خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پس‌لرزه‌های ۲۴ میلیون رأی روحانی

صادق زیباکلام در یادداشتی با عنوان «پس‌لرزه‌های ۲۴ میلیون رأی» درباره‌ی هجمه‌ی مخالفان حسن روحانی به او در روز قدس، در اینستاگرام نوشت:

🔹بغض و کینه تندروها علیه روحانی کاملاً قابل‌درک است. آن‌ها در خواب هم تصور نمی‌کردند که ایشان ۲۴ میلیون رأی بیاورد. برخی از آن‌ها حتی پیروزی آقای رئیسی را خیلی هم به دور از ذهن نمی‌دانستند. هر سه نامزد اصولگرا به همراه صداوسیما، مطبوعات رسمی، تریبون‌های نمازجمعه و رسانه‌های عدیده وابسته به اصولگرایان همه تلاششان را بکار گرفتند که دولت روحانی را ناکارآمد، سیاست‌های اقتصادی‌اش را شکست‌خورده و برجامش را هم دروغ و فریب به مردم القاء نمایند.

🔹بیکاری، رکود، گسترش فقر، حقوق‌های نجومی، ورشکستگی صنایع، فساد را تنها دستاوردهای دولت روحانی می‌خواندند. در مورد هسته‌ای تبلیغ می‌کردند که روحانی به جای ایستادگی در برابر استکبار، به‌واسطه عقب‌نشینی و سستی، آمریکایی‌ها به هیچ‌یک از تعهداتشان در برجام عمل نمی‌کنند و تازه بر تحریم‌ها علیه ایران هم افزوده‌اند. باآن‌همه تبلیغات علیه روحانی، تندروها حتی بعید نمی‌دانستند که آقای رئیسی در همان دور اول بتواند کار را تمام کند و اگر انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد، تندروها شانس پیروزی آقای رئیسی را کم‌وبیش قطعی می‌دانستند.

🔹 اما یک اتفاق همه محاسبات تندروها را برهم ریخت: هجوم مردم به پای صندوق‌های رأی. تندروها باور نمی‌کردند که میلیون‌ها نفر از هم‌وطنانمان که تصمیم به شرکت در انتخابات نداشتند به‌یک‌باره تغییر رأی داده و به پای صندوق‌های رأی هجوم برده و ساعت‌ها در صف بایستاند که به روحانی رأی دهند. در ابتدا سعی کردند با گفتن اینکه آن ۴۰ میلیون نفر به نظام رأی داده‌اند، پیروزی روحانی را مصادره نمایند؛ اما بی‌فایده بود. بعد سعی کردند داستان «تخلف» را به راه بیندازند و سپس ۱۶میلیون رأی آقای رئیسی را علم کردند و اینکه روحانی موظف به جلب رضایت آن ۱۶میلیون است (نه نارضایتی آن ۲۴ میلیون البته اهمیتی دارد و نه نارضایتی ۱۵ میلیونی که در انتخابات شرکت نکردند) دست‌آخر هم همه آن‌ها را کنار گذاردند و رگبار بغض و کینه‌شان را به سمت روحانی سرازیر کردند.

🔹ای‌کاش برای یک‌بار هم که شده بود اصولگرایان بجای گریز از مواجهه با واقعیت‌ها، در خلوتشان این پرسش را از خود می‌کردند که ما را چه می‌شود و چرا کسر قابل‌توجهی از جوانان، تحصیل‌کرده‌ها، اقلیت‌های قومی و دینی، زنان، دانشجویان، فرهیختگان، نویسندگان، فرهنگیان، هنرمندان، کارکنان دولت و شرکت‌های بزرگ دولتی، دانشگاهیان، تجار و کارآفرینان و ساکنین شهرهای بزرگ جامعه به ما پشت کرده‌اند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر شما خود را برنده می دانید پس چرا نظام زیر سوال بردید با اعدام های دهه 60 منافقین که 17000 نفر را به خاک و خون کشیدند رای خریدید و سپاه را محکوم کردید و موشکهای آن را مانع مذاکرات معرفی کردید و دم انتخابات یارانه قشر ضعیف 3 برابر کردید و به دهداران وام دادید و …
    برجامتان چی شد؟ هر روز مسئولین دولتی میگن روح متن جسم اون نقض شده و هنوز تحریما برچیده نشده پس چی شد؟
    روحانی نگفت من مسئولیتش میپذیرم نگفت ساختار تحریما ترک برداشت نگفت همه تحریما حالا چرا میگن فقط تحریمای هسته ای؟
    اونم تازه هر روز داره نقض میشه.
    آخرشم باید مثل دوره خاتمی پلمپ ها رو خودتون بشکنین ولی تو را به خدا زودتر یه اقدام قاطع انجام بدین.
    شما امروز رییس جمهور کل مردم ایرانین اقتدارتان را به دنیا نشان دهید ضعف نشان ندین که دشمن جسورتر میشه.

    5
    16
    1. آقای زیباکلام که البته فرد جالبی هستند و نیاز به پاسخ ندارند
      اما چون این مسائل از جانب افراد دیگر هم مطرح می شود بدنیست چند نکته ای بیان کنیم
      اولا که محاسبات با هجوم مردم به پای صندوق‌های رأی تغییر نکرد. این آقای رفسنجانی(پدر سازندگی و حامی اعتدالیون )بود که در یکی از انتخابات ها از مشارکت کم استقبال کرده بود(که به دروغ به آقای رسایی و اصولگرایان نسبت دادند). اصولگرایان باتمام وجود از مشارکت بالا استقبال می کنند حتی اگر آقای روحانی برگزیده شود.
      البته مگر دولت نبود که در مکان هایی که احتمال رای آقای رییسی بود با کمبود تعرفه و تاخیر در رای گیری موجب عدم مشارکت بسیاری از مردم شد؟
      درضمن هردوطرف حرف هایشان را زدند اما اصولگرایان واقعیات دولت را گفتند و رای مربوط به خود را آوردند و دولتی ها از تهمت و ارعاب ساختگی گفتند و رای به سبد خود افزودند وتازه با همه این کارها درصد رای این دولت به نسبت تمامی دولت های مستقر قبلی کمتر بوده و درصد رای رقیب به نسبت تمامی رقیب های انتخاب نشده بیشتر.
      در ضمن چه کسی گفته ؟ (چرا کسر قابل‌توجهی از جوانان، تحصیل‌کرده‌ها، اقلیت‌های قومی و دینی، زنان، دانشجویان، فرهیختگان، نویسندگان، فرهنگیان، هنرمندان، کارکنان دولت و شرکت‌های بزرگ دولتی، دانشگاهیان، تجار و کارآفرینان و ساکنین شهرهای بزرگ جامعه به ما پشت کرده‌اند؟)
      پس این 16 میلیون آدم فضایی بودند که جزء هیچ یک از این گروه ها نمی شوند؟ استاد بامزه!!!
      سال88 که رای نیاوردید می گفتید رای تهران رای فرهیختگان است حالا چه شده که همه مردم روستایی و مردم کردستان و چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان و… رو انسان های فرهیخته می دونید؟
      همین انسان های شریف اگه دور بعد به شما رای ندن رو با الفاظ زشت و بی سواد و… خطاب نمی کنید؟
      مگه همین الان تئوریسین شما آقای حجاریان افاضه نفرمودند که استان های مرکزی و سمنان و قم و همدان که رای آقای رییسی بیشتر است به خاطر توسعه نیافتن اون استان ها و استقبال مردم از پوپولیست است؟
      (با احترام کامل به مردم شریف سیستان و بلوچستان به هرکسی که رای داده اند و خواهند داد)آیا سیستان و بلوچستان از مرکزی و همدان توسعه یافته تر است؟
      بله فریبکاری های شما همچنان ادامه دارد اما “ان الباطل کان زهوقا”

    2. همه این حرفها از سر نبود عملکرد و عدم کارائی دولت است که مجبورند جو روانی راه بیندارزند بنظر من تنها کسانی که در دولت روحانی کارشان را درست انجام دادند متخصصین جنگ روانی و نفاق پراکنی هستند که توانستند عدم رفع تحریمها رو با ایجاد فضای سنگین رسانه ای در فضای مجازی واینترنت پوشش دهند و منتقدین دولت را افراطی و جنگ طلب نشان دهند ومظلوم نمائی کنند از نظر اینها انتقاد ی خوب است که مخاطب آن برخی نهاد ها وشورای نگهبان باشد نه دولت .

  2. گفتند رای شما آری به ما و نشانه اعتمادتان به ما است تا شاید طیف خاکستری را که اصولا از منتقدان و مخالفان آنها هستند از شرکت در انتخابات باز دارند. گفتند یارانه تان را سه برابر میکنیم تا رای طبقه متوسط و قشر فقیر جامعه را بخرند. سند 2030 را علم کردند و گفتند دولت روحانی میخواهد کودکانتان را به فساد بکشاند تا قشر مذهبی را فریب دهند. سالها در [بعضی رسانه های] خود تلاش کردند دولت را ناکارامد و سیاست خارجی و برنامه های اقتصادیش را شکست خورده و برجامش را بی ثمر جلوه دهند. آنقدر هم به نتیجه تلاش های خود امیدوار بودند که با اطمینان میگفتند دولت روحانی اولین دولت تک دوره ای خواهد بود، و یک هفته مانده به انتخابات خوش خیالانه میگفتند آخر هفته روحانی رفته. اما یک چیز را در معادلات خود نگنجانده بودند؛ قدرت تحلیل مردم را. آخر هفته شد و نه تنها روحانی نرفت، 18 میلیون رایش شد 24 میلیون! حضور هوشمندانه مردم چون پتک بر سرشان فرود آمد و کاخ آرزوهاشان را فرو ریخت. شوکه شدند. یادشان رفت 8 سال هرکس از تقلب و تخلف سخن میگفت متهمش میکردند به تهمت به نظام مقدس و با گرز فتنه می افتادند به جانش، گفتند تقلب و تخلف شده. اما زیر سوال بردن نتیجه آرای مردم به دردسرش نمی ارزید، صحت انتخابات تایید شد و آب پاکی را روی دستشان ریخت. حالا آنقدر عصبانیند که لب به توهین و تهدید گشوده اند. روحانی را با بنی صدر مقایسه میکنند، اما نه شما امام خمینی (ره) هستید، نه روحانی بنی صدر، نه امروز 1359، و نه ما ملت آن دوران.

  3. این کسر قابل‌توجهی از جوانان، تحصیل‌کرده‌ها، اقلیت‌های قومی و دینی، زنان، دانشجویان، فرهیختگان، نویسندگان، فرهنگیان، هنرمندان، کارکنان دولت و شرکت‌های بزرگ دولتی، دانشگاهیان، تجار و کارآفرینان و ساکنین شهرهای بزرگ جامعه وسیله دشمن بازی خورده اند.
    والا چه کسی نازتر از اصولگرایان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا