خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بحران‌ها در خوزستان رو به افزايش است»

«محمد كيانوش راد» نماينده مردم اهواز در مجلس ششم در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، درباره‌ی وضعیت خوزستان نوشت:

وضعيت خوزستان نگران كننده است. از بحران هاي مديريتي و اشكالِ بكارگيري افراد بي تجربه، به بهانه جوان گرايي، آنهم در برخي مديريت‌ها مثل آب و فاضلاب استان آنهم با وجود افراد مجّرب، تداوم رابطه‌ی رفاقت و باند گرايي و بده و بستان منفعتي و آينده نگرانه صرفا به منظور حفظ موقعيت خويش و نه ايجاد سيستم كارامد، معطل ماندن و فلج شدن تدريجي بدنه اجرايي دستگاه‌هاي اداري، تا بحران هاي قطع مكرر اب و برق، خصوصا در مناطق حاشيه نشين و پر جمعيت، تا بحران هاي كارگري و مالي وبانكي … و بحران های سياسي و امنيتي، وضع نگران كننده‌اي در خوزستان ايجاد کرده است.

مُد گسترشِ مشاوران بي حد و بي قاعده و اكثرا بي خاصيت در ميان برخي مديران استاني، آنهم نه به عنوان ابزاري براي ارتقاء كارآمدي سيستم، بلكه به عنوان ابزار پاداش به حاميان و يا اسكات منتقدان، در حال فراگيري و روشي براي حفظ موقعيت برخي مديران شده است.

از نظر سياسي – اجتماعي تا كنون هيچ انتخاباتي در اهواز، تا به اين حد با اعتراضاتِ مردمي و با ابهام و اشكال برگزار نشده است. اگر چه انتخابات توسط مديران دولت روحاني برگزار شده است، اما نمي‌توان از واقعيت‌ها چشم پوشي كرد و زبان به انتقاد نگشود. هنوز هم نتيجه‌ی انتخابات شوراي شهر در هاله‌اي ابهام قرار دارد.

توسعه‌ی استان صرفا با دادن وعده‌هاي بي اعتبار و يا سرازير شدن بودجه به خوزستان انجام نخواهد شد و زخم هاي خوزستان التيام نخواهد يافت. بودجه‌ی زياد در صورت فقدان سيستم كارآمد، آفت‌زا و فسادانگيز هم خواهد بود.

براي پیش‌گیری از فساد مالي، آنچنان كه امروز در برخي از نهادها شاهد آن هستيم، ضرورت شفافيت و نظارت بر كليه‌ی قراردادهاي مالي و مزايده‌ها و مناقصه‌ها و شيوه تخصيص اعتبارات استاني از سوي مردم و رسانه‌ها و نهادهاي نظارتي بيش از گذشته احساس مي‌شود.

همچنين بايد از سفارش و اعمالِ فشار در سپردن فعاليت‌هاي اقتصادي به پيمانكارانِ خاص، توسط مسوولان، جلوگيري کرد. رسانه‌هاي مستقل، بيشترين نقش در اين سالم سازي را مي‌توانند داشته باشند.

روحاني خوزستان را دريابد.
زخم‌هاي خوزستان، كهنه شده است.
وضع روز به روز نگران‌كننده‌تر مي‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا