خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بُن بست جناح راست!

به گزارش انصاف نیوز، «ناصر آملی» فعال اصلاح طلب مشهدی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «بُن بست!» جناح راست درباره‌ی حمله‌ی اخیر به رییس جمهور در روز قدس، نوشت:

شنیدم و دیدم در راهپیمایی روز قدس، عده ای علیه رئیس جمهور شعار داده اند؛ البته این بازی حقیرانه فقط علیه رئیس جمهور روحانی صورت نگرفته است. معمولاٌ عده ای تلاش میکنند مراسمات عمومی و ملی را به صحنۀ تسویه حسابهای شخصی و گروهی خود بدل کنند، حتی به نفع اسرائیل! و همین نشان میدهد که در ادعا علیه صهیونیزم نیز دروغ میگویند و بی بُتّه و اساسند.

اسرائیلی‌ها و مسیحیان صهیونیست، جهان اسلام را به صحنۀ جنگ و ترور مسلمانها علیه خود تبدیل کرده اند و دارند به ریش همۀ ما میخندند و در امنیت محض میخرامند؛ و همین مانده بود که در ایران نیز شروع کنند به دسیسه، و علیه یک رئیس جمهور با 24 میلیون رأی، شعار بگذارند در دهان چماقداران. دست صهیونیزم و دست راست افراطی، در هم و با هم، مریزاد!

اما چرا علیه رئیس جمهور شعار میدهند؟

علت عینی و قابل مشاهده همان است که میدانیم: همۀ حسابهاشان غلط از آب در آمد؛ با همۀ خرج و مخارج و وعده و وعید و قیمه و پول نقد و چای و سیب زمینی و هزینه کرد از همۀ مقدّسات و تریبونها و صدا و سیما و و سخت افزارها و نرم افزارها و قس علیهذا، تیرهایشان همه کژ و مژ از آب در آمد و به سنگ خورد!

میتوان درک کرد که چرا بروز و ظهور عصبیّت تا این حد؟! : پس از آن همه هزینه، مواجه شدن با یک شکست سخت، در ریاست جمهوری و نیز در شوراها؛ بله این را میتوان درک کرد. جریان راست حدود 5 – 6 میلیون عضو دارد و حدود 12 میلیون رأی؛ یعنی همین 5-6 میلیون صاحب حق رأی – بعلاوۀ اعضای تشکیلاتی! – از میان بالغ بر50 میلیون واجدِ حقّ رأی؛ و لذا معلوم است که چرا دارد برای بی اعتباری رأی مردم و جمهوریّت شلتاق میکند: میخواهد بگوید خدا با ماست و با مردم، نه!

البته قبلاٌ که میتوانست هزار شعبده درآورد، مردم و خدا را، تواَمان ملک طلق خود میدانست؛ اکنون اما مردم را نمیتواند فریفت. مردم چند رسانه ای شده اند و براحتی پای هر وعظ و خطابه ای نمینشینند و اگر بنشینند نیز چند منبعی مینشینند و میتوانند قضاوت کرد؛ و در قضاوت نیز به دلیل ظهور همان پدیدۀ چند منبعی، شعبده از خاصیّت اُفتاده و رسوا شده است!

آن از علت عینی و قابل مشاهده که برشمردم؛ اما بنظر میرسد همۀ حقیقت این نیست: راست افراطی حسابی به بُن بست خورده است و نمیداند چه باید کرد؛ و یحتمل احساس این بُن بست است که او را به هر در و دیواری میکوبد؛ حتی در روز قدس، به یک دیوار ستبر 24 میلیونی و بلکه بیشتر!

روحانی پشتوانۀ 24 میلیون رأی را دارد و نیز کسانی که دیر به حوزه‌های رأی رسیدند و پشت درب حوزه‌ها ماندند؛ این از حمایت مردم. اما این رئیس جمهوری، فقط دارای یک شخصیت حقوقی نیست؛ او فقط رئیس جمهوری نیست؛ او عضو جامعۀ روحانیت مبارز هم بود و هست؛ او مورد حمایت اکثریت علمای بزرگ دینی در داخل و خارج کشور بود و هست؛ او نمایندۀ رهبری در شورای عالی امنیت ملی و اکنون رئیس این شورا نیز بود و هست؛ او در طول جنگ و دفاع شکوهمند میهنی و دینی بالاترین سمت‌های نظامی – ستادی را در دوران جنگ داشته است؛ او مغز استخوان امنیت و اطلاعات در کشور بوده و هست؛ او سالها و سالها سکاندار مهیب ترین مواجهات دیپلماتیکِ بین المللی ایران با دشمنان و رقیبان بوده و هست؛ بُن بست راست در ایران این است که باید علیه چنین فردی شعار دهد و اباطیل سر هم کند! بُن بست راست رأی بالای روحانی در شهرک ولی عصر تهران است؛ بندگان ناسپاس و بی انصافِ خدا مانده اند که اینها را کجای دلشان بگذارند؟!

سالها طول کشید تا بتوانند با انحصار تبلیغاتی و بگیر و ببند و قتل عام فلّه ای مطبوعات به برخی حُقنه کنند که خاتمی، یعنی فرزند منسوب و منصوب امام، ناصالح از آب درآمده است! بعد همۀ سرمایه و آبروی خود را به پای فردی ریختند که اکنون از یادآوری آن نیز شرم می‌کنند و آن خاطرات را تکذیب! سپس نخست وزیر دوران امام و جنگ را که خود اصولگرایش می‌شمردند، به فتنه و فتنه‌گری متهم کردند؛ آنگاه به سراغ هاشمی رفتند و سند مستند و هویّت انقلاب و نظام را به مسلخ ردّ صلاحیت و انحصار بردند؛ و اکنون مانده اند که با این یک چه کنند؟!

برای راست جز عناصری بی رگ و ریشه و بدون نسبت با انقلاب و جنگ و نظام، و همسو با باد، چه مانده است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با كج حساب عشق چه سودا كند كسى ؟!
    ——-
    حقيقت آنست كه اين جناح در سال ٨٤ به بن بست خورد ، همان زمان كه آبرو و اعتبار خود را يكجا به پاى پديده ريختند ! كريمانه و گشاده دستانه فداكارى كردند ، سهل است كه احساس شرمندگى هم داشتند ! مى ترسيدند از سر و سرّى كه محمود با عالم ماورا دارد بى نصيب بمانند !

    11
    1. شعار عده ای انگشت شمار در روز قدس علیه روحانی چقدر رفتار وقیحانه و بزرگ و مهمی شده!!!
      باوجود اینکه همه این اقدام رو نقد کردند و از عاملان اون اعلام برائت
      اما فتنه سال 88 و نادیده کرفتن رای مردم و به خاک و خون کشیدن شهر و مردم و… شده انتقاد مسالمت آمیز
      بله آقایون کاملا فراجناحی هستند
      مثلا اگه احمدی نژاد رای بیاره میگن مردم فرهیخته و مناطق توسعه یافته و دانشجویان و تحصیل کرده ها به موسوی رای دادن
      حالا که آقای روحانی رای آورده دیگه همه مردم فرهیخته و توسعه یافته اند
      البته بجز مردم استان های قم و مرکزی و سمنان و همدان
      الان دیگه سیستان و بلوچستان و کردستان که به آقای روحانی رای داده اند توسعه یافته تر از سمنان و مرکزی هستند که بیشتر به آقای رئیسی رای داده اند.
      بله 88 رو که هنوز هم محکوم نمی کنند خوب بود وشعار یه عده که هیچکس ازشون طرفداری نکرده مصیبت عظمی است

      1
      11
  2. چه عجب انصاف ؟ دل و جرات پيدا كردين ؟ مگر نون به نرخ روز خوردن و محافظه كارى چه عيبى داره كه دست به كار خطرناك زدين ؟ دقت كردين در حالت عادى حاضر نيستيد يه انتقاد كوچولو يا نظر متفاوت رو چاپ كنيد ؟ من كه مشكوكم خداييش، چرا كه يكنواخت نيست كاراتون يه بار مثل سوراخ سوزن يه بار مثل …

    10
  3. اقای آملی شماودوستانتان درسال88 فاجعه ببارآوردید حالا انقدر استانه تحملتان پایین امده که حرکت چند نفرراتحمل نمیکنید شما8ماه بلکه بیشتر کشوررابحرانی کردیدزدیدوکشتید وسوزاندیدلااقل شما که خودتان ازچماق بدستان 88 هستید اینگونه قلم فرسایی نکنیدتامردم به مظلوم نمایی شما کمترشک کنند

    1
    13
    1. سال 88 عده ای ازمردم به انتخابات اعتراض داشتند واین حق انهابود که با راهپیمایی مسالمت امیزاعتراض خودشان را بیان کنن.اسم این کارراچرافتنه میگذارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا