خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید بیمارگونه بر «ما-آن‌ها» از هیچ سمتی موفق نیست | نقد واکنش‌ها به یک عکس

/ یادداشت /

علی نیلی، عضو تحریریه‌ی انصاف نیوز: انتشار این تصویر از ساعتی پیش، موجی از تمسخر و تحلیل‌های طبقاتی را در پی داشته است اما پیام نانوشته عکس، این است که برخی از آحاد این جامعه، با فرهنگ مترتب بر فضاهای فرهنگی، اعم از سینما، تئاتر و کنسرت بیگانه هستند و الزامات آن را نمی‌شناسند.

آیا جداسازی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر برای خودی – ناخودی کردن اعضای این جامعه، به این دست نابرخورداری‌ها و بیگانگی‌ها دامن نمی‌زند؟ آیا سینما خاص یک‌عده است؟ آیا فقط یک طبقه اجتماعی حق دارد به کنسرت و سینما و گالری برود؟

پیام تصویر این است که به نظر می‌رسد جداسازی و تاکید بیمارگونه بر «ما-آن‌ها»، از هیچ سمتی موفق نبوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه ایرادی دارد؟ اگرم کارشان دیگری را آزار داد اسمش را می‌گذاریم آزادی و حق انتخاب…

  2. این مرزی بود که حاکمیت بین خودیها و غیر خودیها کشید و این عکس کاملا گویای تفاوت ما و انها هست اینا همونایی هستن که تو مترو به زنان و دختران یورش میبرن این افراد به قدری از نظر فرهنگی در حد پایین هستن که میبینید کفش هاشون در اوردن انگار رفتن سیزده به در تو پارک ی دستمال به کفش هاشون نکشیدن ی عده یلیل در اختیار دارن که همه جا میخوان ازشون استفاده کنن ولی خب این وقتها تفاوتها اشکار میشه

  3. اونایی که این عکس رو پخش کردن جالبه همون هایی هستن که ادعا دارن مردم براشون مهم هستن ، مردمی که در فقر هستن مردمی که در بیچارگی بسر میبرن و اینها همیشه نگرانشون هستن ولی حاضر نیستن با همین مردم در یکجا باشن. اینها دروغگو هایی هستن که به خودشونم دروغ میگن اینها دنبال رفاه و بی بیندو باریهایی میگردن که در محدوده خودشون و همفکراشون باشه اینها آدمای ساده و بی آلایش رو برا نشون دادن بدبختیها تو فیلمهاشون میخوان برا ترحم کردن بهشون میخوان، که بعد به خودشون بگن ماچقدر انسانیم که به اینا کمک میکنیم. اینجور آدما برای انسانهایی که مثل اونا نیستن ارزشی قائل نیستن ،تازه به دوران رسیده های بی اصل و نسب که درمورد همه چیز خودشون رو‌محق میدونن وباقی آدما رو احمق میپندارن.

  4. نمی‌دونم مگه واجب هست برای هر عکسی تحلیل روغنفکری بدید پاهاشون خسته بوده کفششونه در آوردن همییییییییییییین

  5. سلام
    شما بیمار هستید که اولا فقط نقاط ضعف جامعه رو بزرگ نمایی میکنید.
    دوما تصویر برای امسال نیست، فقط خواستید یه مطلب منفی بزارید که صفحه شما دیده بشود.
    به امید الله یکتا از شر شما ایران و ایرانی خلاص بشه.

  6. بعضی می‌گویند فقط ما و هر کسی نمی‌تواند مثل ما باشد از این مملکت برود!!!
    …… اینقدر نفهم و بیشعورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا