خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خواسته‌ی یک بورسیه دولت احمدی نژاد در دیدار رهبری

سایت اصولگرای «خبرنامه دانشجویان» می‌گوید که یکی از بورسیه‌های دولت احمدی نژاد در دیدار اساتید دانشگاه با رهبری، گلایه‌هایی درباره‌ی وضعیت پیش آمده در دولت روحانی برای آنها مطرح کرده است.

دولت روحانی پس از روی کار آمدن با آنهایی که بورسیه‌های غیرقانونی دولت اصولگرای احمدی نژاد خوانده، برخورد کرد و بخشی از آنها را از ادامه‌ی تحصیل و یا عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها محروم کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن خبر «خبرنامه دانشجویان» با تیتر «حاشیه‌ای که جلسه دیدار اساتید با رهبری را تحت شعاع قرار داد / فریاد خارج از نوبت یک استاد دانشگاه در مظلومیت بورسیه‌ها» در پی می‌آید:


چهارشنبه شب، جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی با رهبر انقلاب دیدار کردند. در این دیدار که بیش از دو ساعت به طول انجامید، با حواشی قابل تاملی همراه بود. یکی از اساتیدی که در این دیدار حاضر بود در حاشیه ای از این برنامه چهارشنبه شب به «خبرنامه دانشجویان ایران»، نوشت: وقتی آخرین سخنران، صحبت های خود را تمام کرد و پس از اعلام مجری برنامه همه برای شنیدن بیانات رهبر انقلاب آماده می شدند،  در این میان ناگهان خانمی از جایش بلند شد  و قبل از شروع صحبت های حضرت رهبری در خواست وقت کرد.  تمام افرادی که در حسینیه نشسته بودند سرشان را به سمت این خانم چرخاندند و سکوتی حاکم شد.

رهبری درخواست وی را قبول کردند و این خانم پشت تریبون رفت و خودش را معرفی کرد. من الهام اکبری از دانشجویان بورسیه هستم. سکوت در کل حسینیه حکم فرما شد و شروع به درد دل با رهبر کرد از مشکلات دانشجویان بورسیه گفت. از عدم استخدام این دانشجویان در دانشگاه ها بعنوان عضو هیات علمی گفت. از تهمت ها و افترا ها به دانشجویان گفت  از بی مهری های وزارت علومی ها در حق دانشجویان بورسیه گفت، از مشکلات روحی و روانی دانشجویان و خانواده های آنها صحبت کرد. از خودکشی دانشجوی بورسیه ایلامی گفت از مشکلات خانوادگی و طلاق دانشجویان گفت از اقدامات ضعیف قوه قضاییه در رسیدگی به شکایت  دانشجویان گفت  از عدم رسیدگی به پرونده دانشجویان در دیوان عدالت اداری گفت و از رهبری خواست به قوه قضاییه دستور دهد برای یکبار هم که شده به شکایات دانشجویان رسیدگی کنند.

از کسانی که این مشکلاتی را برای دانشجویان بوجود آورده اند گفت که همچنان بر دارای مسئولیت هستند.

در مجموع نزدیک 10 دقیقه این خانم صحبت کردند…  رهبری نیز در آغاز بیاناتشان به این موضوع واکنش نشان داد و فرمودند دراین مورد و موارد این چنینی مشابه  را به وزیر تذکر دادیم و دستور پیگیری این موضوع را به دفتر خود نیز دادند. این دومین بار است که ولی امر مسلمین در موضوع بورسیه ها ورود کردند و تذکر دادند ….

خاطر نشان می شود، الهام اکبری، دانش آموخته یادگیری الکترونیکی و فارغ التحصیل از دانشگاه اوترخت هلند است. او هم اکنون در دانشگاه تربیت مدرس به تدریس می‌پردازد. وی یکی از حاضران مراسم چهارشنبه اساتید دانشگاه با رهبری بود که در خصوص وضعیت دانشجویان بورسیه مطالبی را مطرح و نسبت به مشکلات ایجاد شده برای این دانشجویان انتقاد کرد. رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ خاطر نشان کردند: این درخواست و تظلمی که مطرح شد حتما باید دنبال و رسیدگی شود و در شبیه این مسائل به وزیر علوم نیز تذکر داده شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا