فریب_دشمن بوده نه اشتباه فاحش فرماندهانی چون محسن رضایی، بازهم لیاقت آنها زیرسوال میرود که چرا ناتوان ازیافتن راهی کم هزینه تر بودند.

علی احمدنیا: محسن رضایی با آیفون آمریکایی توییت زده و گفته عملیات #کربلای_چهار با در حدود ۶۰۰۰ نفر کشته و ۷۰۰۰ مجروح (۱۳٬۰۰۰ تلفات کل) برای فریب دشمن بوده.

صدرا: حالمون بد شد آقای رضایی اون همه جوون و پر پر کردین حالا میگین عملیات فریب بود؟؟؟؟! والله خجالت هم خوب چیزیه جوونایی که با توپ 23 در فجیع ترین حالت ممکن زیر آب شهید شدند!

دغدغه‌م حاجی هستش: همچنان منتظر هستم كه آقاى رضايى بيانيه بدن كه حساب توئيترى بنده هک شده و توييت‌هاى مرتبط با #عملیات_کربلای۴ به هیچ‌وجه مورد تاييد اينجانب نمى‌باشد./عراقى‌ها پاتک به عمليات #كربلاى_٤ رزمندگان ايرانى را “حصاد‌الاکبر” یا “دِروى بزرگ” نام‌گذاری كردند و صدام حسين رييس جمهور وقت عراق آن روز را تعطيل عمومى و استفاده از خدمات عمومى را رايگان اعلام كرد.

پوریا: #حسن_باقری در وصف همین آقای #فریب_دشمن گفته: “اول جنگ بچه های تبریز تو دهلاویه ۷۰ تا شهید دادن، خدا شاهده همه تنشون می لرزید. حالا، هزار تا، دو هزار تا، سه هزار تا، اصلا انگار نه انگار. اگر فردا هم بهمون بگن صد هزار تا، مثل اینکه عددها دیگه، یک با هزار دیگه فرقی نداره.”

حمزه غالبی: آقای رضایی به درجه سر فریبنده مفتخر گردید./اونی که محسن رضایی رو فریب داد که بیاد این توییت فریبنده رو بزنه خیلی کارش درسته!/حاجی رضایی، بیا بوگو ببینیم دیگه چی کارا برای فریب انجام دادی؟ ما طاقتش رو داریم بیا بوگو!/محسن رضایی به رییس جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام: ببین قاعده کاری اینجا این است که تشخیص بدهیم چه کسی را فریب بدهیم. دقیق تر بخواهم بگویم باید به این فکر کنیم که خودمان را فریب بدهیم یا دیگران را.

محسن رضایی

آسیدپویان حسین‌پور: هرقدر با خودم کلنجار رفتم که دلیل این توییت عجیب و غریب محسن رضایی درباره عملیات #کربلای۴ چیست، نتیجه‌ای جز اینکه گوشی دست نوه‌اش بوده نگرفتم!

رئیس جمهور باخ: محسن رضایی جوری گل به خودی زده هر چی بگیم میشه تف سر بالا…

محسن مهیمنی: اظهارات #محسن_رضایی نباید تعجب برانگیز باشه. چرا؟ چون اتفاقا تا بوده فهم جریان بنیادگرا و اصولگرا در نهادهای اسلامی-حاکمیتی نظام از مفهوم #شکست_دشمن غالبا همین بوده؛ یعنی “فدا کردن جان #مردم و نابودکردن سرمایه‌های کشور در زمین‌های لورفته و عملیات‌های از پیش شکست‌خورده”.

میلاد:یه عملیات پیچیده آبی خاکی توی یکی از پیچیده ترین زمین های جنوب رو طراحی وبا تمام توان اجرا کنی به منظور فریب !!!!! ولمون کن محسن رضایی
ایستگاه ملت رو گرفتی

احسان منصوری: محسن رضایی یک آدم کم ظرفیته. دلایل عملیات هم مشخصه. اما این جوی که تایم لاین رو گرفته برادر انعکاس همان تبلیغات همیشگی دروغ درباره ایرانه که عمدا جوانانش رو به کشتن داده. همه ش مهمله. نقد محسن رضایی یک چیزه، عامدانه دانستن کشته ها چیز دیگر.

احسان آقاجانی: #محسن_رضایی توییت کرد و گرفتار شد… عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید. #توییتر محضر افکار عمومی است در محضر توییتر هر حرفی را نزنید.

روزبه: سوالم دارم اگر کسی آگاهه لطفا پاسخ بده؟! همچین عملیات هایی با این ابعاد مگه تو شورای عالی دفاع یا ستاد فرماندهی نیروهای مسلح در مورد اجراش تصمیم گیری نمیشده؟ آیا شخص محسن رضایی تصمیم گیرنده بوده فقط؟

معین‌الدین وحدت: در مجموعه ی سپاه #نظامی_طراز کم نداریم. جناب رضایی کمی با #سلیمانی_ها هم نشینی کنید. این حرفتان برای نظام،شهدا،سپاه،بسیج و… هزینه دارد بگذارید بچه انقلابیهای کف دانشگاه و جامعه به سمت آرمانها پیش بروند،با اظهار نظرهای بیجا هزینه درست نکنید.

امیرحسن: اون روایتی که در کتاب لشگر خوبان هست به اضافه هزاران روایت دیگه؛ حرف محسن رضایی رو تایید نمیکنه. با این نوع ادعاها؛ باید واژه مقدس رو از کنار دفاع برداشت عجیبه که این ادم نمیفهمه داره مشروعیت دفاع روهم زیرسوال میبره.جبهه حق سیاستش این بوده که چندهزار نفر شهیدبده؟

صادق نیکو: قشنگ معلومه محسن رضایی دنبال ایمپرشن و فالوعر بوده وگرنه دلیل دیگه‌ای نداشت به‌ کربلای ۴ بگه‌ عملیات فریب!

مجتبی صولتی: آقای سرلشکر! فلسفه این اظهار نظرتان را نفهمیدم. آن هم در ایامی که دشمن دنبال تکرار #کربلای_۴ است و ما به نقطه رهایی #کربلای_پنج رسیده ایم. دشمن شاد کردنِ ما به کنار، اینکه چطور اصول اولیه عملیات روانی را نمی دانید به کنار، با دل مادران شهدای غواص چه می کنید؟

محمدصالح مفتاح: گفتگوی سردار علایی با سایت نزدیک به رضایی نشان می‌دهد که او چگونه با توییت خود خواسته یا ناخواسته مخاطب را فریب داده. علایی تاکید می‌کند که کربلای 4 یک فریب نبوده بلکه اقدامات پس از آن برای فریب دادن دشمن بود.

حسین علایی

[علایی: عملیات کربلای ۵ و عملیات کربلای ۴ هر دو بخش هایی از یک عملیات بزرگ بودند که با هم طرح ریزی شده بودند. اگر عملیات کربلای۴ موفق می شد، طبیعتا دیگر عملیاتی به اسم کربلای۵ وجود نداشت. از طرفی اگر عملیات کربلای۴ نیز ناکام نمی‌ماند، عملیاتی به اسم کربلای ۵ انجام نمی شد.]

حسین یزدی: آقا محسن رضایی خوب به پیکر ۱۷۵ غواص لشکر ۱۴ امام حسین نگاه کن! پیکر مطهر این بچه‌ها که سه سال پیش به خاک وطن بازگشت ،گویای آن بود که با دستان بسته در کربلای۴ سلاخی شده‌اند! آیا این‌ها را به کشتارگاه فرستادید تا عملیات فریبنده انجام بدهید؟! آقا محسن وقت پاسخگویی نشده؟!

محمدجواد محمدزاده: به محسن رضایی انتقاد/حمله می‌کنید. کار درستی می‌کنید. خاصیت جوان مطالبه گری است. ولی ما یادمون هست چه اشتباهات پیش پا افتاده‌ای رو بجای پذیرش، فرافکنی می‌کنید. تازه شما با پذیرش خطاتون نه جایگاهی رو از دست می‌دید، نه امتیازی رو و نه پولی رو.

الهام: این حرفی که #محسن_رضایی فلان در مورد عملیات #کربلای_چهار گفته اطلاعات جدیدی نیست و اغلبمون هم قبلا شنیده بودیم اما تمام خشم من, خشم ما, درد ما از وقاحت محسن رضایی و بیان کردن با افتخار به عنوان استراتژی مثلا هوشمندانه ست !

گیلدخت: واقعا نشستید حرف محسن رضایی رو تحلیل میکنید؟! کسی که همون موقع جنگ با بادیگارد تو پادگان بچه های خودی میرفت؟!!

کامیار هاتف: انتظار داشتم با این واکنش شدید افکار عمومی #محسن_رضایی این توئیت را سریع حذف کند اما بیشتر که گذشت مشخص شد که او به خاطر اشتباهات فجیعش در جنگ متاسف نیست چه برسد به این توئیت!

آیت الله هاشمی

علی: یاد صحبت #محسن_رضایی و #فریب_دشمن که میوفتم خونم به جوش میاد،اگر تو سالهای پایانی جنگ اراده ی #هاشمی_رفسنجانی برای پایان جنگ و #میرحسین برای مقابله با زیاده خواهی فرماندهان از دولت نبود،پایان جنگ یه رویا بود چرا که جنگ به کسب و کار آقایون تبدیل شده بود.

طفلکی: کازرون شهر نسبتا کوچکی بود و من دبیرستانی بودم در مدت 4 روز در مراسم حدود 90 نفر جوان دلاور که در کربلای 4 شهید راه وطن شده بودند شرکت کردم تقریبا هیچ خانواده ای از این عملیات فریب بی نصیب نمانده بود. خدایا تو جای حق نشسته ای خودت بین ما قضاوت کن که دستمان کوتاه است.

عبدالصالح شمس‌اللهی: نميدانم براي خون علم الهدا و … جوابي براي خدا آماده كرده اي خودتون ميدونيد چي ميگم و خدا نيز

ادیب فروتن: این همه شهید شدن تو این عملیات ، فریب دشمن؟ من موندم تو این کشور کی دوسته واقعا

آوا: کاش توییت محسن رضایی به گوش خانواده شهدای کربلای ۴ نرسه

آرام دگراندیش: طرف رفت توی قهوه خونه و گفت جعفر کیه؟ یکی لرزون پاشد و گفت منم طرف هم تا می خورد زدش بعد که رفت ملت بهش گفتند چرا گفتی من جعفرم؟ مرده که داشت از درد می نالید گفت: من که جعفر نبودم، گولش زدم!!! شده ماجرای محسن رضایی و ۷۰۰۰ جوان ایرانی

بهروز عزیزی: غواصانی که دست بسته دشمن را فریب دادند. جناب آقای #محسن_رضایی اگر شجاعت عذرخواهی را ندارید حداقل سکوت کنید تا خانواده شهدا بیش از این آزار نبینند!

بهروز صمدبیگی: صدای #حسن_باقری روی تصویر بازسازی شده: خیلی برای ما راحت شده که ۳۰۰ تا جنازه رو توی عملیات بذاریم وسط معرکه بیاییم عقب. کار کردن قبل از عملیات خیلی سخت شده، ولی تلفات دادن در داخل عملیات خیلی ساده شده..هزارتا، دو هزارتا، سه هزار تا، اصلا انگار نه انگار..

موسیو امید: دیوونه خونه یعنی مملکتی که توش محسن رضایی به جای محاکمه شدن تو دادگاه نظامی رفته نشسته تو مجلس سنا

سپیده: چند بار دیگه از جان و مال و امید ما برای فریب دشمن استفاده کردید؟

کاتالاکسی: نتیجه استراتژی فریب توسط #سردار خشک شدن چشم 3900 مادر به در بود که کی جوان رشیدش برخواهد گشت.

علی وفقی: جناب محسن رضایی! اگر این فرمایش شما واقعیتی باشد که کامل بیان شده است، یعنی براحتی فریب و تاکتیک جنگی ای به بهای جان هزاران جوان این سرزمین را برگزیده و اجرا کرده اید. مدیریت شماها در سایر امور مملکت هم همینقدر انسانی و اسلامی بوده است؟ وای بر ما، #ایران و #انقلاب با چنین مدیریتی

مریم سالاری: در واقع روایت رضایی از اصرار بر انجام عملیات #کربلای_چهار نشان می دهد که چرا جوانان بیگناه و امیدوار به تدبیر فرماندهان ارشد در یک جنگ نابرابر و بی دفاع سلاخی شدند جای شاکی و متشاکی در محکمه افکار عمومی عوض شده است…

زویی گلس: فکر کنم رضایی برای فریب دشمن هی تو انتخابات رای نمیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. البته اشتباهات محسن خان به یکی دو تا ختم نمی شه چون ایشان فرار پسرش را هم به پای جنگ گذاشت که پدر بالای سرش نبوده و در زمان حمله امریککا به صدام از سینه چاکان دفاع از صدام بودند

  2. حسام الدین آشنا: « همه باید مراقب خودشیفتگی باشیم » و بیشتر از همه روحانی . : با تورم 300 درصدی و افتخار کردن به وعده افزایش 20 درصدی حقوق !

    1
    1
  3. همین که این عزیزان کامتگذار که بعضی از آنها در آن زمان هنوز به دنیا نیامده بودند، به تاریخ دفاع مقدس حساس شدند موجب احترام است. خب رضایی در صحنه جنگ مردانه ایستاد ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشه! اینکه چه کسی دروغ می گوید امروز روشن است همین روحانی با رای چه کسانی رای اورد؟ کو تعهداتش نسبت به حصر و ممنوع التصویر ها و .. او حتی نه تنها فراموش کرده بلکه دار دسته احمدی نژاد یعنی همشهری هایش را چپانده تو سیستم.

  4. ما هرچه گشتیم توئیتی ندیدیم و فقط در رسانه های اصلاحات دیده شد که آقای آشنا ادعا کردند که آقای رضایی این حرف رو تو کتابی بیان کردند.
    شما خودتون دیدید توئیت آقای رضائی رو؟
    بعدم آقای رضایی گفتند همچین چیزی در کتاب نیامده.
    بلافاصله بعدشم آقای آشنا بجای پاسخ، توئیتر خودشون در این خصوص رو برداشتند.
    چرا رسانه دروغ تحویل مردم میدید؟
    دنیای دیگه ای هم هست و باید پاسخ بدیم.

  5. جناب آقای رضایی آیا واقعاً 13000 سرباز جان بر کف و بی گناه رو دادین فقط و فقط بخاطر اینکه تو عملیات کربلای 5 یک پیروزی خفیفی بدست بیاری؟؟؟؟؟

  6. شنیده ایم سیاستمداری زندگی و جنگ در سرمای آبهای جنوب را که بی تدبیری خودش بوده عملیات فریب نامیده و دوباره داغ دل خانواده های آن عزیزان شهید این عملیات به اصطلاح فریب را تازه نموده و نمک دردناکی بر زخم دلشان پاشیده است خدا کند که مردم ما یادشان نرود که آن بچه شیرها چقدر سیاست را به معنای امروزی پست و حقیر دانسته و به اندازه آب دماغ بز(با عرض معذرت از مردم)برایش ارزش نگذاشتند و چه عزمی داشتند برای دفاع از سرزمین شاخاب پارس.

  7. فریب دشمن (عراق -مردان عراقی -آمریکا) تاکتیک وتجربه مسولان ماست.
    کربلای 4- آمدن مردهای عراقی به مشهد – دلار18هزاری – بازسازی عراق وسوریه – استقبال از تحریم- گرانی های فراتر از تصور-و……..
    رضایی -علم الهدی – رفسنجانی – میرحسینی – ولایتی – عادل -روحانی و…….
    اینها قهرمان های تاریخ انقلاب ما هستند ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا