خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«میدان قدیمی دارالشفای قزوین احیا خواهد شد»

بیش از یک‌سال است که موضوع احیای دوباره مجموعه دولتخانه و کلاه فرنگی در دستور کار قرار گرفته و کار مطالعاتی احداث و احیای میدان دارالشفا قزوین انجام شده که در طی این رویداد از این طرح نیز رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ظهر امروز در نشست خبری پیرامون دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که در عمارت سردار مفخم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهر قزوین از جنبه میراث فرهنگی هم از باب کمیت و تعداد آثار و هم از لحاظ کیفیت و ارزشمندی و قدمت جزو ستون‌های کشور است.

مهدی رجحانی افزود: در گذشته قدر قزوین بهتر از اکنون شناخته می‌شده است و ارزش میراثی قزوین بسیار مورد توجه قرار داشت، اما در گذر زمان شناخت جامعه از وضع میراثی قزوین به مرور کاهش پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: یکی از ضرورت‌های مدیریت استان و نظام حکمرانی محلی شناساندن این ظرفیت بوده تا قزوین را به جایگاه اصلی خود برساند.

رجحانی با بیان اینکه برای شناساندن ظرفیت میراثی به یک سلسله اقدامات نیاز داریم تاکید کرد: تولید محتوی قزوین در دستور کار است و برای آن تدابیری از جمله ساخت سریال، فیلم، آثار مکتوب در نظر گرفته شده است که یکی از این اقدامات برگزاری جشنواره ملی چندرسانه‌ای است.

او ادامه داد: با همین سیاست سال گذشته میزبانی این جشنواره را برعهده گرفتیم که امید است با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها، نهادها و مشارکت مردم این تلاش یکساله را به خوبی به ثمر برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین همچنین اظهار کرد: طی دو سال گذشته یکی از اساسی‌ترین اقدامات ما در مجموعه مدیریت استان احیای داشته‌های میراثی و توسعه و رونق گردشگری بوده است که در این راستا دو اقدام جدی پیگیری شد.

او افزود: یکی از اقدامات در حوزه میراثی ارزشمند کشاورزی و باغستان سنتی قزوین، تدوین سند احیا و تحول باغستان سنتی قزوین مشتمل بر پنج نظام مرتبط با باغستان است که روز افتتاحیه این جشنواره رونمایی خواهد شد.

رجحانی تاکید کرد: محور استراتژیک این سند باغستان در تعامل شهری است که سال‌ها مورد هجوم قرار گرفته و قرار است باردیگر مولد و احیا شود تا موجب تقویت گردشگری استان شود.

او مجموعه سعدالسلطنه را به عنوان یکی از با ارزشمندترین و مشهورترین آثار قزوین خواند و گفت: یکی دیگر از مراکز مهم گردشگری قزوین مجموعه دولتخانه صفوی و کلاه فرنگی است که طبق مطالعات در گذشته این دو مجموعه توسط یک میدان به هم متصل بودند که در دوران پهلوی مورد تغییر بی‌رحمانه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: بیش از یکسال و اندی است که موضوع احیای دوباره این مجموعه در دستور کار قرار گرفته و کار مطالعاتی احداث و احیای میدان دارالشفا قزوین انجام شده که در طی این رویداد از این طرح نیز رونمایی خواهد شد.

رجحانی در پایان از رونمایی از تمر ثبت جهانی کاروانسراهای کشور در این رویداد خبر داد و گفت: بیش از پنجاه کاروانسرای جهانی در ایران وجود دارد که این ثمر منقش به عکس کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان اولین اثر جهانی استان قزوین خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا