خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش فدراسیون فوتبال استرالیا به سوت جنجالی فغانی

طرفداری نوشت:

فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه‌ای رسمی از علیرضا فغانی و خانواده‌اش مقابل اعتراض طرفداران معترض تیم ملی فوتبال عراق حمایت کرد.

تیم ملی فوتبال عراق دوشنبه‌شب در بازی دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف اردن رفت و با نتیجه سه بر دو شکست خورد. عراق پس از به ثمر رساندن گل دوم از سوی ایمن حسن با اخراج این بازیکن مواجه شد.

علیرضا فغانی، داور بازی، مهاجم عراق را به دلیل شادی گل جنجالی‌اش که شادی گل اول بازیکنان اردن را مورد تمسخر قرار داد، با کارت زرد دوم جریمه و او را از زمین اخراج کرد. عراق سپس در دقایق ۵+۹۰ و ۷+۹۰ از اردن گل خورد و بازی را با شکست پشت سر گذاشت.

فغانی که به عنوان نماینده استرالیا در این مسابقات شرکت کرده، پس از بازی با خشم طرفداران عراق در فضای مجازی مواجه شد و آنها درخواست داشتند کنفدراسیون فوتبال آسیا این داور ایرانی را از رقابت‌ها اخراج کند.

در میان واکنش‌های متعدد در حمایت از علیرضا فغانی، فدراسیون فوتبال استرالیا، با انتشار بیانیه‌ای از این داور حمایت کرد. در این بیانیه آمده است

عراقی‌ها دست بردار علیرضا فغانی نیستند!

به نقل از تسنیم، طومار شکایت عراقی‌ها از علیرضا فغانی پس از شکست تیم ملی فوتبال این کشور برابر اردن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا تاکنون بیش از نیم میلیون امضا دریافت کرده است.

تعداد امضا کنندگان طومار تهیه شده توسط عراقی‌ها علیه علیرضا فغانی به بیش از 566 هزار نفر رسیده است. در این طومار که قرار است در اختیار فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرار بگیرد، عراقی‌ها خواهان اخراج علیرضا فغانی از این نهادها شدند.

در بخشی از این طومار هواداران فوتبال عراق آمده است:

از تصمیم علیرضا فغانی به عنوان داور بازی عراق و اردن برای اخراج ایمن حسین به خاطر شادی گلش شوکه شدیم. این در حالی بود که این داور در صحنه مشابهی در قبال بازیکنان اردن هیچ عکس‌العملی نشان نداد. ما معتقدیم این یک تصمیم مشکوک بود که سرنوشت تیم ملی عراق را در این بازی تغییر داد. نقش داور تضمین بازی جوانمردانه و بی‌طرفی در هر  بازی است. اخراج ایمن حسین تردیدهای جدی را در مورد توانمندی علیرضا فغانی برای رعایت این اصول ایجاد کرده است. چنین ناهماهنگی‌هایی می‌تواند تأثیرات  گسترده‌ای روی حرفه بازیکنان و غرور ملی بگذارد.

در این طومار از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته شده بود که علیرضا فغانی را تا انجام تحقیقات کامل در مورد اقداماتش در جریان بازی عراق و اردن تعلیق کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بهترین تصمیمی که تا کنون یک داور گرفته همین تصمیمی بود که فغانی گرفت .بهتره سایتی که از داور حمایت میکنه را معرفی کنید تا حمایت شود

    4
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا