خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقادهای اکبر اعلمی به شورای اصلاح طلبان

«اکبر اعلمی» نماینده‌ی مجالس ششم و هفتم که در سابقه‌ی عضویت در فراکسیون اصلاح طلبان را داشته است، در یادداشتی پرسش‌هایی را از شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان مطرح کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای اعلمی که رویکردی صریح و رادیکال دارد در پی می‌آید:

ایکاش اعضای محترم شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در چند جمله کوتاه به مردم اعلام می کردند که این شورای انتصابی و خودکامه، بجز دارا بودن رابطه مرید و مرادی با برخی مشاهیر و برخورداری از حیات سیاسی جلبکی و استفاده از رانت شهرت سیدمحمد خاتمی و نیز سیاستگذاری برای حذف رقبای سیاسی و جایگزین شدن خود و رفقایشان؛

۱ – وزن اجتماعی هریک از آنها به تنهایی چیست و کدام کارنامه اصلاح طلبانه را دارا هستند؟

۲ – در انتصاب آنها کدام ویژگی و شایستگی مدنظر واقع شده که به آنها صلاحیت تعیین تکلیف برای صدها هزار اصلاح طلب کشور را می دهد؟

۳ – تفاوت عملکرد این شورا با سایر مراکز انحصارطلبان خودکامگان، اقتدارگرایان و تمامیت خواهان چیست؟

۴ – این شورا با رعایت کدام فرایند دموکراتیک و اصلاح طلبانه بوجود آمده است؟

۵ – قرار است چه چیزی را اصلاح کنند و سازوکار ارزیابی عملکردشان چیست و مردم چگونه از آنها حساب کشی خواهند کرد؟

۶ – آیا در این دوره هم مانند سال های ۸۴ – ۷۶، به جای متمرکز شدن روی برنامه‌های اصلاح طلبانه و نهادینه کردن آنها و نقد و نقادی و حسابکشی از عملکرد دولت و مجلس و شوراهای شهر و روستا؛ با موج سازی‌های رسانه‌ای و مظلوم نمایی، هوچیگری، بازی با احساسات جوانان از طریق بزرگنمایی نقاط ضعف و بلاهت برخی افراد تندرو و افراطی در جناح رقیب و قربان صدقه رفتن برای برخی شخصیت‌ها بویژه رییس جمهور و بت سازی از آنها و ایجاد حاشیه امن برای فرار از پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتشان و عاقبت طرح این ادعا که رییس جمهور یک تدارکاتچی بیش نیست، جزیی از راهبرد اصلاحات و اصلاح طلبان خواهد بود؟

به عبارت دیگر آیا در چهار سال آینده باز قرار است از رییس جمهور یک موجود ضعیف و توسری خوری ساخته شود که وظیفه و مسوولیت او در دفاع از قانون اساسی و حقوق ملت، جای خود را به دفاع مردم از رئیس جمهور و تر و خشک کردن او دهد و سرانجام نیز ادعا شود که نگذاشتند طفلک کار کند!؟

۷ – دوران حیات سیاسی جلبکی مبتنی بر هوچیگیری و بازی با احساسات مردم با طرح شعارهای فریبنده، کی به پایان خود خواهد رسید و مردم کی شاهد فعالیت‌های حزبی شفاف و صادقانه همراه با ارائه برنامه و کارنامه خواهند بود؟

ایکاش این شورای سیاست گذاری به جای متمرکز شدن محض بر روی تبلیغ و ترویج افراد قبیله خود و به قدرت رساندن آنها، دستکم برای یکبار هم که شده تدابیر و سیاست‌های اصلاح طلبانه‌ای را در پیش می‌گرفت و مثلا با استفاده از ظرفیت‌های خود، رسانه‌های مدعی اصلاح طلبی را تشویق می‌کرد تا به جای بزرگنمایی مداحان و پاچه خواران و انتشار مطالب روزمره و تکراری مستمر ثناگویان، به انتشار نوشته‌های انتقادی و تجلیل از منتقدین اصلاح طلب و ترویج و نهادینه کردن نقد و نقدپذیری اهتمام می‌ورزیدند و از تنگ نظری و بایکوت آنها خودداری می‌کردند که البته این یک آرزوی واهی است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصافا اگه همه اصلاح طلبان با این روش کار میکردند من دست اونا رو میبوسیدم.
    رهبر انقلابم خود را اصلاح طلب اصولگرا معرفی کردند اصلاح طلب بدین معنا نه آنچه در عمل به تمامیت خواهی و شعار آزادی فارغ از آزادی بیان و نه اصولگرایی که تنها اصول را برای منافعش بخواهد و تا جایی که به منافعش ضرر نزند.
    کاش این دو مقوله اصلاح طلب و اصولگرا همانگونه که رهبری مد نظر دارند در بین نیروها مد نظر قرار گیرد.

    5
    1
  2. سلام آقای دکتر اعلمی عزیز !
    خودتان میدانید که مورد اعتماد و وثوق بخش بزرگی از سمپاتهای اصلاح طلبان هستید ! خب، شما که به راحتی میتوانید با رآس اصلاح طلبان جلسه و نشست داشته باشید، چرا اگر مطلبی دارید آنجا مطرح نمیکنید و به دوستان خود در فضای باز و با سروصدا میتازید ؟ آیا،من و ملیونها نفر دیگر مانند من که رفتارهای سیاسی خویش را منوط به اشاره ای از بزرگان این جناح کرد ایم،باید حرص و جوشِ این موضع گیریهای شما را هم بخوریم ؟ شما و دیگر دوستانی که پس از مجلس ششم بعنوان نئو اصلاح طلب،به این جرگه وارد شدید و ما ملت هم لاجرم پذیرفتیم، باید این مطلب را خوب بدانید که در حال حاضر اصلاح طلبان با منتقد روبرو نیستند، بلکه با منتقم مواجهند ! اجازه دهید این شورا محکمتر شود و در جهت ثبات و قدرت آن بکوشید و اگر گِله ای هم دارید، بروید درون اتاق-پشت میز- در جلسه با رفقایتان شرکت کرده و آنچه در دل دارید بگوئید ! شما ، ناخواسته آب به آسیاب پایداریها و انصارشان میریزید! چون دسترسی به شما نداشتم،مجبور شدم به این طریق با شما صحبت کنم !

    3
    6
  3. احسنت. جانا سخن از زبان ما می گویی
    آقا اعلمی جز آن دسته از اصلاح طلبانی است که همیشه صریح اللهجه بودند و هرگز اهل معامله نبودند و به همین خاطر هم این مرام خوشایند تازه به دوران رسیده ها نیست. زمانی که اعلمی برای اصلاحات هزینه می داد و با صراحت لهجه بی بدیل خود در مجلس سخن می گفت خیلی از تازه به دوران رسیده ها دچار لکنت زبان بودند اما دریغ که میدان همیشه برای فرصت طلبان فراخ است و اصلاح طلبان اصیل باید خانه نشین باشند!!

  4. این آقای اعلمی انصافاً در پهنه اصلاح طلبی کشور یک استثناء به تمام معناست. نمونه ایشون رو کم داریم. یکی از ویژگی های برجسته نوشته های ایشون ارجاعات و مستند سازیه، یعنی اگه لازم باشه برای تک تک حرفایی که می زنه سند میاره. اگه ایشون روزی از غربال شورای نگهبان تونست بگذره، قطعاً بهترینه گزینه برای ریاست جمهوری خواهد بود.

  5. اقای عارف دارد روز به روز بیشتر به اعتبار اصلاحات ضربه می زد…باید جلوی ایشان را گرفت…

    4
    1
  6. آقای اعلمی!
    نه پُستی دارم و نه موقعیتی. به گفتمان اصلاح و اعتدال اعتقاد دارم و برای ترویج آن در کفِ جامعه تلاش کرده ام.
    به قدسی سازی و مدح پروری و عدم انتقاد هم اعتقادی ندارم.
    ولی برادر !حضرتعالی هم چه کاری انجام دادی؟ چه پیشنهادی را جایگزین کردی و عملیاتی نمودی؟!
    حداقل این شورا،یک انسجامی حول یک حداقل ها به وجود آورده و آقای عارف قبل از انتخابات مجلس شهر به شهر برای روشنگری رفته بود که مورد غِبطه ی رقیب قرار گرفته بود!

    1
    4
    1. جناب سید ایکاش کمی انصاف را هم چاشنی این نوشته خود می کردی
      برادر عزیز! زمانی که آقای اعلمی در مجلس بود روزی نبود که او در دفاع از حقوق ملت بانک برنیاورد و چه خوب هم درخشید و بخاطرهمین سخنان و عملکردش هم از حضور مجدد در انتخابات محروم شد و تا جائی که من اطلاع دارم او پس از مجلس هم باوجود اینکه از سوی رسانه های هردو جناح در بایکوت است در سخنرانی های مختلفش و یادداشت هایش که در کانال تلگرامی اش منتشر می شود به روشنگری هایش ادامه می دهد اما جناب عارف جز سکوت در مجلس کدام نطق و سخن را در دفاع از حقوق ملت انجام داده و کدام موضع صریح اصلاح طلبانه را داشته است!؟ ایکاش در مجلس به تعداد انگشتان یک دست نمایندگانی مثل آقای اعلمی داشتیم. ایکاش
      نطق های آزادیخواهانه آقای اعلمی در مجلس آرزوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا