خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«توهین به رییس‌جمهور توهین به نظام است»

یک فعال سیاسی اصولگرا  با اشاره به رفتارهای توهین آمیز به شخصیت های نظام، گفت: اگر به ترورهای شخصیتی‌ زنجیره‌ای به موقع رسیدگی نشود ممکن است تبدیل به اقدامات فیزیکی شود که قطعاً امنیت ملی را در خطر قرار می‌دهد .

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از توهین به شخصیت‌های نظام در مراسم‌های ملی،گفت: توهین به مسئولان کشور عنوان مجرمانه دارد که قوه قضائیه می‌تواند در این خصوص ورود کند و مجرمان را به سزای اعمالشان برساند.

دبیر کل حزب سبز ایران به احتمال سازماندهی بودن این حرکت‌ها اشاره کرد و افزود: اگر مشخص شود که این تحرکات سازمان یافته است و وحدت ملی را مورد هدف قرار داده،‌ قطعاً باید برخورد جدی‌تر با آن صورت گیرد.

نباید به بهانه نقد و دلسوزی و یا دلواپسی نظام زیر سوال رود

او با تاکید بر اینکه باید سریع‌تر به ترورهای شخصیتی زنجیره‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد رسیدگی شود گفت: اگر این رسیدگی به موقع انجام نشود ممکن است تبدیل به اقدامات فیزیکی شده که قطعاً امنیت ملی را در خطر قرار می‌دهد و باید بین ترور شخصیتی، نقد و دلسوزی تفاوت قائل شد.

کنعانی مقدم با بیان اینکه نباید به بهانه نقد و دلسوزی و یا دلواپسی نظام زیر سوال رود و براساس آن موجب شود که انسجام ملی به خطر افتد،اظهار داشت: اگر جلوی این تندروی‌ها گرفته نشود به تدریج این افراد به خود جرات می‌دهند تا به اقدامات خشن‌تری علیه شخصیت‌های نظام اقدام کنند.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به رفتارهای تخریب مشابه علیه سید حسن خمینی، مرحوم آیت‌الله هاشمی، علی لاریجانی، گفت: در این موارد پرونده‌هایی تشکیل شد و قوه قضائیه رسیدگی کرد و رهبری هم بارها به مسئولان تذکر داده‌اند که نباید چنین اتفاق‌هایی در کشور رخ دهداما  قوه قضائیه ضمن رسیدگی به این رفتارها باید اطلاع‌رسانی هم انجام دهد.

دبیرکل حزب سبز ایران گفت: کسانی که مورد تهاجم قرار می‌گیرند نباید با فضاسازی به دنبال آن باشند که کل نظام را زیر سوال ببرند و استفاده سیاسی از آن موضوع کنند.

متاسفانه با برخوردهای غیر اخلاقی سیاسی می‌خواهیم به رقابت‌های سیاسی پاسخ دهیم

کنعانی‌مقدم درباره شدت گرفتن تخریب‌ها علیه دولت و روحانی،گفت: متاسفانه ادبیاتی در کشور در حال رایج شدن است که با برخوردهای غیر اخلاقی و سیاسی می‌خواهیم به رقابت‌های سیاسی پاسخ دهیم. این در صورتی است که دوره‌ رقابت‌های سیاسی تمام شده و اکنون آقای روحانی رئیس جمهور مستقر است و باید همه افراد مراقب این باشند که توهین به رئیس جمهور، توهین به نظام است و بحث شخص آقای روحانی و اطرافیان آن مطرح نیست.

او ادامه داد: طرفداران روحانی هم باید مراقب باشند که با سوءاستفاده از شرایط مختلف دنبال این نباشند که بهانه‌جویی کرده و یا بخواهند از این فضا به نفع خود و رقابت‌های سیاسی استفاده کنند. هر دو طرف باید خویشتن‌داری کرده و به فکر منافع ملی باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. صحبت شما متین حالا حالا وعده دادن. دروغ به مردم و مردم رو فقیر کردن از طرف رئیس جمهور حالا از هر حزب و جناحی باشه و پر کردن جیب مسئولین از بیت المال توهین به چیه؟حکمش چیه کی باید پیگیر باشه؟در اصل قانون واسه عوامه و خواص قانون واسشون صدق نمیکنه و ارث پدری است

    1
    1
  2. البته این ادبیات از سوی بعضیها که ادعای دیوار کشی دیگران در خیابانها داشتند در زمان انتخابات بیان شد و موجب افول اخلاق مداری در حد مسئولین شد و باید این توهین های اخیر را نیز در کنار آن رفتارها بررسی شود و احتمال موثر بودن آن گفتمان این اقدامات خواهد بود.

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا