خرید تور تابستان ایران بوم گردی

#بیانصافی | زدن غیر قبیله به هر بهانه!

#بیانصافی است که صرفا چون رییس جمهور همراه تیم و قبیله‌ی ما نیست، به صرف بیانی درباره‌ی رابطه‌ی نقش مردم در تعیین حاکم از نگاه و عملکرد امیر مومنان، با نگارش نامه‌ای از جایگاه مسوولیتی به تخطئه و تشر زدن به او پرداخته شود. ولو آنکه بر خلاف و زیر سوال برنده‌ی کلام تمام بزرگان انقلاب از جمله امام و رهبری باشد! در همان کتاب‌های درسی ایدئولوژیک هم، مقبولیت از جانب مردم همپای مشروعیت الهی، شرط لازم حکومت داری بود.

⇐ هادی یاسمنی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز

[#بیانصافی ستونی روزانه در انصاف نیوز است]
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بله بی انصافی پشت سر بی انصافی
    یکروز ماجرای کربلا را تعبیر به مذاکره کنند و در پاسخ بشنوند اگر در کربلا مذاکره شد پس چرا حسین ابن علی به قتلگاه رفت و…
    بخشش حر بن یزید ریاحی را به کاربگیرند تا بگویند باید سران فتنه را بخشید و در پاسخ بشنوند اولا مگر حر موجب کشته شدن کسی شد و از آن مهمتر مگر سران فتنه مثل حر توبه کردند
    و بی انصافی ها روز به روز بیشتر شد تا امروز به اصل ولایت هجمه ببرند. البته به صورت نرم
    درحالیکه خودشان از همه بهتر می دانند که تفاوت است بین ولایت و حاکمیت.
    ولایت مسئله ای است الهی و اعتقاد شیعه بر این است که ولایت برای پیامبران و امامان و در زمان غیبت ولی فقیه ولایت مسلمین را برعهده دارد و خداوند حکم نموده که ولی مسلمین حاکم آنها باشد.
    اما اگر مردم تشخیص دیگری بدهند و حکومت را به شخصی غیر از ولی خدا بسپارند آنوقت ولی خدا حاکم نیست اما ولایت از او به شخص دیگری که مردم انتخاب کرده اند نمی رسد.
    یعنی امیرالمومنین 25سال ولی مسلمین بود ولی 5سال حکومت کرد. امام حسن ، امام حسین وتمامی امامان ولایت مسلمین را داشته اند اما ممکن است حکومت داشته اند یا حتی یکروز هم حکومت نکرده باشند.
    بی انصافی اینجاست که ممکن است مردم عادی این مسائل را ندانند یا نشنیده باشند ولی آقایانی که مطرح کرده اند سال ها پیش این درس ها را گذرانده اند و برای عده ی کثیری تدریس هم نموده اند.
    و اما “قدرت و ما ادراک ما القدرت”
    چقدرت قدرت داشتن جذاب است که انصاف و اصول و حقیقت را باید زیر پا نهاد

  2. اقایان توجه ندارند که گذر از “من قال ” به “ما قال” در ایران اتفاق افتاده است و دیگر اسم و عنوان پشوانه هیچ نظری نیست و این هم مصیبتی است بویژه برای کسانی که فراموش میکنند که دیروز چه گفته اند !

  3. بی انصافی نیست از کسی که برای زیر سوال بردن حکومت دینی و ولایت فقیه به ائمه می تازد حمایت کنید کسی مثل آغاجری که گفته:
    این طبقه [روحانی] ابتدا امامان معصوم را لاهوتی می‌کرد تا خودش هم به عنوان نایبان آن معصوم لاهوتی بشود… نباید به عنوان موجودات فرا انسان نگاه کنیم، یک موجودات غیر‌بشری، غیر‌انسانی که اصلاً همه چیز آنها با ما فرق بکند. اصلاً قبل از خلقت یک چیز دیگر است، ناف بریده متولد می‌شوند، وقتی متولد می‌شوند، از شکم مادر که بیرون می‌آیند با دست می‌آیند زمین و پاهایشان روی هواست، در همان حال اذان می‌گویند. وقتی که راه می‌روند اصلاً سایه ندارند، برخلاف آدم‌های دیگر که سایه دارند، آنها سایه ندارند. دو چشم جلوی سر دارند و دو چشم پشت سرشان، چهارچشمی هستند. اول امام را یک موجود دست نیافتنی لاهوتی می‌کردند که البته او دیگر یک الگو نبود».
    اینگونه حرف زدن درباره ائمه آیا اسلامی است؟
    حال انصاف از دعوت این فرد و اعتراض دانشجویان انقلابی ناراحت است، انصاف است؟

    1
    6
    1. این نسبت ها را اقاجری به ائمه نداده است ، سخنانی است که همین امروز هم از سوی بعضی روحانیون در رسانه ها از جمله رسانه ملی گفته میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا