خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جای خالی استعفا در قاموس ورزش ایران

«علیرضا ایمانخانی» در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی وضعیت ورزش تکواندو در سال‌های اخیر نوشت:

بعد از نتایج بسیار ضعیف تکواندوی ایران درالمپیک ریو و از دست دادن چند مدال مسلم و پیش بینی شده، جامعه‌ی ورزش ایران منتظر تغییرات اساسی در بدنه‌ی تکواندوی ایران بود تا این ورزش المپیکی به بوته‌ی فراموشی سپرده نشود.

بعد از مسابقات ریو اولین میدان رسمی آوردگاه جام جهانی بود که باز هم با نتایج ضعیف تیم ملی همراه بود و مسوولان فدراسیون که زیر فشار شدید افکار عمومی قرار داشتند با تعویض سرمربی محترم بیژن مقانلو و جایگزینی مهدی بی‌باک مربی تیم ملی سعی کردند نشان دهند که به افکار عمومی بی توجه نبوده و با تعویض مربی تیم متحول شده است.

با حذف انظباطی مهدی خدابخشی و جایگزینی چند جوان تیم رهسپار کره شد تا در مسابقات جهانی با دیگر هوگو پوشان کشورها رقابت کنند که متاسفانه برای اولین بار بعد از چند سال دست تیم ایران از مدال خوشرنگ طلا دور ماند و مسوولان فدراسیون که در این چند روز انتقادات زیادی شنیده بودند باز هم به جای گوش سپاری به انتقادات سازنده سعی کردند پشت مقام سومی تیمی از نظر امتیازی و مدال نقره‌ی کیمیا علیزاده پنهان شوند.

ولی واقعیت امر این است که در ورزش‌های المپیکی کیفیت مدال مهم بوده نه امتیاز و هفت مدال نقره در هشت وزن ارزش یک مدال طلای یک وزن را ندارد.

اگر بخواهیم ایرادات مبرهن و بارز تیم را که همگان دیدند بیان کنیم ضعف قوای جسمانی و صد البته روحی بارزترین ایراد هوگو پوشان ایرانی بود. اکثر تکواندو کاران ایرانی در راند سوم از نظر بدنی اصطلاحاً کم آورده و تسلیم می‌شدند و عدم آمادگی روحی و نشاط مناسب که نشان دهنده‌ی عدم روانکاوی مناسب و عدم همدلی و یکدستی مابین پیکره‌ی تیم ملی بود.

بسیار واضح و روشن بود. کنار گذاشتن بیشتر بزرگان و دلسوزان تکواندو نظیر مرتضی کریمی، حسن ملکی، بهزاد خداداد، مجید افلاکی، لقمان کشاورز، رضا نادریان و… و صد البته رضا مهماندوست بهترین مربی حال حاضر تکواندوی دنیا باعث شده بود که بینده‌ی تلویزیونی با حسرت قهرمانی ورزشکار کوچ کرده به کشور آذربایجان میلاد بیگی و مربی ایرانی او رضا مهماندوست را ببیند.

یا نبیند؛ زیرا مسوولان صدا و سیما تصویر رضا مهماندوست را سانسور کرده، انگار این قهرمان عزیز خدایی نکرده جرم یا خطایی مرتکب شده که مربی تیم ملی کشور دیگری شده! مانند این است که تلویزیون پرتغال تصویر کیروش را سانسور کند زیرا مربی تیم دیگری مانند ایران شده است!

جملگی دوستداران ورزش و به ویژه تکواندو فریاد می‌زنند که ساختار تکواندو احتیاج به پوست اندازی ریشه‌ای دارد و با تفکرات قدیمی و صرف تعویض سر مربی و جایگزینی یک مربی جوان نمی‌توان باعث تغییرات شگرف در تیم ملی شد.

فدراسیون تکواندو باید به انتقادها احترام گذاشته و بعد از هفده سال مدیریت خود را به تفکر نوین و جدید و البته به روز در تکواندو که در بدنه‌ی ورزش هم کم نیستند بسپارد.

در این برهه‌ی حساس که فقط یکسال تا بازی‌های آسیایی اندونزی زمان داریم و ظاهراً جناب پولادگر تمایلی به استعفا ندارد و اگر وزیر محترم ورزش و معاونش جناب داورزنی نمی‌خواهد به مانند ریو چند مدال مهم را در تکواندو از دست دهیم رفاقت قدیمی و دوستی فرزندانشان را با پولادگر ریاست محترم فدراسیون تکواندو فراموش کرده و به احترام قاطبه‌ی مردم و منتقدین، تغییراتی اساسی در فدراسیون ایجاد کنند تا راه بازگشت سرمایه‌های اصلی تکواندو فراهمشود و این خانواده دوباره کنار هم جمع شده و در مسابقات آتی برای ورزش ایران افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مگر این واژه در قاموس دیگری در ایران وجود دارد ؟!
    در سه دهه اخیر چند استعفا مشاهده شده است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا