خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بی بی سی و چقدر تناقض

به گزارش انصاف نیوز، «امین آزاد» خبرنگار ایرانی، با اشاره به گفتگوهای بی بی سی فارسی با دو کرد ایرانی با عنوان «داعش چقدر در میان جامعه کرد فعال است؟»، در فیسبوک نوشت:

این گفتگو را نگاه کنید واقعا شرم آور است، حرفی هم بزنیم متهم به توهم توطئه می‌شویم. چند تن از اعضای تیم تروریستی داعش که در رقه و موصل بوده اند، بی سر صدا به ایران آمدند و عملیات کردند بعد چنان جلوه داده می‌شود که گویا اینها در ایران بوده‌اند و دستشان را باز گذاشته‌اند برای عملیات تروریستی!

اگر اینطور باشد که چنین سناریویی برای تمام حملات تروریستی داعش از فرانسه تا انگلیس مطرح است آیا آنجا هم همین رسانه مثلا اتهام می‌زند که سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا خودشان اینها را آموزش داده و بعد فرستاده‌اند تا عملیات تروریستی در بریتانیا انجام دهند؟

واقعا از برخی برنامه‌ها بوی بدی به مشام می‌رسد، اگر کل مناطق سنی نشین را که در آنها سلفی‌ها حضور دارند زیر فشار بگذارند و بگیر ببند راه بیندازند یک طور بازی رسانه‌ای شروع می‌کنند، اگر هم که آزادشان بگذارند یک داستان دیگر مثل این به هم می‌بافند.

چقدر تناقض در این مثلا گفتگو می‌توان دید. مجری هم که اصلا گویی با چالش بیگانه است و براحتی می‌گذارد هر اطلاعات غلطی گفته شود.

اگر اینگونه افراد زندانی شوند یک داستان راه می‌اندازند و اگر آزاد بمانند هم یک داستان دیگر درست می‌کنند.

واقعا متاسفم که در یک اشتباه بزرگ نمی‌گذارند رسانه‌های آزاد در داخل ایران شکل بگیرد، صدا سیما هم که تعطیلات است، نتیجه این می‌شود که یک رسانه‌ی انگلیسی به راحتی می‌تواند با افکار عمومی ایران بازی کند.

اگر رسانه‌ها در ایران آزاد بودند و ما رسانه‌ی آزاد ایرانی داشتیم و صدا سیمای ما به جای رسانه‌ی میلی رسانه‌ی ملی بود، باز هم اینگونه هر سیاهی را می‌شد سفید نشان داد؟ آیا باز مردم برای دریافت خبر به بی بی سی وابسته می‌شدند؟

ضعیف کردن رسانه‌های مستقل و حرفه‌‎ای در داخل ایران اشتباه استراتژیک برخی آقایان است، ای کاش بیدار شوند.

پی نوشت: وزارت اطلاعات ایران خوب یا بد حداقل نگفت قوم تروریست‌ها کرد بوده، اسم اینها را نگفت تا برای خانواده‌های اینها مشکل پیش بیاد یا برای شهر اینها، آنوقت اینها براحتی اسم افراد و شهرشان را می‌گویند. چقدر می تواند این اقدام تنفر را در ایران دامن بزند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز و انتقاد از بی بی سی؟! شما که خودت یه پا بی بی سی هستی عزیزم خیلی از حرفائی که میزنین قبلش یا بعدش بی بی سی همونو گفته . شما دیگه چرا نمکدان میشکنی؟

    1
    15
  2. سلام
    صادق عزیز!
    چه نقطه ی مشترکی بین رسانه ی بریتانیایی و انصاف پیدا کردی؟!
    فقط مطالب با سلیقه ات نمی خونه، حواله ی آن ور آب ها می دی!!؟
    در این عصر، بیخ گوشمان، افغانستان، شبکه ی کابلی داره! ما یک رسانه ی انحصاری داریم با کلی خَدم و حَشَم، وبا مالیات امثال بنده اداره میشه، که دیگه گیرایی نداره و توسط کلی از شهروندان تحریم شده!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا