خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشتي‌ها و جنگنده‌های آمريکا آماده حمله به سوریه؟

سي ان ان به نقل از منابعي که نامي از آنها نبرده، فاش کرد، آمريکا به پايگاه‌هاي دريايي و هوايي خود در خاورميانه دستور داده تا براي حمله احتمالي به پايگاه هوايي سوريه آماده باشند،

به گزارش ايسنا، براساس اطلاعات رسيده به دست اين شبکه خبري، آمريکا پايگاه الشعيرات سوريه را در حومه حمص تحت نظر دارد. اين اقدام کمي پس از ادعاهاي کاخ سفيد مبني بر وجود داشتن احتمال حمله شيميايي از سوي نظام سوريه انجام شده است؛ ادعايي که بيشتر يک دستاويز است براي ماندن بيشتر آمريکا در سوريه.

اما اخيرا هيچ فعاليت شک برانگيزي از سوي نظام سوريه مشاهده نشده است در حالي که تهديد کاخ سفيد و هشدار آن به سوريه درباره استفاده از سلاح شيميايي و اشاره به پاسخ سرسختانه در صورت وقوع اين حمله احتياط سازمان اطلاعات نظامي آمريکا را برانگيخته است، به طوريکه 24 ساعته مراقب پايگاه الشعيرات است.

ماتيس:‌ سوريه هشدار آمريکا را جدي گرفته است

در اين راستا جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا اعلام کرد، مقامات سوريه هشدارهاي آمريکا را جدي گرفته‌اند و در فکر حمله شيميايي بازنگري کردند.
وزير دفاع آمريکا افزود: به نظر مي‌رسد که دولت سوريه هشدار واشنگتن را درخصوص عدم استفاده از سلاح شيميايي جدي گرفته است.

ماتيس در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپيما و به هنگام سفر به بروکسل گفته است که سوري‌ها اين اقدام (استفاده از سلاح شيميايي را) انجام نداند.

اما وزير دفاع آمريکا مدعي شده است که “برنامه شيميايي اسد به يک پايگاه هوايي محدود نيست.”

پيشتر دولت آمريکا در بيانيه‌اي به سوريه هشدار داده بود که در صورت “مقدمه چيني بالقوه براي انجام يک حمله شيميايي ديگر هزينه سنگيني” خواهد پرداخت.

انتهاي پيام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا