خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اخلاق سران، پاسخ خودسرهای بی اخلاق

«کامبیز نوروزی» حقوقدان در یادداشتی تلگرامی با عنوان «اخلاق سران، پاسخ خودسرهای بی اخلاق» نوشت:

اخبار و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که روز قدس امسال، در چند نقطه از راهپیمایی مردم شریف، بهانه پرده دری و بی اخلاقی و توهین به شخصیت‌های طراز اول کشور بوده است. کسانی که هیچگاه رسماً معلوم نشده از کجا ریشه می گیرند و فقط سخن گفتن به خشم و خشونت و توهین و بی ادبی آموخته اند ، روز قدس را بهانه ای کرده اند تا به کسانی همچون رئیس جمهور و معاون اول او و معاون اول مجلس بتازند و درشت گویی کنند و زشتخویی خود را آشکار کنند. در جای دیگری خواندم که کسی که برچسب خبرنگار دارد، جمله‌ای از مصاحبه‌ی امروز یکی از فرماندهان محترم سپاه پاسداران را با بی اخلاقی تمام و برداشتی غلط و تفرقه افکنانه به «تو دهنی فلانی به روحانی» تعبیر کرده و در توئیتر خودش گذاشته است.

پاسخ همه اینها اما صبر و شکیب و اخلاق است. چه از سوی حسن روحانی که در چهارسال دوم ریاست جمهوری‌‎اش کارهایی دشوار برعهده دارد و باید خود مروج آرامش و شکیبایی و ادب باشد و چه از سوی اصلاح طلبان که حامی دولت روحانی‌اند و سالهاست به کشیدن جور تندخویی‌های ناروا عادت کرده‌اند. روحانی باید پاسخ این شلوغکاری‌ها را در قدرت و کارآمدی دولت خود در انجام وظایفی که بر عهده دارد عرضه کند. نیازی به پاسخ در تریبون‌ها و توئیتر و اینجور جاها نیست.

کسانی که به ترویج خشم و خشونت علاقه دارند، می‌خواهند ماهی خود را از آب گل آلود بگیرند. به بازی آنها نباید وارد شد. به هر قیمت آبها باید زلال و شفاف بمانند. گاه صبر و سکوت، بهترین و برنده‌ترین و البته سخت‌ترین سلاح است، چنانکه گفت «تیغ حلم از تیغ آهن تیزتر / بل ز صد لشگر ظفر انگیزتر».

این همه اما نافی مسوولیت قانون وزارت اطلاعات و وزارت کشور برای پیگیری و تهیه و اعلام گزارش اتفاقات امروز و پیگیری قانونی قوه قضائیه نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هر کس در کوچه و خیابان اقای نوروزی را دید به ایشان بگوید که ، اینها از کجا ریشه میگیرند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا