خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله موشکی اوکراین به ناو روسی

ناو مسکوا که بامداد پنجشنبه هدف موشک‌های اوکراینی قرار گرفته بود، پس از آتش‌سوزی که در اثر انفجار مهمات رخ داد، به شدت آسیب دید و خدمه آن تخلیه شدند.

به نقل از رویترز، پس از آنکه مقام‌های اوکراین از هدف قرار دادن ناو روسی مسکوا خبر دادند، وزارت دفاع روسیه نیز این خبر را تایید کرد و اعلام کرد که ‌ناو «مسکوا» به عنوان مهمترین کشتی جنگی در ناوگان دریای سیاه روسیه، آسیب جدی دیده است.
پیش از این «الکسی آرستویچ»، دستیار رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده بود که این ناو جنگی روسیه احتمالا حدود ۵۱۰ خدمه دارد و وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این خدمه پس از وقوع آتش‌سوزی از ناو مسکوا تخلیه شده‌اند. آرستوویچ همچنین گفت که نیروهای امدادگر روسی نتوانسته‌اند به این کشتی برسند.
ماکسیم ماچنکو، فرماندار اودسا نیز همزمان با اعلام این خبر، در شبکه اجتماعی تلگرام نوشته بود: «موشک‌های نپتون که در محافظت از دریای سیاه فعالیت می‌کنند، صدمه شدیدی به کشتی روسی وارد کردند. درود بر اوکراین».

رزم‌ناو مسکوا اوایل عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین و با تسخیر یک جزیره استراتژیک به شهرت رسید. در اوایل ماه فوریه، رزم‌نام مسکوا تمرین‌هایی را تحت عنوان دفاع از شبه جزیره کریمه در دریای سیاه انجام داده بود.

پیش از این، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته بود از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ۱۳۰ فروند هواپیما، ۱۰۳ هلیکوپتر، ۲۴۴ سامانه موشکی ضدهوایی و ۴۴۷ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی نابود شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا